Re: Koelvloeistof te laag na grote revisie / beurt
Vrijdagmiddag stukje (50km) gereden. Toen even geparkeerd bij de lokale golfclub voor een drankje. Teruggekomen bij de auto, 'plasje' rechts onder, precies thv het rechter achterwiel.
Thuisgekomen, auto op een krant gezet. Binnen 30 minuten een vlek er op. Van een vettig aanvoelende substantie.
Zaterdag weer naar de dealer. Gelukkig waren de techneuten die mijn auto hadden gedaan, er (normaliter is de werkplaats dicht op zaterdag, maar ivm de vrije vrijdag waren ze aan het overwerken).
Onder een pijpje wat bij het rechterachterwiel uitkwam, hing een druppel. Die is 'gevoeld' en -letterlijk- geproefd: Koelvloeistof!
Omdat het systeem de vorige keer bij de test onder druk was gezet was een lekkage zo goed als uitgesloten. Er bleef nog maar 1 ding over: Lekkage in het ventiel van de afsluitdop. Immers, de druktest wordt gedaan met een andere dop (waarop een compressor aangesloten kan worden). Als dat ventiel "doorslaat" komt de nevel/damp van de koelvloeistof terecht in het onderliggende opvangbakje wat uitkomt bij het pijpje.
Zwarte afdekplaatje verwijderd en inderdaad: Dat bakje was behoorlijk nat, van koelvloeistof.
Dop vervangen voor een nieuwe;
Flink stuk gereden, daarna auto 1 dag op kranten: Droog!
EINDELIJK!!!!