Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 9:04



Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Advies 915 Versnellingsbak 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
915-koppeling ook zwaarder.


09 aug 2005 10:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
Joost Houben schreef:
915-koppeling ook zwaarder.
Goed voor de kuitspieren.... :wink:


09 aug 2005 10:09
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Ho, even iets rechtzetten.

Een 915 bakrevisie is niet goedkoper, het is ongeveer gelijk aan een G50 revisie.
Een 915 koppeling gaat niet zwaarder dan een G50 koppeling, vergelijken moet je wel doen bij twee nieuwe koppelingen.
Mijn ervaring is dat juist de nieuwere koppelingen zo zwaar gaan als ze ouder worden. :lol:
_________________________________________
Rebel engineering


09 aug 2005 10:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Citaat:
Goed voor de kuitspieren....


Zo had ik het nog niet bekeken :roll: toch weer een voordeel...

Tako ik zou zeggen ga met beide rijden dan kun je voor jezelf zeggen of het voor jou iets uitmaakt een G50 of 915 bak. Als je op de diverse forums kijkt merk je al gauw dat mensen met een G50 of 915 bak dat de perfecte bak vinden omdat ze die zelf bezitten en dan weet je als leek nog niks.
Zelf heb ik ook met beide gereden en bezit ik een G50 bak, een goede 915 zou ik zeker niet laten staan.


09 aug 2005 10:29
Profiel
PorscheForum Rookie
911
Bericht 
Alles tesamen maakt het niet heel veel uit of het nu de 915 of G50 gaat worden, ik laat het afhangen van de mooiste P die ik ga tegenkomen. en laten we wel wezen. Of het nu een 915 of G50 bak wordt, een 3.2. blijft het en dat is voor mij het belangrijkste.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn keuze en zodra gekocht na AKK komen de pics eraan, cheers Tako


09 aug 2005 16:57
Profiel
Bericht 
Ivo964C2 schreef:
Joost Houben schreef:
915-koppeling ook zwaarder.
Goed voor de kuitspieren.... :wink:


Ivo,

ik voel dat altijd in mijn dijbeenspieren, niet m'n kuitspieren daarmee trek je juist je voet terug :wink:


09 aug 2005 19:00
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: Advies 915 Versnellingsbak
WdePundert schreef:
Ook de G50-bak heeft imho een nadeeltje. Het schijnt vaak voor te komen (ook bij mij) dat, wanneer je wat weinig toeren maakt in een lage versnelling, je de tandwielen hoort draaien. Volgens insiders is dit niet erg, maar dat ratelen baarde mij in het begin wel zorgen, tot ik door dit forum gerustgesteld werd.


Dan rij je met (veel) te weinig toeren; eerder een tekortkoming van de rijder dan van de bak :res:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


10 aug 2005 22:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
wolf schreef:
915-koppeling ook veel goedkoper.


En volgens mij moet er bij vervanging van een G50-koppeling gefreesd worden om ruimte te maken voor gemodificeerde lagers.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


10 aug 2005 22:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht Re: Advies 915 Versnellingsbak
Nicolò schreef:
Dan rij je met (veel) te weinig toeren; eerder een tekortkoming van de rijder dan van de bak :res:

Als de motor koud is kom ik nooit boven de 3k toeren. :D


11 aug 2005 9:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Snoopy 3.8
Madurodam
Bericht 
Ik heb inmiddels 355.000 km met een 1986 3.2 met een 915 bak gereden, waarvan ik er persoonlijk 190.000 km met dagelijks woon - werk verkeer heb afgelegd.
Ik moest de motor helaas laten reviseren bij 325.000 km ( versleten krukas lagers.)
Ik heb eigenlijk met de bak nooit problemen gehad, het ging af en toe moeilijk van 1 naar 2 en als ik snel weg sprinte kraakt hij bij snel schakelen van 2 naar 3.
Hij heeft mij echter nooit in de steek gelaten, tijdens de motorrevisie heb ik de synchromessen van alle versnellingen laten vervangen ( kosten : € 600,= )
Ik had de stille hoop dat alle nukkigheden van de 915 voorbij waren, het kraken is weg, het stugge is gebleven. ( Niet altijd, zomer en winter is anders )
Ik houd echter van het spartaanse dat hoort bij een 911, ik vind ook dat het hoort bij het karakter van de auto, ik persoonlijk, vind het allemaal niet erg net als de kachel.
Ik stap nog iedere dag met een glimlach achter het stuur (En die glimlach zit er al 9 jaar op.), iets wat ik met geen enkel ander merk heb gehad, daar was het nieuwe gevoel, het wennen aan, na plm 4 maanden verdwenen.
G50 - 915 is gewoon iets persoonlijks. :cheesy:


27 aug 2005 1:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
welkom alhier.

dat zijn een hoop kilometers. hoe zag het blok eruit toen het open ging?
tapeinden? klepgeleiders? olieverbruik?
de 1986 driepunttweetjes hebben overigens een erg goede naam.
je verhaal steunt mij verder in mijn mening dat autos die dagelijks gereden worden het beter volhouden/minder problemen hebben dan garagekoninginnen.

groet, phw.


27 aug 2005 10:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.