Auteur |
Bericht |
erwin996
M140i
|
Re: 996 -> 2001
Denk het niet. De 996 heeft géén nadelen.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
04 nov 2010 21:14 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: 996 -> 2001
nee klopt , maar eentje toch
|
04 nov 2010 21:17 |
|
|
funny
|
Re: 996 -> 2001
Het belanrijkste is wat wil je zelf en hoeveel wil je uitgeven ? Heb je ooit iets voor met je wagen 3.2 ,964,993,996,997.audi ,opel enz en je hebt het moeilijk om het te betalen blijf eraf . Porsche is en blijft een sportwagen een sportwagen of gewone wagen alles heeft zijn onderhoud nodig . Inderdaad het onderhoud van een P is iets duurder dan een gewone wagen . Maar als je een p koopt met een volledige historiek en met een een keuring moet het meevallen .Alles kan kapot gaan ,maar daar mag en kan je niet vanuit gaan.Nooit problemen gehad met mijn 996 4s ,mijn 964 loopt alsof hij net geleverd is maar dat vraagt onderhoud en niet besparen . Genieten en realistisch zijn . Kijken ,rijden ,je informeren ,keuren en beslissen en volop genieten .
|
05 nov 2010 0:06 |
|
|
MarioNap
Porsche 996 C4 2001
en Cayenne Turbo 2003Amsterdam
|
Re: 996 -> 2001
wat een gedoe altijd over die 996 ik rij er nu al weer bijna een jaar mee en er staat 171000 km op de teller en heb er ongeveer 25000 km mee gereden ( en ja nog steeds de originele motor ) nooit geen problemen gehad en elke dag maak ik er gebruik van terwijl mijn 964 elke maand naar de garage kon brengen voor mij is de 996 een prima topauto gewoon rustig warm rijden en dan pas toeren maken dat is het recept
|
05 nov 2010 2:32 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: 996 -> 2001
Ik zou me niet te druk maken over al die indianenverhalen omtrent plofmotoren, onderhoudskosten etc.
Gewoon een perfect onderhouden exemplaar zoeken, zorgen dat de historie bekend- en te verifiëren is, zorg dat je vorige eigenaren te spreken krijgt om een indruk te krijgen hoe de auto is behandeld (gekoesterd of afgetrapt) etc.
En altijd AKK doen...
Zelfs dan kun je extreem veel pech of geluk hebben; het risico op pech heb je dan wel geminimaliseerd.
_________________________________________ Wim
|
05 nov 2010 10:29 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Re: 996 -> 2001
Er zijn een aantal verbeteringen in de 3.4 motor aangebracht vanaf modeljaar 2000 en wederom verbeteringen vanaf modeljaar 2001. Welke dat zijn weet ik niet precies, moet je de experts vragen of een search doen op Porsche fora. Ik heb zelf ook een 996 3.4 gereden. Wat ik wel weet dat ik nooit problemen gehad, het was een zeer betrouwbare 911! Ik persoonlijk vind alle indianen verhalen over gevoelige IMS Lager motoren maar een opgeblazen verhaal Helemaal uit de mond van lui die nooit een 996 hebben gehad. Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
05 nov 2010 16:02 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: 996 -> 2001
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
05 nov 2010 16:54 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: 996 -> 2001
You will only regret the things you wanted (were able to), but didn't do.
Als je twijfelt, gewoon lekker proefrijden in 964, 993, 996 die aan jouw eisen voldoen. Net zo lang, totdat je er een tegenkomt die je helemaal geweldig vindt. Dan Akk, nachtje slapen over beslissing, en lekker knallen. Toch heerlijk dat jij je niet blind hoeft te staren op een ondertype 911, veruimt de zoektocht en de kans op het vinden van een goede weer.
En ja: een Porsche kost geld. Ben je handig en klus je graag, dan kan je best veel zelf doen (netjes alles documenteren, foto's etc. ) en kan het wat op het budget schelen.
Uiteindelijk is een Porsche geen Skoda qua kosten, maar als het goed is ook geen rooie (Fer)Arie. Als je bang bent dat hij meer kost dan een gemiddelde Skoda, hier het antwoord: ja.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
05 nov 2010 19:30 |
|
|
resto
restoNijmegen
|
Re: 996 -> 2001
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
23 nov 2010 21:23 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 996 -> 2001
Jeroen, zoals Wimpie als schrijft, als je een 996 zoekt ga dan voor één met een historie die klopt en waarvan de vorige eigenaar bekend is. Die auto's zijn goed te vinden maar wel fors duurder. De 996 prijzen zijn behoorlijk verdeeld in het kamp met de 'goedkopere' exemplaren en een kamp met de fors duurdere auto's. Dat onderscheid is er niet voor niets. Veel mensen die toendertijd een 996 kochten hadden weinig met auto's en techniek en kochten de auto omdat het leuk op de oprit stond maar reden ermee zoals ze in het Japanse boodschappen karretje van vrouwlief reden. Ik heb in mijn zoektocht naar een 996 heel wat exemplaren gezien die er vaak prima uitzagen en vaak met een scherpe prijs maar uiteindelijk mankeerden ze allemaal wat (in de meeste gevallen achterstallig onderhoud). Ik heb met mijn 996 nu zo'n 40k gemaakt en tot op heden een probleemloze auto. En ik ben niet iemand die de auto met een fluwelen voetje rijd. Gewoon de eerste 30 tot 40 km rustig rijden en daarna krijgt ie echt wel eens de wereld te zien waar ie ooit voor ontworpen is
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
23 nov 2010 23:20 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: 996 -> 2001
Er is maar 1 juiste keuze, en dat is wat je zelf het leukst vindt !
Als je de kosten van het kleppen stellen als voornaamste zorg hebt, dan moet je nog eens nadenken of je uberhaupt wel aan een Porsche moet beginnen. Regulier onderhoud is goed te overzien, veel specialisten hebben daar standard tarieven voor. Problemen kosten geld; veel problemen kun je voorkomen door in ieder geval te beginnen met een technisch goede auto en er vervolgens zuinig op te zijn.
Ik heb mijn 3.2 uit 1989 ongeveer 12 jaar & 65.000 km geleden gekocht en loop eigenlijk nu pas tegen enkele flinke investeringen aan die ik moet gaan doen. Destijds ben ik echt bewust op zoek geweest naar een technisch goede auto om mee te beginnen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
24 nov 2010 12:07 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: 996 -> 2001
Ik ben het met Lindemans eens +1 een wagen zoeken en kopen die je zelf vindt en uiteraard in onberispelijke staat. Heb zelf een boxster gehad en nu rij ik met een 964 maar dit is echt het geluid, gevoel, sturen .... je bent weer echt aan het auto rijden. In mijn vorige boxster reed ik ook 10.000 km plezier ritjes maar nu met de 964 heb ik afgelopen jaar maar 2.500km gereden Voor de luxe limo-effect gebruik ik wel mijn andere wagen!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
30 nov 2010 17:35 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 996 -> 2001
Lekker 3,4 laten staan. Ze zeggen altijd bij twijfel niet inhalen. Dus het moet goed voelen bij je.
_________________________________________ Last Rat standing
|
30 nov 2010 23:00 |
|
|