Auteur |
Bericht |
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Wat ik zou doen...
Kijk naar de waarde van 9elfjes van hetzelfde model. Ga er daarbij van uit dat jij kijkt naar een auto die direct na aankoop een motorrevisie ondergaat. Die mag natuurlijk meer kosten dan een auto zonder, of met een oudere revisie. Bepaal je budget.
Laat de auto keuren en laat een schatting maken van de te verwachten kosten om de auto in orde te maken. Met de auto onder z'n neus kan een deskundige wellicht een smallere range aangeven voor de kosten van revisie van de motor. Hou voor de motor een pessimistisch scenario aan, want zoiets als een meevallende revisie is volgens mij zeldzaam bij een 911.
Trek de te verwachten kosten af van je budget, en je weet wat je ongeveer voor de auto kunt betalen. Zit de vraagprijs daar (ver) boven? Verder zoeken.
Anne 2.7
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
23 apr 2005 12:55 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Een rivisie zal je, zover ik me heb laten informeren, ergens tussen de EUR 4.500 en EUR 8.000 kosten.
Meevallen bestaat inderdaad niet.....
Realiseer je tegelijkertijd dat je dan wel een top-auto hebt staan natuurlijk he ?
Als je per saldo dan een EUR 3.000 of zo duurder uit bent t.o.v. een goed lopende 911 die over een paar jaar dezelfde revisie moet hebben, dan is het nu gelijk maar aanpakken van zo'n ding soms zo gek nog niet.
Ik krijg alleen de indruk dat er nogal wat meer aan de auto mankeert.
Geloof het of niet, de vakbladen schrijven er regelmatig over: het goed opknappen van een foute kost gemakkelijk méér dan de marktwaarde van de auto nadat hij is opgeknapt.
Hoe vaak worden er geen auto's aangeboden voor de helft of driekwart van de restauratienotás die je er bij krijgt.
Kortom: zorg dat je heeeel goed weet waar je aan begint voor je je keuze maakt; er zijn zat van die dingen dus laat je niet gek maken.
Ik heb er ook eerst 3 mn neus voorbij laten gaan voordat ik mn huidige 3.2 kocht.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
23 apr 2005 14:50 |
|
|
oostra_m1
|
Ik weet niet of er nog meer mis is met de auto. Een aantal kleine dingen zijn eenvoudig te verhelpen, zoals de olielekkage bij de retourleidingen, of lekkage aan een van de klepdeksels. En het roken bij stationair toerental... hoeft niet te betekenen dat de motor direct gereviseerd moet worden. Kan er misschien met plezier een jaar in rijden alvorens de motor onder handen te nemen. In ieder geval heb ik een tegenbod gedaan, helaas gaat de verkoper nog onvoldoende met me mee. Misschien dat we halverwege uitkomen, maar voor nu heb ik aangegeven dat ik de auto voorbij laat gaan. Misschien dat ik deze week nog contact opneem om te zien of er dan misschien wat ruimte zit aan zijn kant. Wat is de waarde van een goede en nette 911 2.2 E?? Qua kosten reken ik op spuitwerk terug in de originele kleur (± 2000 euro als ik de auto zelf strip) en motorrevisie (± 6000 euro). Is dat bijvoorbeeld 20.000 euro? Je ziet ze wel voor (veel) meer te koop staan - of is dat dan concoursstaat? En als je dan hoort over wat ik beschreven heb over de lak en de motor, wat is dan een goede prijs?
|
24 apr 2005 17:01 |
|
|
oostra_m1
|
Hoi,
Ik ben er bijna uit. Ik denk dat ik voor de Porsche ga onder voorbehoud van een aankoop-keuring. Wat zijn jullie ervaringen met ERPA? Is dit een goed adres voor de technische keuring of hebben jullie alternatieven in de omgeving van N-Brabant?
|
14 mei 2005 12:20 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Omgeving Breda of omgeving Eindhoven of .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
14 mei 2005 13:23 |
|
|
oostra_m1
|
eigenlijk meer tussen utrecht en den bosch... maar wat is je ervaring met ERPA?
|
14 mei 2005 14:16 |
|
|
Anonymous
|
Erpa, hoeft voor mij niet meer, never nooit niet meer!
|
14 mei 2005 20:20 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Stuur Michael ff een PB met die vraag.
|
14 mei 2005 23:28 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Ben ook wel eens benieuwd naar jouw ervaring, pb me anders maar.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
15 mei 2005 6:28 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Goeie alternatieven zijn Carreric in Mook, of Schmidt in Oss.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
15 mei 2005 6:30 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
wams in eindhoven
inzinger in geldrop
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
15 mei 2005 7:59 |
|
|
Anonymous
|
|
15 mei 2005 18:34 |
|
|
oostra_m1
|
Hoi,
Ik heb nog een vraag, wat zijn de ervaringen met de mechanische injectie van een 911 E. Ik hoor daar verschillende spookverhalen over... met name dat als er iets mis aan raakt dat je dan behoorlijk in de buidel moet tasten... Geldt dit alleen voor de S of ook voor de E? En wat zou een ombouw evt kosten naar weber-carburateurs?
|
18 mei 2005 20:31 |
|
|
classiccarl 2.4
993 coupe ex-2.4 targa 1972Achterhoek
|
De mechanische injectie (MFI) uit die tijd is gewoon top, die moet je zeker niet vervangen door carbs. In vrijwel alle snelle P's, tot zelfs in de raceklasse vele jaren na '73, werd dit systeem gebruikt. De uitermate hoge inspuitdrukken (tot 20 bar) maken hoog vermogen mogelijk en een betere respons op het gaspedaal. Het systeem wordt bovendien als zeer betrouwbaar beschouwd. Zeker te prefereren boven de latere CIS injectie.
