Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 07 apr 2025 6:59



Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
V-Power 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
JA wat zal ik hier op zeggen he.....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


23 apr 2005 8:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Gewoon niets zeggen en V-power laten kopen...je hebt al eerder eens wat gezegd, maar het zit blijkbaar diep geworteld tusen de oren 8) :wink:


23 apr 2005 9:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Marcel schreef:
JA wat zal ik hier op zeggen he.....


Marcel,

Ik heb op het forum gezocht (wel 3 of 4 'v-power' onderwerpen) maar kwam je andere post waarin je duidelijk maakt dat v-power wellicht helemaal niets is, nergens tegen.

Kan je herhalen wat je bedoelt te zeggen?
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


24 apr 2005 15:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Wellicht een beetje lastig als je bij Shell werkt... :lol: :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


Laatst bijgewerkt door horn op 24 apr 2005 17:59, in totaal 1 keer bewerkt.



24 apr 2005 16:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
om het heel simpel te houden:

Shell (verdien ik zelf een leuke boterham) of geen Shell, ik geloof niet zo in die Superbenzines voor "normale" stratversies van auto's, zit allemaal tussen de oren. Benzine ie brandstof, etc speelt aleen maar en rol alsje zlef het technische kunnen hebt om continue met je bolide op het scherpst van de snede kint rijden. En aangezien de meeste van ons af en toe eens dat ding tot aan zijn 6000+ toeren op een rechte weg opentrekken maakt het allemaal niks uit wat je tankt zolang je maar mininmaal tankt wat ze lust,

voor de rest is het goed voor mijn bonus of jullie airmiles .......
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


24 apr 2005 19:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
DA'S DUIDELIJKE TAAL !!
_________________________________________
Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !


24 apr 2005 20:03
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Marcel schreef:
om het heel simpel te houden:

Shell (verdien ik zelf een leuke boterham) of geen Shell, ik geloof niet zo in die Superbenzines voor "normale" stratversies van auto's, zit allemaal tussen de oren.

Lijkt me afhankelijk van wat je verwachtingen of redenen om het te tanken zijn. :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


24 apr 2005 20:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Ook daar moet ik je redelijk teleurstellen, wil best openheid van zaken geven, werk bij Shell en we krijgen 20% korting tot een maximum van 400 euro per jaar, dus met een M5 en een 993 zitten we daar redelijk snel op en volgens mij is dat niet eens een Shell specifieke korting maar waarschijnlijk het belastingtechnisch maximum wat je in Nederland als bedrijf aan je werknemers mag "schenken", dus ....

.... eigenlijk kan het me geen r..t schelen waar jullie tanken. Ik tank bij Shell want ik heb zo'n sleutelhanger, is lekker makkelijk en daar houdt het echt helemaal mee op.....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


24 apr 2005 20:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Kort en bondig.
:wink:


24 apr 2005 20:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Marcel schreef:
.... eigenlijk kan het me geen r..t schelen waar jullie tanken. Ik tank bij Shell want ik heb zo'n sleutelhanger, is lekker makkelijk en daar houdt het echt helemaal mee op.....


Dito. Hoewel onze financiele afdeling mij bij andere pompen wil laten tanken is zo'n sleutelhanger en de airmiles en de handigheid van elke dag langs een paar van die stations komen voor mij ook nog een reden om bij shell te blijven tanken.

Marcel, by the way, doe die prijzen eens omlaag... :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 apr 2005 21:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
horn schreef:
Marcel, by the way, doe die prijzen eens omlaag... :wink:


Jij weet toch ook wel het verschil tussen kostprijs en verkoopprijs, en dan zzker bij benzine, dus ALS ik het al zou kunne, dan nog schiet het niet op:

Afbeelding

wie er ook gelijk heeft, in beide plaatjes blijft er een constante factor, en dat is niet Shell (of welke oliemaatschappij dan ook).
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


24 apr 2005 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Marcel schreef:
Benzine ie brandstof, etc speelt aleen maar en rol alsje zlef het technische kunnen hebt om continue met je bolide op het scherpst van de snede kint rijden.


Daar sluit ik mij volledig bij aan. Is je P gewend om bepaalde benzine te tanken en rijd hij er lekker mee dan is het nutteloos om daar verandering in te brengen. Tenzij je er natuurlijk echt mee wil gaan racen. Maar dan is er wel meer nodig dan alleen wat "betere" benzine om echt sneller te gaan.

Verder vind ik zo'n stunt waarmee Shell nu uitpakt gewoon een middel om klanten te lokken. Misschien is de benzine wel iets beter maar voor hoe lang ? Wie zal er nl. nagaan of binnen 6 maand die V-power nog is zoals hij nu wordt aangeboden.
_________________________________________
Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !


24 apr 2005 22:21
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Marcel schreef:
Ook daar moet ik je redelijk teleurstellen ......

