Auteur |
Bericht |
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Nu is mijn P nog maar 3 jaar oud maar ik heb er tot nu toe nog totaal geen problemen mee gehad. Heb ook een A3 gehad waar blijkbaar veel storingen in zaten, niets van gemerkt. Dus we hebben het over relatieve problemen en van een P rijden er nu eenmaal minder van rond dus komen dit soort dingen ook minder snel aan het licht en dan nog is de vraag: hoe groot is het probleem eigenlijk? Plofmotor bij de 996: 3% van de wagens heeft het, moet je daarvoor 100% terugroepen? Lijkt me niet want dan ben je al gauw failliet, maar ga wel coulant om met de klanten waar het probleem zich wel voordoet. Een kennis van mij had een 911 en nu een DB9: als je vraagt om verschillen dan zegt hij altijd over de degelijkheid: je merkt aan alles dat er van een AM 10x zo weinig worden gebouwd als van een 911. Dat merk je aan alles, het is minder goed doorontwikkeld. Toch heeft de AM weer charmes die een 911 niet heeft. Zijn beide auto's slechte wagens? Nee absoluut niet, maar ze zijn ook niet perfect zoals geen enkele auto dat is
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
15 jul 2012 21:54 |
|
|
Bert928
928S4/GTlandgraaf
|
Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Die GT-R was meteen goed geraden en ja de luchtkoelers zijn gewoon goed, zeker voor die tijd. De cayenne is op die pijpjes na ook geen drama, alhoewel ik laatst bij een Porsche specialist was en die had er geen goed woord voor over, ook niet voor de Panamera zelfs. Degene die gelooft dat slechts 3% van de 996 3.4 problemen heeft gehad gelooft toch echt nog in sprookjes, je bent op zijn minst een nulletje vergeten. Lees de duitse tüv rapporten eens, praat eens met een Porsche specialist. Er zijn bedrijven die leven van alle kapot gelopen waterkokers. 3% zou na al die jaren zelfs uitzonderlijk goed zijn. Porsche zelf meldt dit soort percentages en wie gelooft wordt zalig. Je kunt er ook je voordeel mee doe, een 996 kost bepaald niet veel meer nu en als je dan rekening houdt met een keer een nieuwe motor dan valt het nooit tegen en ben je toch minder kwijt dan aan een 993.
groet Bert928GT
|
15 jul 2012 22:11 |
|
|
porsche3.4
|
Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Bedoel je dat de slang kompleet van plastic is en nu van aluminium? of gaat het op de bochten? Verder zijn de uitvoerslangen toch van rubber?
Gr.
|
20 aug 2012 20:28 |
|
|
Bert928
928S4/GTlandgraaf
|
Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Het origineel is van vrij harde kunststof, de vervanging is van aluminium en die gaat nooit stuk. Het betreft alleen het driedelige deel onder de inlaat, je ziet het dus zo niet zitten. De latere cayennes hebben dit aluminium deel al af fabriek. Porsche had naar mijn mening alle eerdere modellen preventief moeten terugroepen of op zijn minst uit coulance iedereen moeten helpen. Het probleem is dat er vaak grote gevolgschade is als die dingen knappen omdat sommige onderdelen dan kapot gaan door de hete koelvloeistof en in het ergste geval rijd je de motor droog en dan is de ellende niet te overzien. Dus raad ik iedereen aan die nog met die plasticzooi rijdt om ze zsm te vervangen.
Groet Bert928GT
|
21 aug 2012 19:18 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Vraagje, alleen bij de 8 kabouters of hebben de 6 pitters hier ook mee te maken?
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
21 aug 2012 19:34 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Het volgende antwoord staat op het Renntech forum: 'The leaking coolant tubes were only a problem on early-model (2004-2007)Cayennes equipped with V8 engines. Rest assured that your Audi-engined Cayenne should not give you this problem'.In het door porsche3.4 apart geopende topic met vragen over de koelvloeistofbuizen en attributen had ik een overzicht geplaatst van de onderdelen die vervangen zullen/dienen te worden en een paar foto's ter illustratie. http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=35790
|
21 aug 2012 22:27 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
dank. kan ik mijn vader weer geruststellen;-)
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
22 aug 2012 9:59 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Audi is dus eigenlijk beter dan Porsche
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
25 aug 2012 17:22 |
|
|
R4MS3S
944 2.5 coupé ('83)
944S met 3.0L variocam targa ('86)Lochem
|
Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Precies, die ingenieurs bij Porsche hebben er duidelijk weer niets van begrepen, of er was er een die weer eens wat anders wou dan waterkoeling
|
25 aug 2012 23:19 |
|
|
hanswillms
|
Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Hoi Eric,
ik heb een cayenne waar net hetzelfde probleem met de koelslangen is geconstateerd. Is die van jou al gemaakt en wat waren de kosten, die van mij gaat maandag de 30ste naar de dealer. ben benieuwd.
alvast bedankt.
vr. gr. Hans
|
26 jun 2014 15:58 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Mag hopen van wel. Draadje is 2 jaar oud....
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
26 jun 2014 16:46 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Volgens mij bijna 4 jaar
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
26 jun 2014 19:32 |
|
|