Auteur |
Bericht |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
JA wat zal ik hier op zeggen he.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
23 apr 2005 8:44 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Gewoon niets zeggen en V-power laten kopen...je hebt al eerder eens wat gezegd, maar het zit blijkbaar diep geworteld tusen de oren 
|
23 apr 2005 9:25 |
|
 |
912
|
Marcel,
Ik heb op het forum gezocht (wel 3 of 4 'v-power' onderwerpen) maar kwam je andere post waarin je duidelijk maakt dat v-power wellicht helemaal niets is, nergens tegen.
Kan je herhalen wat je bedoelt te zeggen?
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
24 apr 2005 15:22 |
|
 |
horn
PF #57
|
Wellicht een beetje lastig als je bij Shell werkt... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Laatst bijgewerkt door horn op 24 apr 2005 17:59, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 apr 2005 16:30 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
om het heel simpel te houden:
Shell (verdien ik zelf een leuke boterham) of geen Shell, ik geloof niet zo in die Superbenzines voor "normale" stratversies van auto's, zit allemaal tussen de oren. Benzine ie brandstof, etc speelt aleen maar en rol alsje zlef het technische kunnen hebt om continue met je bolide op het scherpst van de snede kint rijden. En aangezien de meeste van ons af en toe eens dat ding tot aan zijn 6000+ toeren op een rechte weg opentrekken maakt het allemaal niks uit wat je tankt zolang je maar mininmaal tankt wat ze lust,
voor de rest is het goed voor mijn bonus of jullie airmiles .......
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
24 apr 2005 19:57 |
|
 |
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
DA'S DUIDELIJKE TAAL !!
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
24 apr 2005 20:03 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Lijkt me afhankelijk van wat je verwachtingen of redenen om het te tanken zijn. 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 apr 2005 20:11 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Ook daar moet ik je redelijk teleurstellen, wil best openheid van zaken geven, werk bij Shell en we krijgen 20% korting tot een maximum van 400 euro per jaar, dus met een M5 en een 993 zitten we daar redelijk snel op en volgens mij is dat niet eens een Shell specifieke korting maar waarschijnlijk het belastingtechnisch maximum wat je in Nederland als bedrijf aan je werknemers mag "schenken", dus ....
.... eigenlijk kan het me geen r..t schelen waar jullie tanken. Ik tank bij Shell want ik heb zo'n sleutelhanger, is lekker makkelijk en daar houdt het echt helemaal mee op.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
24 apr 2005 20:37 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Kort en bondig.

|
24 apr 2005 20:51 |
|
 |
horn
PF #57
|
Dito. Hoewel onze financiele afdeling mij bij andere pompen wil laten tanken is zo'n sleutelhanger en de airmiles en de handigheid van elke dag langs een paar van die stations komen voor mij ook nog een reden om bij shell te blijven tanken.
Marcel, by the way, doe die prijzen eens omlaag... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 apr 2005 21:03 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Jij weet toch ook wel het verschil tussen kostprijs en verkoopprijs, en dan zzker bij benzine, dus ALS ik het al zou kunne, dan nog schiet het niet op:
wie er ook gelijk heeft, in beide plaatjes blijft er een constante factor, en dat is niet Shell (of welke oliemaatschappij dan ook).
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
24 apr 2005 21:11 |
|
 |
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Daar sluit ik mij volledig bij aan. Is je P gewend om bepaalde benzine te tanken en rijd hij er lekker mee dan is het nutteloos om daar verandering in te brengen. Tenzij je er natuurlijk echt mee wil gaan racen. Maar dan is er wel meer nodig dan alleen wat "betere" benzine om echt sneller te gaan.
Verder vind ik zo'n stunt waarmee Shell nu uitpakt gewoon een middel om klanten te lokken. Misschien is de benzine wel iets beter maar voor hoe lang ? Wie zal er nl. nagaan of binnen 6 maand die V-power nog is zoals hij nu wordt aangeboden.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
24 apr 2005 22:21 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dat was niet wat ik bedoelde. We hadden het niet over Shell in het algemeen, maar over V-power in het bijzonder.  Deze brandstof heeft meer afwijkende eigenschappen dan de, wat mij betreft inderdaad, te verwaarlozen vermogenswinst.  ..... Hoop dat je toch nog plezier hebt in je leven met zoveel achterdocht.
Idem, doe wat jezelf wilt maar roep er geen onzinnige dingen over.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
25 apr 2005 10:10 |
|
 |
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Zeker hoor Eric.  Alleen heb ik al genoeg dingen gezien in deze trend.  Genoeg ervaring mee om sceptisch tegenover te staan dus...
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
25 apr 2005 19:21 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
...
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
Laatst bijgewerkt door outletvalve op 29 apr 2005 10:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 apr 2005 10:06 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Barwout, ooit gehoord van placebo ? 
