Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:55

Antwoord op onderwerp  [ 339 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
996: Lekkende krukas keerring 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Niet alleen motorisch is een 3.2 perfect...

11 sep 2006 20:59
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
wolf schreef:
Niet alleen motorisch is een 3.2 perfect...

Helemaal mee eens. :D

12 sep 2006 16:19
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Heren, het kan altijd beter ... ook bij een Porsche.

13 sep 2006 9:24
Profiel
Amsterdam
Bericht 
jeroenoop schreef:
mis toch wel het geluidje

Trek je 996 maar eens lekker door tot tegen het rood. Die rauwe gil is dan weer typisch voor de 996(997) of heb ik dat alleen ? :lol:

13 sep 2006 10:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Huyssoon schreef:
jeroenoop schreef:
mis toch wel het geluidje

Trek je 996 maar eens lekker door tot tegen het rood. Die rauwe gil is dan weer typisch voor de 996(997) of heb ik dat alleen ? :lol:

Hangt mede af van je uitlaatsysteem. Persoonlijk vind ik de luchtgekoelde roffel mooier dan het geluid van de watergekoelde versie - met of zonder sportuitlaat.

13 sep 2006 10:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
jeroenoop schreef:
(..) mijn p heeft geen verleden met een lekkage van de krukaskeering (..) heb ik nog kans op dat probleem of is dat na 8 jaar min of meer uitgesloten?

Volgens mij wordt de kans wel kleiner, maar uitsluiten kun je het waarschijnlijk niet. Heb om die reden medio dit jaar de laatste versie kruskaskeering laten monteren door Pon. Verder vind ik het een prettig idee bij de aanstaande verkoop van de auto. Ik kan me echter goed voorstellen dat je er niks aan laat doen zolang er geen sprake is van lekkage.

13 sep 2006 10:28
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Inderdaad. Afblijven als er zich geen probleem stelt. Het enige wat je doet door op voorhand te vervangen, is van een mogelijke kost, een zekere kost maken :roll:

13 sep 2006 14:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Carrera4s schreef:
Inderdaad. Afblijven als er zich geen probleem stelt. Het enige wat je doet door op voorhand te vervangen, is van een mogelijke kost, een zekere kost maken :roll:

Daar zie je één ding over het hoofd. Bij vervanging zou je evengoed het probleem voor kunnen zijn, maar ja, dat weet je dus op voorhand niet 8)

13 sep 2006 15:26
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Ja, dat is ook wat ik schrijf.

13 sep 2006 15:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Bij nader inzien heb je daarin gelijk ... Maxima zou zeggen: "dat was een beetje dom" ... :oops:

13 sep 2006 15:36
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
adu schreef:
mhoeneveld schreef:
(..)Ook licht doorzweten is niet echt een probleem. Maar op het moment dat er flinke druppels onder je auto liggen word het tijd eens aan een nieuwe keering te denken.

Voor een relatief jonge auto vind ik ook het "licht doorzweten", waaronder ik een lichte lekkage versta, niet acceptabel. Ik kan me niet voorstellen dat je dan alleen maar gaat zitten wachten tot de auto meer olie gaat lekken, want dat houdt jouw insteek in feite in. Bij mij is de nieuwste generatie keerring door Pon geïnstalleerd, hoewel ter plaatse de moter niet noemenswaardig vettig was :thumleft:

't Is maar hoe je het bekijkt :!: Ik heb nu ook vastgesteld dat er een occasionele druppel olie valt :shock:

In tegenstelling tot adu ga ik nu niet naar de dealer snellen voor vervanging. Uiteindelijk is dit op dit moment geen echt probleem (wat zijn tenslotte enkele druppels op een maand tijd ?) en men raadt mij aan om, indien het niet verergert, de herstelling pas te laten doen wanneer het moment is gekomen om ook andere zaken te laten vervangen (bvb. versnellingsbak). Al heb ik het idee dat dit dan nog wel hééél lang kan duren.

Nu, ik volg het wel goed op en mocht het verergeren dan grijp ik wel in. Het olieverlies kan ik makkelijk meten door bvb een krant op de grond te leggen en dit te checken.

Het schijnt trouwens nog het best te zijn dat de olie effectief op de grond lekt, want het schijnt ook mogelijk te zijn dat de lekkende olie in de versnellingsbak terechtkomt, met als gevolg dat op termijn de koppeling zou gaan slippen...

28 sep 2006 15:53
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Carrera4s schreef:
Het schijnt trouwens nog het best te zijn dat de olie effectief op de grond lekt, want het schijnt ook mogelijk te zijn dat de lekkende olie in de versnellingsbak terechtkomt, met als gevolg dat op termijn de koppeling zou gaan slippen...

Dat is juist de reden om het te laten vervangen.....de oliedruppels slingeren onder het rijden op je koppeling....en dan heb je de poppen aan het dansen, en tis (hier) onder coulance van Porsche AG

28 sep 2006 16:19
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Onder coulance, maar toch moeten jullie ervoor betalen ? Of niet ?

