Oplopen stationair toerendal bij warme motor 911 Sc '82 USA
Auteur
Bericht
bully
Re: Oplopen stationair toerendal bij warme motor 911 Sc '82
Vacuum, ontsteking, Co.
17 maart 2011 21:03
9116001
9116001
Re: Oplopen stationair toerendal bij warme motor 911 Sc '82
helemaal niks, hij zakt niet verder, of ik zie iets over het hoofd
17 maart 2011 22:53
bully
Re: Oplopen stationair toerendal bij warme motor 911 Sc '82
Al iets opgeschoten?......
03 apr 2011 19:10
9116001
9116001
Re: Oplopen stationair toerendal bij warme motor 911 Sc '82
nee nog niet.................... mischien toch even langs de dealer
05 apr 2011 7:22
Url
911 SC
Belgie
Re: Oplopen stationair toerendal bij warme motor 911 Sc '82
9116001 schreef:
helemaal niks, hij zakt niet verder, of ik zie iets over het hoofd
Als je via de stelschroef de ralenti niet kan bijregelen duidt dat op een vacuum lek ergens.
05 apr 2011 9:20
Url
911 SC
Belgie
Re: Oplopen stationair toerendal bij warme motor 911 Sc '82
Met betrekking tot je vraag ivm. de klep die afgesloten was. Dit is de "decelaration valve" die ervoor zorgt dat je toerental blijft "hangen" bij gas los en dan rustig terug naar ralenti gaat. Dit is één van de zaken die de emissies van 911 SC's verminderen..
Op een SC van 78-79 zit deze klep boven de motor aan de gasklep en is deze nog af te regelen via een stelschroefje. Bij de latere SC's is dit een schoteltje rechts van de motor (zoals bij jou) en dacht ik dat deze af te stellen was door die wat in te drukken (Ken de details niet, moet je eens op Pelican zoeken)
Ik heb die van mij ook afgesloten met een schroefje. Buiten dat het toerental onmiddellijk terug valt naar ralenti bij gas los is er geen enkel verschil. Ik vind dit veel sportiever rijden (snellere reactie van het gaspedaal) maar er zijn ook mensen die prefereren om deze te houden zodat de bij het opschakelen de toeren niet zo ver terug vallen en er dus sneller en aan een hoger toerental opgeschakeld kan worden.
05 apr 2011 9:29
9116001
9116001
Re: Oplopen stationair toerendal bij warme motor 911 Sc '82
Url, bedankt voor je tips en info. Alle vacuum gecontoleerd en afgeperst, géén lek De afgesloten klep maakt geen verschil.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum