Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:58



Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Oplopen stationair toerendal bij warme motor 911 Sc '82 USA 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Oplopen stationair toerendal bij warme motor 911 Sc '82
Vacuum, ontsteking, Co.


17 maart 2011 21:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
9116001
Bericht Re: Oplopen stationair toerendal bij warme motor 911 Sc '82
helemaal niks, hij zakt niet verder, of ik zie iets over het hoofd :scratch:


17 maart 2011 22:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Oplopen stationair toerendal bij warme motor 911 Sc '82
Al iets opgeschoten?......


03 apr 2011 19:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
9116001
Bericht Re: Oplopen stationair toerendal bij warme motor 911 Sc '82
nee nog niet.................... mischien toch even langs de dealer


05 apr 2011 7:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC
Belgie
Bericht Re: Oplopen stationair toerendal bij warme motor 911 Sc '82
9116001 schreef:
helemaal niks, hij zakt niet verder, of ik zie iets over het hoofd :scratch:


Als je via de stelschroef de ralenti niet kan bijregelen duidt dat op een vacuum lek ergens.


05 apr 2011 9:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC
Belgie
Bericht Re: Oplopen stationair toerendal bij warme motor 911 Sc '82
Met betrekking tot je vraag ivm. de klep die afgesloten was. Dit is de "decelaration valve" die ervoor zorgt dat je toerental blijft "hangen" bij gas los en dan rustig terug naar ralenti gaat. Dit is één van de zaken die de emissies van 911 SC's verminderen..

Op een SC van 78-79 zit deze klep boven de motor aan de gasklep en is deze nog af te regelen via een stelschroefje. Bij de latere SC's is dit een schoteltje rechts van de motor (zoals bij jou) en dacht ik dat deze af te stellen was door die wat in te drukken (Ken de details niet, moet je eens op Pelican zoeken)

Ik heb die van mij ook afgesloten met een schroefje. Buiten dat het toerental onmiddellijk terug valt naar ralenti bij gas los is er geen enkel verschil. Ik vind dit veel sportiever rijden (snellere reactie van het gaspedaal) maar er zijn ook mensen die prefereren om deze te houden zodat de bij het opschakelen de toeren niet zo ver terug vallen en er dus sneller en aan een hoger toerental opgeschakeld kan worden.


05 apr 2011 9:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
9116001
Bericht Re: Oplopen stationair toerendal bij warme motor 911 Sc '82
Url, bedankt voor je tips en info. Alle vacuum gecontoleerd en afgeperst, géén lek :scratch: De afgesloten klep maakt geen verschil.


05 apr 2011 21:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.