Auteur |
Bericht |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Pat69, zullen wij dan elke week op allerlei fora melden hoe geweldig tevreden we zijn Maar zo gek is het niet toch. Pas als je een probleem hebt ga je op Internet snuffelen en je probleem kenbaar maken. Het merendeel van de 996 en 997 rijders kennen we niet maar zullen zich wel melden op het moment dat ze een probleem hebben. Dat beïnvloed de beeldvorming over een bepaalde auto natuurlijk enorm. Als we in de tijd van de 964 al een PorscheForum en dito dommunity hadden waren de problemen met olielekkages etc etc ook niet van de lucht geweest. Maar ik heb er geen enkel probleem mee als de 996/7 rijders hun succes stories posten.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
07 dec 2010 13:54 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Als het allemaal zo meevalt dan wel gebiast is, waarom geeft PAG dan de cijfers niet?
_________________________________________ oud is beter
|
07 dec 2010 14:09 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Ben je om? Dacht al dat ik je GT3 op Mobile zag
_________________________________________ oud is beter
|
07 dec 2010 18:02 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
haha, doe eens een voorzetje.. gast's 964 bashing.. En ervan uitgaande dat je de P echt verkocht hebt, wat komt er voor terug? Een RS (je moet steeds voor een overtreffende trap gaan, nietwaar)? Lekker in gifgroen..
Laatst bijgewerkt door mark996 op 07 dec 2010 18:30, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 dec 2010 18:28 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Joh Heb je mij gehoord toen je een paar uur in die R32 reed? Leven en laten leven. Ben zo soft geworden.
_________________________________________ oud is beter
|
07 dec 2010 18:55 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Als Marcello zn GT3 heeft verkocht en daar een 964 RS voor gaat terugpakken breekt mijn klomp ..............
_________________________________________ Timeless objects
|
07 dec 2010 19:14 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
ik gok toch meer op een 997 GT3RS..
|
07 dec 2010 19:18 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
goh, misschien koopt ie wel een echte doorgelaste
_________________________________________ oud is beter
|
07 dec 2010 19:21 |
|
|
993turbopeter
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Hier gaan we weer : zal het dus nog eens schrijven. Heb 3 luchtkoelers gehad : 964, 993, 993turbo en nu mijn eerste waterkoker : 9974s. Wil niet meer terug naar de luchtgekoelden. Met de 997 heb je de looks, het geluid (wel met sportuitlaat) een zeer veilig gevoel, en rijdt een gewone 993 het snot voor de ogen. De luchtgekoelden waren betrouwbaar maar wel gevoelig voor olielekkages (964 en 993turbo). 997 is van bouwjaar eind 2006 en heeft 42000 probleemloze kilometers gereden zonder minste lekkage. Volgens franse porscheblad flat 6 zijn de waterkokers betrouwbaar : van de 996 3.4 heeft slechts 5percent last gehad van motorproblemen. Dit percentage zou lager zijn vanaf 996 3.6 en nog lager vanaf 997 na oktober 2005.
_________________________________________ ex 964; ex 993; ex 993turbo nu 997 4S en 993 4S
|
07 dec 2010 21:45 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Plofverhalen, tuurlijk zijn ze er, maar; De mythe overstijgt de realiteit ...
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
07 dec 2010 23:15 |
|
|
b.hamelink
EX: 2,2 E / 2,2 T / 964 C2 / boxster S 986/ Boxster S 987 NU: 993 Targa en 997 S Cabrio
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Bedankt allemaal voor jullie informatie. Zit nu wel te twijfelen of ik een 997S uit 2005 moet kopen. Heb er één gevonden. Qua uitvoering en kleur is het mijn smaak. Maar lees dat het beter is één van na 10/2005 te kopen. En deze is van voor deze tijd. Maar wel netjes dealer onderhouden. O ja dit heb ik nog gevonden over de IMS http://www.lnengineering.com/ims.html
|
07 dec 2010 23:55 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Zeker waren er met die motor ook problemen, niemand ontkent dat. Maar was het ook 5 %, 1 van iedere 20 dus, die zeer ernstige problemen had? De afgelopen tijd zijn hier diverse voorbij gekomen die (ook) op zoek gingen naar een ander blok. Hoor je dat vergelijkbaar vaak van de luchtgekoelde, die veel ouder zijn, meer kilometers hebben gemaakt? Heer Blind, er is geen familie van me op dit forum, dat heeft u ook mis.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
08 dec 2010 0:46 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
08 dec 2010 1:22 |
|
|
JP-S
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Dat getal van 5% is natuurlijk ook compleet uit de lucht gegrepen ... ... Of het moet zo zijn dat ze jou vanuit Stuttgart persoonlijk geïnformeerd hebben. Als er na 10/2005 verbeteringen zijn doorgevoerd zou ik er ook zeker een van na die datum aanschaffen. Maakt qua prijs niet zoveel uit maar koop je dus een verbeterde versie. Enne, er staan meer dan genoeg 997's te koop. Lekker doorzoeken dus.
|
10 dec 2010 9:15 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Geen enkele fabrikant al ooit toegeven dat bepaalde series zwakker zijn. Dat zou immers toegeven zijn dat er een ontwerpfout in de oude serie zit. Dat is alleen al vanuit aansprakelijkheid iets dat ze nooit zullen doen. Hier geldt: kop houden en repareren wat er onder druk van de klant gerepareerd moet worden. En: worden Porsche's nu echt allemaal zo extreem zwaarder belast dan andere merk auto's ? Ik geloof er niks van. Ik kan wel interessant doen over mijn 911 bijvoorbeeld, maar een 2.0 TFSI van VW komt aardig in de buurt. Ook in vergelijk met nieuwere 911's zijn er zeer solide Audi / VW motoren met flink power die zich uitstekend houden hoor. Eens met de eerdere reaktie dat een bepaalde categorie P rijders zich wel heel makkelijk (en misschien zelfs ook te graag) veel geld uit de zak laat kloppen ... Over zwakke plekke gesproken: de 3.2 heeft die ook. Na 22 jaar en 240.000 km waren de zuigerveren en klepgeleiders versleten. Waardeloos
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
10 dec 2010 22:54 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Waardeloos lindemans, zou toch niet mogen voor een auto die zoveel kost en dan ook al bij die kilometerstand. Misschien wil een van de juristen op het forum je helpen met een claim indienen
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
11 dec 2010 0:41 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 dec 2010 11:42 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
OK, ik geef het toe ... De drijfstanglagers waren ook aan vervanging toe, en de zuigers / cilinders waren al halverwege hun slijtgrens. Grote kans dat die de 500.000 km niet gaan halen ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
11 dec 2010 20:44 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
de 3.2 is zo betrouwbaar dat ie zelfs als vliegtuigmotor gebruikt is...
_________________________________________ oud is beter
|
12 dec 2010 11:44 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Bij de airbus A380 toch? Maar zonder gein het is een hele betrouwbare motor.
_________________________________________ Last Rat standing
|
12 dec 2010 18:36 |
|
|