28 sep 2006 17:19
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Bericht 
Beltar schreef:
speedy schreef:
Hallo,

Hier in belgie is het juist hetzelfde, oliekeerringen met hopen worden er gemonteerd.
Als je echt een 996 wilt dan een turbo als het kan want daar zijn maar weinig problemen mee en met een verbruik van rond de 14l valt dat best mee.En het onderhoud is niet veel duurder of van een gewone 996.Heb al verschillende wagens gezien van meer dan 100.000km en die staan gewoon poer droog onderaan !

turbo en GT3 hebben een ander blok, maar 14L met een turbo :shock: :shock: , dan moet je wel een schoenmaat 34 hebben of een blokje onder het gaspedaal :wink:

Mijn 996 turbo doet 14,2. Rij niet abnormaal veel op de snelweg, en geloof mij dat er wel degelijk aan getrokken wordt :twisted: Ik ben zelf zeer postief verbaasd over dit verbruik.

28 sep 2006 18:05
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
aero schreef:
Mijn 996 turbo doet 14,2.

:shock: nu echt ff gas gaan geven hoor! :twisted: :wink:

Rob-met-ongeveer-hetzelfde-gemiddelde-verbruik

28 sep 2006 18:13
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Carrera4s schreef:

Coulance.......is op kosten Porsche AG

28 sep 2006 18:48
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Carrera4s schreef:
... en men raadt mij aan om, indien het niet verergert, de herstelling pas te laten doen wanneer het moment is gekomen om ook andere zaken te laten vervangen (bvb. versnellingsbak). Al heb ik het idee dat dit dan nog wel hééél lang kan duren.

Even een verduidelijking.
De versnellingsbak laat normaal gesproken wel 300.000 km of meer op zich wachten; de koppeling is wel veel eerder aan de beurt en dat is een goede gelegenheid.

De olie kan niet in de versnellingsbak komen en zelfs de koppeling die er vlak bij zit, heeft er geen last van. Dacht zelf wel aan deze mogelijkheid maar bij PZ heeft men me verzekerd dat dit niet zo is.

DUS: gewoon afwachten tot het erger wordt en uiteraard olie peilen, maar dat deed je toch al :D :wink:

28 sep 2006 21:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Carrera4s schreef:

Nee, dat zie je dus verkeerd. Bij mij was het echter geen coulance, maar is het onder (verlengde) garantie enm dus voor mij kosteloos verholpen.

29 sep 2006 9:39
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Ik wacht nog wel af, sedert dinsdag geen enkele druppel olie ... Oliepeil wordt uiteraard gecheckt, heb 'n bus Mobil staan om bij te vullen indien nodig. Doorgaans moet er een half litertje bij tussen 2 onderhoudsbeurten.

@ PvE : ik bedoelde in feite de koppeling ipv versnellingsbak, my mistake.

29 sep 2006 14:11
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo Techart
Loosdrecht
Bericht krukaskeering 986 s
Vrijdag koppeling laten vervangen, ook voor de zekerheid (hij ligt nu toch open) de krukaskeerring. Hij lekte nog niet maar zweette licht.
Blij met mn nieuwe koppeling de 35km terug naar huis. Eenmaal thuisgekomen ruik ik een teerlucht.. ik dacht nog.. humzz er is iemand zn dak aan het teren hier?? :roll: Toen ineens allemaal rook van onder de auto. Ikke kijken, lag er in 3 min al een plas van 100ml onder de auto. Olie! :twisted: :twisted:

Ik als de wiede weerga anderhalve liter olie bijgevuld en visa versa naar de dealer. Hele auto aan de onderkant onder de olie. Zelfs bovenaan het blok zat het. De krukaskeering had het na 30km al begeven. De 997 keering wel te verstaan. Das toch niet te geloven? Garantie uiteraard.. maja als ik komende zomer met de boxster S naar z-frankrijk ga en ik sta daar in de file voor een payage.. Dat voelt toch niet lekker.. Dan is het mooi dat er garantie op zit, maar moet ik dan de rest van de vakantie fietsen?

Balen hoor..

Gr,
bas

Laatst bijgewerkt door doubleb op 28 nov 2006 16:22, in totaal 2 keer bewerkt.

25 nov 2006 18:17
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Jemig, da's serieus balen inderdaad.
Maar Bas, was deze ring nou echt kapot of hebben ze 'm er niet goed ondergezet? (of kan dat uberhaupt niet?)

25 nov 2006 19:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 Turbo Techart
Loosdrecht
Bericht 
Dat is nog de vraag idd. Kan ook best zijn dat er naast de krukaskeering nog iets anders geprongen is. Zeker omdat de hele rechter zijkant van de motor onder de olie zat. Even afwachten dus..
In de tussentijd rijdt ik in ieder geval in een mooie Toyota Starlet haha. Zak op en rijden maar :shock:

25 nov 2006 19:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht Re: krukaskeering 986 s
doubleb schreef:
Vrijdag koppeling laten vervangen, ook voor de zekerheid (hij ligt nu toch open) de krukaskeering. Hij lekte nog niet maar zweette licht.

Is licht zweten een probleem :?:
Zo niet, dan kun je er - zo blijkt maar weer - beter vanaf blijven. Middel is dan erger dan de kwaal :roll:

25 nov 2006 21:47
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Da's wel even schrikken Bas. Hou ons op de hoogte....... ben erg benieuwd waardoor het toch mis is gegaan.

25 nov 2006 22:04
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Das balen Bas.
Als het de kering is zou ik zeggen dat die onzorgvuldig gemonteerd is want anders zal die het na 30km niet zomaar begeven. Het feit dat de moter onder de olie zat zou ook best kunnen betekenen dat er iets anders mis is zoals je zelf zegt.
Even afwachten dus voor we verder gaan speculeren. En houd ons op de hoogte.

25 nov 2006 23:33
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 339 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende