Re: Waterpomp 996 (levensduur)
Ik snap Resto wel. Bovendien betreft het niet enkel de waterpomp die ze doen, maar er zijn meerdere punten die ze aanpassen.
Aangezien zij hier heel veel tijd in hebben zitten, begrijp ik wel dat ze niet alle ins en out openbaar maken.
Jaren geleden heb ik samen met iemand een hele studie gemaakt van de variabele schoepenverstelling van de turbo op diesels (bij ons de JTD's, maar ook gebruikt in vrijwel elke andere diesel van VAG, ford, opel enz enz).
Veel foutmeldingen turbogerelateerd worden veroorzaakt door een haperende of vastzittende verstelling. Zo'n turbo hoef je niet direct te vervangen, maar in 95% van de gevallen is die te maken.
Simpel gezegd schoonmaken van de verstelling. Maar de aanpassingen die ik daarbij doe, en de juiste manier van reinigen zodat het ook op langere termijn blijft werken ga ik natuurlijk niet vertellen.
Dat is mijn "geheim van de smit".
Iedereen kan m schoonmaken, maar na korte tijd is de ellende weer t zelfde. Bij mij blijven ze vrijwel altijd jaren probleem verder werken daarna. Maar, hoe? dat vertel ik lekker niet