|
Auteur |
Bericht |
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Re: 993 versus 996
Lijkt me zeer verstandig
_________________________________________ t beste maar weer...
|
14 jul 2005 0:16 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Betere beeldspraak,
Brood zonder beleg.
|
14 jul 2005 0:29 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
dat is dan natuurlijk zo omdat hier op het forum veel diehards zitten die gewoon de kwaliteiten van een moderne p onderschatten...
voor de xxxste maal: 964, 993, 996, en nu 997S en t'is NIET zoals de wijn,hoe ouder hoe beter, maar integendeel , de 911 wordt per generatie beter (over mooi spreken we ons niet uit, want dat is een persoonlijke smaak)
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
14 jul 2005 0:34 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Waarschijnlijk heb je gelijk Beltar, puur kijkend naar de rijeigenschappen...ik denk dat velen van ons echter ook kijken naar de bouwkwaliteit, uiterlijk, geluid , maar bovenal de BELEVING. En dan valt 't kwartje mss anders..
|
14 jul 2005 6:51 |
|
|
horn
PF #57
|
en saaier en minder bijzonder, wat mij betreft...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 jul 2005 6:59 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Elke Porsche heeft zijn voor- en nadelen.
Het liefst van al, zou ik van elk type er eentje in mijn garage willen hebben
Om het extreem te stellen, indien ik zou moeten kiezen tussen mijn 356Coupé of de GT3RS, de keuze zou niet makkelijk zijn. Ze hebben beide hun charme en dit geld volgens mijn mening dus echt voor elke Porsche.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 jul 2005 7:40 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Mooie combi ..... in dat geval wist ik het wel
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
14 jul 2005 10:16 |
|
|
F@RGO
|
de menigen van personen die reeds in het bezit waren
van meerdere porsches, zoals bv
964 . 993 996 . en 997 zou ik meest geloven,
en dat is Beltar,
die kan best vergelijken,
als ik alleen maar 996 had, kan ik minder oordelen.
Over uiterlijk kan ik dan weer wel mijn mening hebben, maar over de algemene indruk.... moet je mee gereden hebben, denk ik.
|
14 jul 2005 12:02 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik heb een 356, 911 3.2, 964, 996 gehad, en kan echt de keuze niet maken zoals ik eerder al gezegd heb.
Wat ik wel zeker weet dat als het mogelijk is er zeker nog een 964 of 965 in de garage komt.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 jul 2005 12:07 |
|
|
M.
993 2S
|
Niet helemaal mee eens; ik heb 3 maanden geleden voor eenzelfde keuze gestaan: met mijn budget een late 993 of een 996. De laatste viel VOOR MIJ al snel af. Dus ook zonder ooit een 996 in bezit te hebben gehad kan ik mijn overwegingen meegeven...
|
14 jul 2005 12:08 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Tja, vooreerst wil ik de ervaring(en) van John4s volmondig bijtreden, heb exact hetzelfde gevoel. (en ook geen motorproblemen, momenteel 52.000 km)
Doe mij echter kiezen tussen een '99 996 en een late 993, dan beslissen de looks van de 993 in zijn voordeel.
Persoonlijk vind ik de 996 maar mooi in wide body (4S, turbo) of in GT3-uitvoering.
't is maar wat je hart wil, blijft voor mij toch vooral een emotionele keuze, gecombineerd met de wens om een moderne Porsche te hebben met de voordelen vandien.
|
14 jul 2005 12:13 |
|
|
Patrick 993
|
Wij hebben ongeveer voor dezelfde keuze gestaan, alleen wilde ik een 996, daar mijn vrouw een 993 mooier vond. Nu behoef ik jullie natuurlijk niet te vertellen wat het uiteindelijk geworden is. Een ding kan ik jullie in ieder geval wel vertellen, we zijn beide heel gelukkig met de keuze die we hebben gemaakt.
Trouwens een 993 Turbo, vond ze lelijk, dat ding achterop.
Laatst werden we ingehaald door een Turbo, en vind je hem nog steeds lelijk; je went eraan was haar antwoord. Ik wil maar zeggen wij “mannen” zijn meestal al langer met dingen bezig, en confronteren dan plots onze partner met ons plan. Dat is schrikken, even geduld, en wie weet.
