Ik ben een beetje op zoek naar welke motoren last hebben van Bore scoring en IMS bearing failure.
Een klein google onderzoekje heeft dit uitgewezen:
https://lnengineering.com/products/wate ... e=list&p=3HOW COMMON IS BORE SCORING?
Bore scoring is most common in Porsche 911 vehicles, including 996 and 997 models, fitted with the 3.6 and 3.8 engine. The 3.4 engine fitted to Porsche Cayman S and Boxster S vehicles is also susceptible to bore scoring. The 2.5, 2.7, and 3.2 Boxster and Boxster S engines as well as the 2.7 engine fitted to base Boxster engines are not known to suffer from scored cylinder bores.
WHAT PORSCHE MODELS HAVE IMS BEARING PROBLEMS?
Although the early dual row bearing and larger bearing used in 2006 though 2008 model year vehicles have a relatively low failure rate (reported at 1% by the Eisen Class Action Lawsuit), the single row ims bearing used from 2000 through 2005 had a reported failure rate of 8% under warranty. However in the years since the Eisen settlement, failure rates have increased the longer the original bearings have been in service, so anyone with a 1997-2005 Boxster or 911 should have their intermediate shaft bearing replaced as part of preventative maintenance to prevent catastrophic engine failures in their Porsche engines caused by failure of the IMS bearing.
Nu is dit een bedrijf die er geld aan verdient, dus ongetwijfeld moeten we dit met een grote korrel zout nemen....
Maar als ik bovenstaande als een soort selectie criterium aanhoud:
IMS bearing minste risico: alles vanaf 2006
Bore scoring minste risico: 2.5, 2.7 of 3.2S
De minst risicovolle cayman zou dan de 2.7 zijn met 245pk
Bij de boxter heb ik meer keus. De 3.2S uit 2006 is de meest krachtige van het stel met 280pk
Er zijn natuurlijk velen hier die een 3.4 hebben of een porsche van voor 2006, en daar gebeurt waarschijnlijk nooit wat mee...dat wil ik wel even gezegd hebben