Auteur |
Bericht |
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Re: Dilemma
Die 50 k is neem ik aan totale kosten die hij ondertussen aan de auto heeft gehad inclusief aankoop en dan eventueel inclusief revisie voor de motor. Twijfel is toegeslagen omdat iemand heeft gezegd: "goh ik hoor wat, ik zou hem helemaal reviseren". Maar het is onduidelijk wat het is en of of het echt noodzakelijk is..... Zo lees ik het...
|
27 apr 2016 13:25 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Dilemma
50k is incl het nieuwe misschien niet bestaand probleem Zo lees ik het En om de auto dan maar te koop te zetten lijkt mij een foute keus met de nodige risico's met een toekomstige koper die even verhaal komt halen mocht de auto echt een fiks probleem hebben samen met zijn advocaat Het lijkt mij logischer om eerst eens uit te vogelen of en wat nou het probleem is van die auto Bij een andere specialist in ieder geval Is er niets aan het handje dan ga je een mooie zomer tegemoet met je auto,is er wel wat aande hand dan zou ikin ieder geval de verkoopprijs hierop aanpassen en eerlijk zijn tegen een aspirant koper Anders krijg je nog meer ellende van die auto net als de aspirant koper En dat wil niemand lijkt me
|
27 apr 2016 13:58 |
|
|
vaudi
996 C2, 1998
|
Re: Dilemma
Het verhaal komt over als: Er komen waarschijnlijk behoorlijke kosten aan, dus nu is het verstandig om er afstand van te nemen. Begrijpelijk dat zeker. Het is in wezen HET argument die velen met welke auto dan ook aangrijpen om hun auto te gaan inruilen. Het magische is dat dit bij een 911 niet als enorme waardevermindering hoeft door te werken. Strikt genomen is dit gek, omdat het in orde maken/brengen van de 911 juist erg veel geld kost.
|
27 apr 2016 13:59 |
|
|
HaraldL
voorheen 996 4s
nu 911 3.2
|
Re: Dilemma
I.d.d. 50k als ik de revisie laat doen. Dat een 911 met 212k allang aan revisie toe is dat is mij nu wel duidelijk. Dat hij nog makkelijk zo'n 100k meer kan draaien (volgens de verkoper) lijkt me stug (met de wijsheid van nu). Het geluid dat het revisiebedrijf hoort kan volgens hun van alles zijn. Van een klep tot een drijfstanglager. Dat weet je pas als het blok uit elkaar ligt. En dan moet je wel door gaan en dat kost me minstens 9k Als ik hem verkoop dan zal ik duidelijk zijn naar de koper. Ik weet hoe het voelt om besodemietert te worden
_________________________________________ Geweldig zo'n midlifecrisis. Had ik veel eerder moeten doen!
Laatst bijgewerkt door HaraldL op 27 apr 2016 14:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
27 apr 2016 14:13 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: Dilemma
Mijn advies, wees eerlijk richting een koper en de reden waarom je hem wegdoet. Laat die koper zich dan ook bewust zijn van het worst case scenario. Voorkomt idd dat er over een tijdje een horde met hooivorken voor je deur staat.
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
27 apr 2016 14:15 |
|
|
duc11
iets met geld en gezondheidverre oosten
|
Re: Dilemma
Grappig dat je selectief reageert, maar de prijs die je nu stelt is dus mijns inziens niet redelijk. En het lijkt me dat je wel erg snel je oren naar jan en alleman laat hangen. Als nu de volgende specialist roept dat hij niets geks hoort, wat beslis je dan? En het gedoe met besodemieterd worden, tsja je kent de meningen vanuit het vorige draadje inzake je aanschaf. gr John
_________________________________________ speed is lekker, maar dan wel op de weg
|
27 apr 2016 14:19 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Dilemma
'Kan van alles zijn'....nog steeds vind ik het vaag. Kloppende, bonkende, harde tikkende geluiden zijn zonder meer door een geoefende monteur best te onderscheiden. Dynamo/fan riem verwijderen dan isoleer je ook de lagering. Oliedrukmeter, wat geeft die aan.....warme/koude motor....stationair/flink in de toeren....etc..... Zet anders hier een YouTube fragment op.......dan kunnen we meedenken. Net jammer dat ik mijn filmpjes met geluid van mijn 3.2 verwijdert heb....anders had je vergelijkingsmateriaal..