Ga inderdaad eerst maar eens proef rijden, dat maakt de keus een stuk eenvoudiger. SUCCES.
Laatst bijgewerkt door Patrick 993 op 14 jul 2005 12:59, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 jul 2005 12:34 |
|
|
EJ911
|
993 versus 996
Ik wist dat ik na mijn laatste berichtje minimaal één reactie moest krijgen over het willen houden van mijn spider.
Zoals een aantal van jullie duidelijk aangeeft zit er veel emotie bij het hebben van een auto, zeker een mooie auto. Nou, ik heb een goede band met mijn spider. En ik wil graag een goede band met de porsche to be. Als ik naar de 996 kijk vind ik hem mooi alleen mist hij wat uitstaling tov van de 993. De kont van de 993 is wow vergeleken bij de kont van de 996. Maar de in mijn ogen oubollige lampen en dashboard doen mij dus eerder naar de 996 kijken. En dan heb ik het nog niet eens over luxe, veiligheid en wat niet meer. Maar ook dat is heel belangrijk. De porsche zal in principe een hobbyauto zijn, maar ik vermoed dat ik er vaak in zal willen rijden. Zeker als het een 996 is, denk ik. Weet ik natuurlijk niet zeker want ik heb nog niet in allebei gereden.
Maar ik geef even een voorbeeld van een paar jaar terug.
Wij kochten een redelijk jonge spider (1992) en waren daar heel blij mee. Toen kwam net het nieuwe model spider op de markt. De kritiek van de alfisti was niet mis. Dat was geen spider meer, bla, bla, bla. En dat vonden wij ook. Maar jesus wat had die nieuwe een lekkere kont. In ieder geval we hebben onze spider verkocht, een gtv gekocht daar een paar jaar mee gereden en toen mijn spider anderhalf jaar geleden gekocht. Als wij nu ons oude model op straat zien rijden dan hebben we daar niet veel meer mee, behalve dat we de lijnen nog steeds mooi vinden, maar niet om mee te rijden. Spartaans rijden.
En daarom heb ik o.a. niet veel zin in die 993. Ziet er mij te 'gedateerd' uit. En ik wil echt niemand tegen de schenen schoppen, want het is gewoon een kestie van smaak. Dus zou ik liever bij de aankoop van een 993 mijn spider behouden zodat ik in een moderne, comfortabele en toch snelle (niet lachen) auto kan rijden.
Dus is het gewoon belangrijk om van mensen die verstand van porsches hebben ons te laten vertellen wat wezenlijk goed en minder goed is.
En dat is moeilijk als je heel erg emotioneel verbonden bent aan je auto.
Wat een verhaal hè. Heerlijk.
Nou, ik blijf lezen en leren.
Dag mannen, liefs, Sabina
|
14 jul 2005 12:37 |
|
|
F@RGO
|
@ PPP, ik zei dat zo iemand best een mening kan hebben
u bent ook in die groep die er nog meer over kan zeggen dan ikzelf bv.
Keuzes zijn er voor mensen gelijk ik , die er maar één kunnen betalen
@ sabina, veel succes met de proefritjes, enjoy
|
14 jul 2005 12:43 |
|
|
EJ911
|
993 versus 996
F@rgo, ik ben het helemaal met je eens. Was het ook al met je vorige berichtje eens, hoor.
|
14 jul 2005 12:47 |
|
|
EJ911
|
993 versus 996
F@rgo, ik ben het helemaal met je eens. Was het ook al met je vorige berichtje eens, hoor.