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
29 apr 2005 10:08 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
|
29 apr 2005 10:19 |
|
 |
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Das wel te hopen ja..... 
|
29 apr 2005 10:22 |
|
 |
912
|
Tuurlijk, ik geef zelf al aan dat een psychologisch effect aanwezig kan zijn. Maar aan de andere kant geloof ik ook niet dat 'normale' benzine exact hetzelfde is als V-power (in de positieve danwel negatieve zin). Met andere woorden er moet verschil in zitten en dat zou je dan wellicht moeten kunnen merken...
Wat nu als het argument/gerucht waar is dat de V-power voor Duitsland octaan 100 is, en dat Shell er geen extra moeite voor gaat doen om dat omlaag te brengen voor de Nederlandse markt...
Weet jij het?
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
29 apr 2005 14:19 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Ik heb sterk mijn twijfels over V power
Volgens mij is het gewoon 1 grote oplichterij! Ik geloof er niets van dat v power zoveel beter voor je motor is.
Een paar jaar terug introduceerde Shell ook een andere benzine (shell Pura) die zogenaamd schoner voor het milieu zou moeten zijn. inmiddels is deze benzine vervangen door v power dat een betere/zuinigere/schonere verbranding zou moeten geven.
Als je dan de site van Shell bekijkt blijft het allemaal een erg vaag verhaal.
een hoop vage kreten ZONDER bewijslast !
in duitsland is een test gedaan naar het verbruik van auto's op v power/normale benzine, resultaat : geen/nauwelijks verschillen !
een leuk marketing verhaaltje dus, volgens mij is het een grote flop voor Shell!
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
29 apr 2005 14:38 |
|
 |
fransk
Tijdelijk Porsche-loos; Jaguar XJ8;Maastricht
|
Misschien moeilijk te geloven maar volgens shell zelf:
Zoals al eerder vermeld in dit forum...
Is V Power in Nederland hetzelfde als in Duitsland? ( www.shell.nl)
Shell heeft uitgebreid marktonderzoek gedaan naar de behoefte van de klant in de diverse Europese landen. Daarnaast houdt Shell rekening met de verschillende rijomstandigheden in de diverse Europese landen en stemt de formulering van Shell V-Power daarop af. Shell V-power in Nederland is daarom specifiek ontwikkeld om aan de behoefte van de Nederlandse klant tegemoet te komen onder Nederlandse rijomstandigheden. In Nederland zorgt het vele start--stop (korte ritten) en het file-rijden voor het feit dat auto's gevoeliger zijn voor vorming van vervuiling op de inlaatkleppen. Dit is de reden dat gekozen is voor een specifieke reinigende eigenschap die er voor zorgt dat de motor schoner blijft.Het vele stoppen en optrekken in de Nederlandse markt vraagt bovendien om een brandstof die er voor zorgt dat de auto snel op het gaspedaal reageert als dat nodig is.
Shell V Power in Duitsland is specifiek afgestemd op de behoefte van de Duitse klanten en de rijomstandigheden in de Duitse markt. In de praktijk betekent dit dat de twee producten een verschillende samenstelling hebben.
Geef mij maar super 98 !!! 
|
29 apr 2005 14:41 |
|
 |
911gt2
997.2 C4S, 911t/e
exen
987.2 S, 996TT, 958 S, 914 2.0, 986 S, 944 S2
|
nu is het V-power verhaal redelijk duidelijk, kan ik er vanuit gaan dat dat voor ULTIMATE van BP ook geld... (waar ze trouwens wel een 911 in de commercial hebben  )
Met andere woorden het zit vooral tussen je oren? Wat ik nl merk met BP ULTIMATE is dat mijn wagentje er juist dorstiger van wordt... of zou dat dan ook psychologisch zijn? natuurlijk kun je verbruik nooit exact meten...
|
29 apr 2005 14:58 |
|
 |
Shark
t.me/filesforcarsMiddelburg
|
Ik tank Super 98, soms V-power (als ik toevallig bij Shell sta)
Beetje het zelfde verhaal als bv. K&N luchtfilter geeft direkt meer vermogen en is beter voor de motor en uiteindelijk goedkoper
Voorlopig gaan de andere raffinaderijen wel mee in deze trend  Als er maar knaken verdiend kunnen worden.
Shark 
|
29 apr 2005 15:00 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Tja, gisteren voor €85 in de Porsche gegooid. Das dan wel voor dfl 187.-
Ik wil het eigenlijk helemaal niet weten.  Hoop centen hoor. Maar.....zonder P is het helemaal niks 
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
29 apr 2005 18:46 |
|
 |
sev
911 sc coupe 82'
chiffon weissHaarlem
|
Ik heb het wel eens moeten tanken bij mijn 84' carrera omdat ze niks anders hadden. Was geen succes! Volgende dag injectoren verstopt en weken lang startproblemen. Dat was pas weg na een volle tank 98'.
Daarna altijd 98' en nooit meer problemen.
Er zit een soort schoonmaakspul in wat prima is als alles nieuw is. Bij oude auto's komt er troep los waarvan je liever hebt dat het blijft zitten. Resultaat: verstopte injectoren.
|
02 mei 2005 22:24 |
|
|