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
27 apr 2016 15:25 |
|
|
duc11
iets met geld en gezondheidverre oosten
|
Re: Dilemma
| | | | Dial_888 schreef: 'Kan van alles zijn'....nog steeds vind ik het vaag. Kloppende, bonkende, harde tikkende geluiden zijn zonder meer door een geoefende monteur best te onderscheiden. Dynamo/fan riem verwijderen dan isoleer je ook de lagering. Oliedrukmeter, wat geeft die aan.....warme/koude motor....stationair/flink in de toeren....etc..... Zet anders hier een YouTube fragment op.......dan kunnen we meedenken. Net jammer dat ik mijn filmpjes met geluid van mijn 3.2 verwijdert heb....anders had je vergelijkingsmateriaal.. | | | | |
Wil, gewoon effe de Porsche naar buiten en hoppa nieuw filmpje is gereed!
_________________________________________ speed is lekker, maar dan wel op de weg
|
27 apr 2016 16:09 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Dilemma
Mét een revisie zou de investering richting de €50K gaan. En zonder de revisie Voor €45K te koop zetten? Dapper, maar ik zou het er niet voor over hebben.
En hoe rot ik het ook voor je vind, ik denk dat je niemand de schuld kan geven dan jezelf. Niet handig aangepakt dit traject. Maar zoals JC zei 'ieder nadeel heb zijn voordeel' dus dit zal ook wel ergens goed voor zijn. Sterkte.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 apr 2016 16:41 |
|
|
IPF
911 2.4E Coupé (1972)
944 S2 Coupé (1991/2)
997 Carrera S Coupé (2007)Den Haag
|
Re: Dilemma
Heel vervelend en zuur, jammer van de 3.2 (die ik stiekem een van de leukste post-klassieke 911s vind).
Paar dingen zijn mij op basis van bovenstaande echter niet helemaal duidelijk:
- als het 'maar' een paar mille meer is om te reviseren, waarom zou je dan in paniek verkopen? Je kon 'm je toen je 'm kocht toch veroorloven en had neem ik aan sowieso iets gereserveerd voor (regulier) onderhoud?
- denk je werkelijk €45k te vangen, met dit issue pending? Prijs blijft wat de gek ervoor geeft, maar 3.2s met zoveel kms zonder (evidente) issues van deze orde doen in de handel nauwelijks dat soort geld, laat staan particulier
- en wie heeft nou precies het probleem gediagnosticeerd, op basis waarvan? Je zegt iets over een revisiebedrijf, maar is dat niet een beetje 'wc eend'? Ik zou een 2e specialist laten kijken, een van de hier 'erkende' namen
Anyhow, succes met deze lelijke tegenvaller, hoop dat je een redelijke uitweg vindt.
_________________________________________ Horses for courses....
|
27 apr 2016 18:14 |
|
|
HaraldL
voorheen 996 4s
nu 911 3.2
|
Re: Dilemma
| | | | Dial_888 schreef: 'Kan van alles zijn'....nog steeds vind ik het vaag. Kloppende, bonkende, harde tikkende geluiden zijn zonder meer door een geoefende monteur best te onderscheiden. Dynamo/fan riem verwijderen dan isoleer je ook de lagering. Oliedrukmeter, wat geeft die aan.....warme/koude motor....stationair/flink in de toeren....etc..... Zet anders hier een YouTube fragment op.......dan kunnen we meedenken. Net jammer dat ik mijn filmpjes met geluid van mijn 3.2 verwijdert heb....anders had je vergelijkingsmateriaal.. | | | | |
Da's wel een goed idee! Ziehier: https://youtu.be/7Nba5jmLzzg
_________________________________________ Geweldig zo'n midlifecrisis. Had ik veel eerder moeten doen!
|
27 apr 2016 20:15 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Dilemma
Dat klinkt niet lekker. Ik denk ook niet dat het een slecht afgestelde klep is. Het klinkt op een cylinder die lekt bij de aansluiting op de onderblok of het zou ook een kapotte tuimelaar kunnen zijn.
