Auteur |
Bericht |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Eigenlijk klopt dan het verhaal van de Nater GT3RS niet.
Zij beweren een vermogenwinst te creëren op hun omgebouwde GT door middel van het Ram air systeem.
Nu heeft de GT3 en de GT3RS hetzelfde vermogen en blijken deze al voorzien te zijn van een soort ram-air systeem.
Men kan toch moeilijk 2X hetzelfde trukje toepassen, of vergis ik mij hier
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
02 feb 2005 1:37 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
ppp356, de auto die'wit'-gekleefd werd waaarbij men die naters ram airtruuk toegepast heeft, heeft niets te maken met de cargraphic waar ik het over had.
Dat is een heel ander verhaal (zie hoger), als ze in FLAT6 iets schrijven, dan klopt het meestal wel. Door de opmerkingen die flat6 gemaakt heeft ivm de sporen van de GT3 (2eversie) circuleert nu een rondschrijven bij de dealers ivm de oplossing van dat probleem.
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
02 feb 2005 13:53 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik denk toch dat het over dezelfde wagen gaat. Alleen schijnt de info van de 2 tijdschriften niet overeen te komen.
In de Porsche scene life spreekt met toch duidelijk van de Cargraphic-Ster. Ik ga voor alle zekerheid toch ff proberen om nog een flat-six op de kop te tikken.
Als vermogen geven ze daar 404pk op
BMC-luchtfilter.
Speciaal gevorms uitlaatspruitstuk.
Aangepaste digitale regeleenheid.
E-gas????,
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
02 feb 2005 18:09 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Echt , het gaat bij porschescene live (nr6/2004) over een getransformeerde GT3 uit 2003 , deze uit flat6 is een andere: vergelijk de foto's (de striping is anders, maar dat zegt natuurlijk niets) : vb de cargraphic heeft geen koplampsproeiers en die in porschescene live wel
ook de nr-platen zijn anders Gö JI 1 en de andere LD C996
ook de uitlaten zijn verschillend
bij de overkleefde is de binnenkant van de motorkap nog sealgrau en bij de andere wit
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
Laatst bijgewerkt door Beltar op 02 feb 2005 20:59, in totaal 2 keer bewerkt.
|
02 feb 2005 20:32 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Ik ken het fenomeen RAM air van motoren (Kawasaki) en heb er een goed stuk over gevonden onderbouwd met metingen en cijfers. Grappig is het stukje wat zegt dat "at lower speeds (under 120mph)" het nog niet echt werkt (gaat het toch over dik 190 km/u)
Afijn hier dus een linkje met wat metingen etc, meten=weten
http://sportrider.com/tech/146_9508_ram/
|
02 feb 2005 20:50 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
@Beltar,
Je hebt me overtuigd, nu de Flat-six nog vinden
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
02 feb 2005 21:06 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
@ppp356
als je de flat6 niet meer vindt, stuur mij een pbtje met je adres en dan kopieer ik het artikel, ik denk echt dat na wat ik hier van jou op t forum gelezen heb dat die conversie je kan interesseren
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
02 feb 2005 21:45 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Maar doen ze het in de moderne 911's dan niet meer hetzelfde als in de oude 911's? Want daar was zo'n spruitstuk toch wel netjes geproportioneerd?
(ah nee, zit ff plaatjes terug te kijken, DAT was de kracht van het SSI )
tov.
|
02 feb 2005 22:17 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
|
02 feb 2005 23:45 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
t/m '73 zaten er "gelijke lengte" spruitstukken onder de 911
Vanaf 74 moest er een tussendemper/kat tussen gepropt worden en zijn ze over gestapt naar het systeem zoals in het onderste plaatje hierboven...
Op de spruitstukken na, ziet het systeem van de GT3 er wel netjes uit...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
03 feb 2005 1:32 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
In de nieuwe flat6 van februari staat een erratum: het is niet de brugverhouding die veranderd werd, het zijn de 4.5.6e versnelling die verkort werden, samen met de veranderingen aan de motor maakt het van de GT3 RSC een "tueuse des chronos"
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
03 feb 2005 23:09 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Dit is een standaard gegeven bij de Rs, de overbrenging van de 2e t/m de 6e versnelling is verwisselbaar. Ook de achterspoiler kan men verstellen onder 4° resp 8° door middel van stelspieën.
Ben wel benieuwd naar het artikel van de Flat-six.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
04 feb 2005 0:58 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Hé Jeroen, Je hebt er duidelijk verstand van meen ik te begrijpen. Nou, ik ben bepaald geen techneut, maar ik wil het volgende wel even kwijt. Met mijn 928GTS heb ik een aantal maanden rondgereden met een van MH geleende motorkap met 2 "luchthapgaten" die precies aansloten op de
air-intakebuizen. Zo kwam, in tegenstelling tot standaard, de rijwind rechtstreeks in de luchtinlaat terecht. Met name op snelheid was duidelijk te merken dat de reactiesnelheid van de motor hoger was, wanneer bij plankgas de kick-down deed terugschakelen en......you know what happens then!!
Wel lastig hè, zo'n motor voorin? ( )
|
23 feb 2005 9:59 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 feb 2005 10:08 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Zullen we het even gezellig houden, of is dat gewoon jouw soort humor?
|
23 feb 2005 10:16 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
wel knap dat je dat in een 914 krijgt
|
23 feb 2005 11:49 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Houd het maar op dat laatste.....
|
23 feb 2005 11:57 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
't is de humor van de Forum-eikel (en die van anderen) waar je even doorheen moet leren lezen op dit forum
Emoticons worden niet voor niks gebruikt
Olaf -dienietzozoureagerennazijninzijnderdebericht-
|
23 feb 2005 12:01 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik vind het wel een goede bestemming voor een 928...
happerdehapperdehap
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 feb 2005 21:00 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
En wat doe je dan met het restafval
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
23 feb 2005 23:44 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Oh, daar doen ze hele goeie dingen mee...
Kijk maar -> http://www.arn.nl
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
24 feb 2005 1:57 |
|
|
horn
PF #57
|
Daar maken we inderdaad mooie dingen van...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 feb 2005 7:15 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
Re: Naters ram-air luchtinlaat
geestig, was even aan het zoeken. de mening hier op het forum in 2005 over ram air.. enorm scepticisme . inmiddels op de gt3 RS enorme happers en elke race specialist adviseert de happers omdat op hogere snelheid de motor duidelijke vermogenswinsten laten zien. leuk om terug te lezen.
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
09 maart 2015 22:39 |
|
|