|
14 jul 2005 12:58 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: 993 versus 996
| | | | EJ911 schreef: Ik wist dat ik na mijn laatste berichtje minimaal één reactie moest krijgen over het willen houden van mijn spider. Zoals een aantal van jullie duidelijk aangeeft zit er veel emotie bij het hebben van een auto, zeker een mooie auto. Nou, ik heb een goede band met mijn spider. En ik wil graag een goede band met de porsche to be. Als ik naar de 996 kijk vind ik hem mooi alleen mist hij wat uitstaling tov van de 993. De kont van de 993 is wow vergeleken bij de kont van de 996. Maar de in mijn ogen oubollige lampen en dashboard doen mij dus eerder naar de 996 kijken. En dan heb ik het nog niet eens over luxe, veiligheid en wat niet meer. Maar ook dat is heel belangrijk. De porsche zal in principe een hobbyauto zijn, maar ik vermoed dat ik er vaak in zal willen rijden. Zeker als het een 996 is, denk ik. Weet ik natuurlijk niet zeker want ik heb nog niet in allebei gereden. Maar ik geef even een voorbeeld van een paar jaar terug. Wij kochten een redelijk jonge spider (1992) en waren daar heel blij mee. Toen kwam net het nieuwe model spider op de markt. De kritiek van de alfisti was niet mis. Dat was geen spider meer, bla, bla, bla. En dat vonden wij ook. Maar jesus wat had die nieuwe een lekkere kont. In ieder geval we hebben onze spider verkocht, een gtv gekocht daar een paar jaar mee gereden en toen mijn spider anderhalf jaar geleden gekocht. Als wij nu ons oude model op straat zien rijden dan hebben we daar niet veel meer mee, behalve dat we de lijnen nog steeds mooi vinden, maar niet om mee te rijden. Spartaans rijden. En daarom heb ik o.a. niet veel zin in die 993. Ziet er mij te 'gedateerd' uit. En ik wil echt niemand tegen de schenen schoppen, want het is gewoon een kestie van smaak. Dus zou ik liever bij de aankoop van een 993 mijn spider behouden zodat ik in een moderne, comfortabele en toch snelle (niet lachen) auto kan rijden. Dus is het gewoon belangrijk om van mensen die verstand van porsches hebben ons te laten vertellen wat wezenlijk goed en minder goed is. En dat is moeilijk als je heel erg emotioneel verbonden bent aan je auto. Wat een verhaal hè. Heerlijk. Nou, ik blijf lezen en leren. Dag mannen, liefs, Sabina | | | | |
Gedateerd??
Heb je de 997 al eens goed bekeken?
Of ook te "oubollig"?
Als ik alles zo lees denk ik dat je gewoon de 996 moet kopen.
Jij tevreden, iedereen tevreden.
|
14 jul 2005 13:27 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik wil hier niet aangeven dat je je garage moet vol zetten met Porsches, enkel maar dat elke Porsche zijn voor en nadelen heeft. En ik het hierdoor zeer moeilijk vind om een keuze te maken.
Ik heb het gewoon soms een beetje moeilijk met de eigen Porsche beste Porsche mentaliteit die hier soms te bespeuren is. Ik vind ze gewoon, en dat heb ik al meerdere malen gezegd, iets hebben. Daardoor vind ik het zo moeilijk om iemand advies te geven in aankoop van een Porsche.
Van elk type kan ik wel verschillende dingen zeggen waarom ze dat type moeten kopen, maar gelijk kan ik ook zeggen waarom ze het niet moeten doen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 jul 2005 13:31 |
|
|
M.
993 2S
|
als we de klassieke porsche 911 lampen "oubollig" gaan noemen moet je helemaal geen porsche kopen
Sabina, als ik je zo lees vind ik je meer het type mercedes slk...
|
14 jul 2005 13:44 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Zo streng wilde ik eigenlijk niet zijn, maar....
|
14 jul 2005 13:56 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
We zijn weer goed op dreef
Nu met alle respect, ik vind ze schitterend die koplampen van onze wagens, maar een staaltje van modern design kunnen we ze toch echt niet noemen dacht ik
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 jul 2005 14:17 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Moet dat dan?
Dan maar een Audi kopen, of een BMW.
|
14 jul 2005 14:21 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Nee, toch niet voor mij, dit was trouwens mijn grootste probleem met de 996 dat ze te modern "lees; teveel afweken van de eerste lampen"maar dit neemt niet weg dat we niet kunnen ontkennen dat ze oubollig zijn.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 jul 2005 14:40 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
14 jul 2005 14:47 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ik prefereer het om ze Porsche-eigen te noemen ipv. oubollig.
Een van de meest herkenbare stijleigenschappen in de auto-industrie.
|
14 jul 2005 14:49 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|