Uitgaande dat er een revisie gedaan moeten worden zal dat snel 10k gaan kosten. Dan is 45K voor deze auto niet realistisch. Ik denk dat je richting 35k moet.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
27 apr 2016 20:55 |
|
|
P32again
3.2 coupe '87Flevoland
|
Re: Dilemma
Dag Harald,
Geluisterd naar je filmpje, Vervelend maar laat je niet meteen gek maken! Over welk geluid hebben we het hier? Vorig jaar heb ik mijn motor volledig laten reviseren (drijfstanglagers en volledige kop incl kleppen/klepzittingen) . En de kleppenbank is we stil maar geeft nog steeds geluid. En geluid hoor je bij 3.2's. Trust me ik heb slapeloze nachten gehad van tikkie in rechterbank wat in bijna elke 3.2 zit. Ik hoor bij jou wel meer onrust in de loop vd motor maar ben geen specialist. Wellicht dat je hiermee gewoon 100k verder rijdt. Doe jezelf een plezier en rij langs een luchtgekoelde specialist (bekenden hier op t forum) die je in een rondje meer kan vertellen.
Hoor je ook geluid tijdens vol doortrekken? Als je wilt heb ik filmpje van de mijne en een kennis van me in stationair loop.
|
27 apr 2016 21:01 |
|
|
996Tom
ex. 993 '93, ex. 968 '92.
Nu 996 C4
|
Re: Dilemma
Wat mij verder opviel is de zeer lage oliedruk, duidelijk minder dan 1 bar bij stationair (warme motor). Specialisten die hem in deze staat van jou zouden inkopen houden rekening met een revisie. Hoe is t olieverbruik? Wel OK dat je dit op deze manier communiceert. Wellicht tref je een iemand (met de juiste connecties) die de gok aandurft. Succes met de verkoop.
_________________________________________ "Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari
|
27 apr 2016 21:06 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Dilemma
Dag Harald, Schiet mij lek maar ik vind het allemaal reuze meevallen, hoogstens wat getik van de kleppen trein. Tis een luchtgekoelde die altijd meer herrie (metallische geluid) tov een 993 of watergekoelde met hydraulische kleppenstoters. Oliepeil is goed Oliedrukmeter, dat hij laag staat zou ik me geen zorgen maken.....druk loopt goed op en bovendien brandt het lampje niet.... Uitlaat is mooi droog en zeker niet zwart vd roet.....dus tis ook geen olieboot. Kortom, doe me een lol en ga naar een Porsche specialist die revisies uitvoert en laat hem ook luisteren. Ben benieuwd....anders gaan we een keer geluidstesten met 3.2's organiseren......... Ik maak vd week wel een opname vd mijne ter vergelijk. Succes.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
28 apr 2016 6:51 |
|
|
rve
Muiden
|
Re: Dilemma
Voor een auto met deze 'historie' zo breed op een forum uitgemeten zou ik zelf minder betalen. Verder zou ik bij mijn bod rekening houden met een motor revisie. Gezien beide zou ik max 29k bieden zoals jij er bij je aankoop al voor betaald hebt. Financieel gezien lijkt het me het beste om deze auto ergens op een site te zetten waarmee je ene groot buitenlands publiek bereikt.
|
28 apr 2016 9:29 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Dilemma
Een goede 3.2 kost tegenwoordig 55K+ .