Dat was niet wat ik bedoelde. We hadden het niet over Shell in het algemeen, maar over V-power in het bijzonder. ;)
Deze brandstof heeft meer afwijkende eigenschappen dan de, wat mij betreft inderdaad, te verwaarlozen vermogenswinst.

Chris_lbr schreef:
Verder vind ik zo'n stunt waarmee Shell nu uitpakt gewoon een middel om klanten te lokken. Misschien is de benzine wel iets beter maar voor hoe lang ? Wie zal er nl. nagaan of binnen 6 maand die V-power nog is zoals hij nu wordt aangeboden.

:roll: ..... Hoop dat je toch nog plezier hebt in je leven met zoveel achterdocht. :wink:

Marcel schreef:
.... eigenlijk kan het me geen r..t schelen waar jullie tanken.

Idem, doe wat jezelf wilt maar roep er geen onzinnige dingen over.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


25 apr 2005 10:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
EriC4C schreef:
:roll: ..... Hoop dat je toch nog plezier hebt in je leven met zoveel achterdocht. :wink:


Zeker hoor Eric. :D Alleen heb ik al genoeg dingen gezien in deze trend. :oops: Genoeg ervaring mee om sceptisch tegenover te staan dus...
_________________________________________
Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !


25 apr 2005 19:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
...
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


Laatst bijgewerkt door outletvalve op 29 apr 2005 10:09, in totaal 1 keer bewerkt.



29 apr 2005 10:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
912 schreef:
Je bedoelt knallen als in backfire?

Zelf geen last van, sterker nog:
Ik rij al een half jaar met V-power. Gisteren 250 km moeten afleggen, geen shell in de buurt dus maar euro 98 van de Texaco. Maar dat reed toch anders, minder vloeiend (psychisch??!!). Ik had dus maar een litertje of 10 getankt want de volgende Shell moest toch niet zo ver zijn. Dus later helemaal (50 liter erbij) volgegooid en een stuk 'lekkerder' gereden.... :roll:


Barwout, ooit gehoord van placebo ? :wink:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


29 apr 2005 10:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
911 Carrera S
Bericht 
Inflatie-correctie toegepast :roll: of zijn dit nog oud hollandse florijnen :?: :wink:

2.69 :shock:


29 apr 2005 10:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
Olaf schreef:
Inflatie-correctie toegepast :roll: of zijn dit nog oud hollandse florijnen :?: :wink:

2.69 :shock:
Das wel te hopen ja..... :?


29 apr 2005 10:22
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
outletvalve schreef:
912 schreef:
Je bedoelt knallen als in backfire?

Zelf geen last van, sterker nog:
Ik rij al een half jaar met V-power. Gisteren 250 km moeten afleggen, geen shell in de buurt dus maar euro 98 van de Texaco. Maar dat reed toch anders, minder vloeiend (psychisch??!!). Ik had dus maar een litertje of 10 getankt want de volgende Shell moest toch niet zo ver zijn. Dus later helemaal (50 liter erbij) volgegooid en een stuk 'lekkerder' gereden.... :roll:


Barwout, ooit gehoord van placebo ? :wink:


Tuurlijk, ik geef zelf al aan dat een psychologisch effect aanwezig kan zijn. Maar aan de andere kant geloof ik ook niet dat 'normale' benzine exact hetzelfde is als V-power (in de positieve danwel negatieve zin). Met andere woorden er moet verschil in zitten en dat zou je dan wellicht moeten kunnen merken...

Wat nu als het argument/gerucht waar is dat de V-power voor Duitsland octaan 100 is, en dat Shell er geen extra moeite voor gaat doen om dat omlaag te brengen voor de Nederlandse markt...

Weet jij het?
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


29 apr 2005 14:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Ik heb sterk mijn twijfels over V power :evil:

Volgens mij is het gewoon 1 grote oplichterij! Ik geloof er niets van dat v power zoveel beter voor je motor is.
Een paar jaar terug introduceerde Shell ook een andere benzine (shell Pura) die zogenaamd schoner voor het milieu zou moeten zijn. inmiddels is deze benzine vervangen door v power dat een betere/zuinigere/schonere verbranding zou moeten geven.
Als je dan de site van Shell bekijkt blijft het allemaal een erg vaag verhaal.
Citaat:
Betere prestaties

Shell V-Power geeft een meer gecontroleerde ontsteking dan euro 95. Daardoor verbetert de efficiency van de verbranding in de motor. En zo kan elke druppel benzine méér energie leveren.



Schonere motor

Aan Shell V-Power zijn innovatieve reinigende stoffen toegevoegd. Deze krachtige bestanddelen helpen de afzetting van vuil in uw motor te voorkomen en kunnen de vuilafzetting die al aanwezig is, zelfs voor een groot deel verwijderen. Het verwijderen en voorkomen van deze schadelijke vuildeeltjes draagt bij aan een soepeler lopende motor die langer in topconditie blijft en betere prestaties levert.