Wanneer je serieus geinteresseerd bent ga je met de auto naar Erik Hendriks (Carreric in Mook). Die neemt uitgebreid de tijd om de auto samen met je te beoordelen. Bovendien kan hij je een indicatie geven hoeveel reparatie van eea zal gaan kosten. Daar word je echt wijzer van.
Zo'n keuring kost ongeveer 100 euri (dacht ik), dus daar hoef je het ook niet voor te laten.
|
19 mei 2005 0:44 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Dat klopt. Revisie pomp + gasklephuizen al snel een kleine 4000 euro. De techniek is echter degelijk en betrouwbaar. Problemen worden nog wel eens ten onrechte toegewezen aan het injectie systeem.
Peter
|
19 mei 2005 7:51 |
|
|
oostra_m1
|
Hallo... gisteravond heb ik de 911 2.2E technisch laten keuren. Punten van aandacht:
- aanjagermotor rammelt;
- ventilatie defect;
- linker stoel frame gebroken;
- speling op gasklep-assen en gasklepstangetjes;
- schakelen van 2 naar 3 niet vlekkeloos (synchromessen);
- olielekkage bij voetpakking en retourleidingen;
- compressie van alle 6 cilinders ± 10 bar;
- geen carter-druk;
- motor rookt stationair (waarschijnlijk klepgeleiders gelet op compressie wat niet duidt op probleem zuigerveren / cilinders;).
Verder is de lak (zeer) slecht maar is de auto overal hard (basis is goed). Wat zijn zoal reacties als jullie deze opsomming zien?
|
27 mei 2005 16:06 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
De eerste reactie(-s):
Veel werk aan de auto
Wie gaat dat betalen
Denk zelf niet dat de verkoper het allemaal voor zijn of haar rekening gaat nemen
Het reparatiebedrag zal wel net zo hoog worden als de vraagprijs van de auto
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
27 mei 2005 22:44 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
PS:
Laat ik toch maar wat voorzichtiger zijn:
Het reparatiebedrag zal de vraagprijs wel ver overtreffen
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
27 mei 2005 22:46 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Mooi restauratie object............
Peter
|
28 mei 2005 0:06 |
|
|
horn
PF #57
|
Sterkte...
Nee onzin, je schrijft zelf dat de basis goed is. Als je rustig twee jaar de tijd wil nemen om dit kaal te maken en weer perfect op te bouwen en de uiteindelijke prijs past binnen het budget - doen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 mei 2005 1:35 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Heeft de keurmeester je niet verteld hoe ernstig de zaken zijn en wat de te verwachten kosten zijn?
Op zich klinkt het niet zo dramatisch in de oren, maar misschien dat ene technicus daar anders over denkt.
Alleen dat roken, dat zou me ergeren. Af en toe een beetje rook is niet erg, maar continue zo'n blauwe waas in je kielzog ....
Succes.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
28 mei 2005 15:22 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
@Anne2.7:
Ik ben ook geen technicus, maar het verhaal leidt toch tot een versnellingsbakrevisie, motorrevisie en integraal overspuiten (met wat laswerk?).
Dat is toch juist wel dramatisch (tenzij je garagehouder bent en een klant komt met zo'n opdracht binnen )
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
28 mei 2005 16:54 |
|
|
oostra_m1
|
Bedankt voor de reacties. Ik denk zelf dat het wel meevalt met de kosten. Laswerk (basis is hard) zit er niet aan, qua lakwerk gaat het om het strak maken en spuiten (hiervoor heb ik al prijsindicaties gekregen die nogal uiteenlopen), qua versnellingsbak de synchromessen van de 2e naar de 3e versnelling zal vervangen moeten worden, en qua olielekkage dat wordt opgelost met het verniewen van de olieretourleidingen, nieuwe voetpakking en nieuwe koppakking. Qua rookpluim lijkt het toch op de klepgeleiders en het vernieuwen van dit zal ± 1200 euro kosten (maar is niet direct noodzakelijk). Wat zeggen jullie van de compressie van ± 10 bar op alle cilinders... zegt mij dat er met de cilinders / zuigers niets mis is of denken jullie daar anders over?
|
29 mei 2005 15:11 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Dus voor nog geen Euro 15.000 staat 'tie er weer prima bij
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
29 mei 2005 15:25 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Realiseer je dat je te maken hebt met een motor die meer dan 30 jaar oud is. Wanneer je die uit elkaar trekt voor het vervangen van de voet en kop pakkingen kom je vrijwel zeker andere dingen tegen die het noodzakelijk maken om de hele zaak te reviseren. Reken jezelf niet rijk!!!!! Het is een mechnanisch ingespoten motor dus je zit zo aan een 10.000 euro voor de motor + injectie. Dit kan heel eenvoudig meer worden. Het zelfde geldt voor de bak. En ook de carrosserie. Je zal zien wanneer je de wagen demonteert (ruiten eruit, schermen er af, binnen bekleding eruit, etc.....) dat je toch wat roest gaat tegenkomen. Restauratie van dit soort wagens valt nooit mee, altijd tegen.
grt,
Peter
|
29 mei 2005 18:22 |
|
|