Aan deze is al veel hersteld, als een revisie ca. 10k kost (als het al nodig is) dan staat er dus straks een auto met evt een fris blok, dan kost zoiets dus ook gewoon 55k of meer. Kortom ik vind die richtprijs van 45k niet eens zo gek. En natuurlijk zit er een onzekerheid in maar als je 5k speling neemt dan moet er volgens mij een 'wheeler dealer' te doen zijn.
|
28 apr 2016 9:42 |
|
|
912
|
Re: Dilemma
Maar als je 55K+ gaat uitgeven aan een 3.2, dan kijk je niet op een duizendje meer of minder en dan koop je een écht onverprutste.
Er zijn weinig liefhebbers die 45k in een 3.2 gaan steken en dan nóg met geknepen billen moeten rijden omdat de revisie er aan komt...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
28 apr 2016 10:47 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Dilemma
Het lijkt mij wel een beetje een vervelende tik die ik hoor. Niet een tik die je zou horen van kleppen die nét verkeerd staan...
Mag ik vragen welke olie er momenteel in zit?
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
28 apr 2016 10:51 |
|
|
HaraldL
voorheen 996 4s
nu 911 3.2
|
Re: Dilemma
Ik ben vandaag bij Hendrik van der Deen geweest en naar 3 Porsches geluisterd. Allemaal min of meer tikkend geluid maar minder dan die van mij. Hij vertelde over een oud Porsche medewerker die nu bij een garage in de buurt van mij werkt. Ik heb die man opgezocht en gevraagd of hij naar mijn motor wilde luisteren.
Hij verwacht dat het in de kleppen zit. En meer aan de linker dan aan de rechterkant. A.s. Dinsdag worden ze gesteld. Afwachten wat dat gaat opleveren.
_________________________________________ Geweldig zo'n midlifecrisis. Had ik veel eerder moeten doen!
|
28 apr 2016 14:34 |
|
|
HaraldL
voorheen 996 4s
nu 911 3.2
|
Re: Dilemma
_________________________________________ Geweldig zo'n midlifecrisis. Had ik veel eerder moeten doen!
|
28 apr 2016 14:36 |
|
|
HaraldL
voorheen 996 4s
nu 911 3.2
|
Re: Dilemma
Bovenstaande zegt dan dus meer over jou dan over mij. Wie straks mijn auto koopt weet exact wat hij krijgt.
_________________________________________ Geweldig zo'n midlifecrisis. Had ik veel eerder moeten doen!
|
28 apr 2016 14:38 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Dilemma
Sinds wanneer maakt de motor dit geluid?
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
28 apr 2016 15:14 |
|
|
rve
Muiden
|
Re: Dilemma
Begrijp me niet verkeerd, ik zou niet verzwijgen dat er een mogelijk defect aan de motor is. Ik heb vaak ongezien of ongehoord een Porsche gekocht met dit soort foutjes. De hobby is juist om ze daarna geheel perfect te maken als dat nodig blijkt. Naar mijn mening is de waarde daling veroorzaakt door de berichtgeving op een forum als dit. De auto heeft een besmette reputatie. Een buitenlandse koper is hier niet door beïnvloed. Succes met het vinden van de oplossing.
|
29 apr 2016 1:25 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: Dilemma
Volgens mij ligt het iets genuanceerder. Een 3.2 kan makkelijk meer draaien dan 2 ton zonder revisie. Maar als je rond die km-stand de motor open moet maken, dan ga je allerlei slijtage zien, en dan wordt het verleidelijker of logischer om die meteen aan te pakken. En dat loopt qua kosten makkelijk uit de hand. Probleem is niet jouw auto maar veel meer het risico van een Porsche met 2 ton op de klok. Nu denk je iets vreemds te horen, als dat er niet is of was geweest had een lekke voetpakking of een rammelende klep over 3 maanden je met precies hetzelfde dilemma geconfronteerd. Balen, maar volgens mij maar 1 optie: laten maken. En zorgen dat dit verhaal hier je auto niet verder gaat besmetten.
|
29 apr 2016 8:20 |
|
|