Rijden met plezier

Met Shell V-Power heeft u de technologie van morgen in uw tank. De unieke combinatie van speciaal geselecteerde componenten in deze nieuwe brandstof helpen uw motor sneller en soepeler te reageren. Samen met de betere verbranding en het versterkte reinigende vermogen, draagt Shell V-Power bij aan een betere acceleratie en meer motorvermogen in vergelijking met euro 95. Dus aan meer rijplezier.



een hoop vage kreten ZONDER bewijslast !

in duitsland is een test gedaan naar het verbruik van auto's op v power/normale benzine, resultaat : geen/nauwelijks verschillen !

een leuk marketing verhaaltje dus, volgens mij is het een grote flop voor Shell!
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


29 apr 2005 14:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Tijdelijk Porsche-loos; Jaguar XJ8;
Maastricht
Bericht 
Misschien moeilijk te geloven maar volgens shell zelf:
Zoals al eerder vermeld in dit forum... :wink:

Is V Power in Nederland hetzelfde als in Duitsland? (www.shell.nl)

Shell heeft uitgebreid marktonderzoek gedaan naar de behoefte van de klant in de diverse Europese landen. Daarnaast houdt Shell rekening met de verschillende rijomstandigheden in de diverse Europese landen en stemt de formulering van Shell V-Power daarop af. Shell V-power in Nederland is daarom specifiek ontwikkeld om aan de behoefte van de Nederlandse klant tegemoet te komen onder Nederlandse rijomstandigheden. In Nederland zorgt het vele start--stop (korte ritten) en het file-rijden voor het feit dat auto's gevoeliger zijn voor vorming van vervuiling op de inlaatkleppen. Dit is de reden dat gekozen is voor een specifieke reinigende eigenschap die er voor zorgt dat de motor schoner blijft.Het vele stoppen en optrekken in de Nederlandse markt vraagt bovendien om een brandstof die er voor zorgt dat de auto snel op het gaspedaal reageert als dat nodig is.

Shell V Power in Duitsland is specifiek afgestemd op de behoefte van de Duitse klanten en de rijomstandigheden in de Duitse markt. In de praktijk betekent dit dat de twee producten een verschillende samenstelling hebben.

Geef mij maar super 98 !!! :D


29 apr 2005 14:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 C4S, 911t/e exen 987.2 S, 996TT, 958 S, 914 2.0, 986 S, 944 S2
Bericht 
nu is het V-power verhaal redelijk duidelijk, kan ik er vanuit gaan dat dat voor ULTIMATE van BP ook geld... (waar ze trouwens wel een 911 in de commercial hebben :wink: )
Met andere woorden het zit vooral tussen je oren? Wat ik nl merk met BP ULTIMATE is dat mijn wagentje er juist dorstiger van wordt... of zou dat dan ook psychologisch zijn? natuurlijk kun je verbruik nooit exact meten...


29 apr 2005 14:58
Profiel
PorscheForum Junkie
t.me/filesforcars
Middelburg
Bericht 
outletvalve schreef:
...een leuk marketing verhaaltje dus...


Ik tank Super 98, soms V-power (als ik toevallig bij Shell sta)

Beetje het zelfde verhaal als bv. K&N luchtfilter geeft direkt meer vermogen en is beter voor de motor en uiteindelijk goedkoper :roll:

Voorlopig gaan de andere raffinaderijen wel mee in deze trend :? Als er maar knaken verdiend kunnen worden.

Shark :wink:


29 apr 2005 15:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Olaf schreef:
Inflatie-correctie toegepast :roll: of zijn dit nog oud hollandse florijnen :?: :wink:

2.69 :shock:


Tja, gisteren voor €85 in de Porsche gegooid. Das dan wel voor dfl 187.-
Ik wil het eigenlijk helemaal niet weten. :roll: Hoop centen hoor. Maar.....zonder P is het helemaal niks :lol:
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


29 apr 2005 18:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht 
fransk schreef:
V-Power (NL) :?: :?: :?:

- Zijn er oudere 911 rijders (SC of ouder) die dit wel tanken ?
- Op advies van de garage of specialist ?


Ik heb het wel eens moeten tanken bij mijn 84' carrera omdat ze niks anders hadden. Was geen succes! Volgende dag injectoren verstopt en weken lang startproblemen. Dat was pas weg na een volle tank 98'.
Daarna altijd 98' en nooit meer problemen.
Er zit een soort schoonmaakspul in wat prima is als alles nieuw is. Bij oude auto's komt er troep los waarvan je liever hebt dat het blijft zitten. Resultaat: verstopte injectoren.


02 mei 2005 22:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.