Auteur |
Bericht |
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Gelukt! Stekkers onder de bobine gaan eenvoudig los.
Motor loopt op allebei de onstekingen. Alleen op 1 onsteking loopt de motor perfect, op de andere iets onregelmatig. Zou een bougie kunnen zijn of zoiets?
|
30 aug 2008 13:08 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
of een van de kabels.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
30 aug 2008 23:37 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Ja precies, zal dat bij ee volgende beurt na laten meten.
|
31 aug 2008 10:20 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Ook ik was op zoek naar een eenvoudige methode om te checken of het snaartje van mijn perfect lopende motor gebroken is. De meeste simpele oplossing lijkt dan de kabel van de bobine naar de verdelerkap los te trekken. Tot mijn grote schrik bleef de motor niet doorlopen op verdeler 2 (die mechanisch in het blok zit en dus niets met de snaar te maken kan hebben) en wel op verdeler 1. De laagspanningsstekkers aan de onderzijde van 1 van de 2 bobines lostrekken maakt dat de motor minder mooi, maar wel blijft lopen. Zekerheidshalve ook maar even de stroboscoop gepakt en hiermee gecheckt of de beide rotors draaien en hun werk doen. Pfff ...gelukkig niets aan het handje!!!
Toch laat het me niet los: waarom doet de aloude "ford pinto cq opel kadett truk"(het loskoppelen van de bougiekabels om zo te zien welke minder is) het niet met mijn P.?
_________________________________________ Make the most of now!
|
02 sep 2008 21:56 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
Hi,
Voor de goede orde, de verdeler welke het dichtst bij het blok zit is toch verdeler no.1? (kijkend in de motor-ruimte de rechter). Wanneer ik nu de kabel die van de bobine naar de verdelerkap loopt van verdeler no.1 los haal en de motor blijft door lopen, dan is de snaar welke verdeler no. 2 aandrijft toch nog intact? of heb ik het mis?
|
03 sep 2008 23:29 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
robert
edit:tekst aan gepast omdat ik het verkeerd om vertelde
_________________________________________ remmen is angst
Laatst bijgewerkt door rob964.c4 op 04 sep 2008 10:32, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 sep 2008 7:46 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
afgaande op de stickers is de rechter verdeler 2, dit is ook degene die rechtstreeks in het blok zit. Je kunt dus eenvoudigweg beide bobine laagspaningstekkers loskoppelen. Als bij 1 verwijderd de motor stopt heb je een probleem.
NIemand een idee waarom het aan laagspanningszijde loskoppelen een ander effect heeft dan aan hoogspanningszijde? Zie eerdere vraag hierin dit topic. Het lijkt alsof het met mijn alarm te maken heeft. Motor loopt even door en slaat dan af.
_________________________________________ Make the most of now!
|
04 sep 2008 8:56 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Je hebt gelijk Anton, door de electrische ventilator wordt lucht geblazen.
Daarom schreef ik voor alle zekerheid nog 'ververst'
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
05 sep 2008 17:29 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
Dus als je de stekker/ kabel(van bobine naar verdelerkap) van de verdelerkap op no. 2 los trekt en de motor blijft draaien heb je geen probleem?
|
06 sep 2008 1:53 |
|
|