Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 4:37



Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc coupe 82' chiffon weiss
Haarlem
Bericht Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
emiel79 schreef:
Goede morgen,

Ik ben momenteel met iemand in gesprek over een 911 uit 1984 met 204 pk.
Daar ik vroeger een Audi S7 met 660 pk reed ben ik bang dat ik het vermogen ga missen.
Qua koppel gaat de 911 natuurlijk compleet anders zijn dan 900+Nm maar daar staat 600-700kg minder gewicht tegen over.
Wat voor mogelijkheden zijn er om het vermogen in de range 250-300pk te krijgen en aan wat voor kosten plaatje moet ik dan ongeveer denken?
De motor is een paar duizend km terug al wel gereviseerd dus de basis zou op zich goed moeten zijn.

Gr Emiel



Beste Emiel,

Een 911 sc kun je op 2 manieren relatief makkelijk meer vermogen geven:
1. Een s&s uitlaat a la 2.4, dat is veruit het meeste winst. Je porsche zal in gezonde toestand 220-230 pk hebben en lekker veel koppel. Ik heb zit zelf ook gedaan en de auto is heel vlot, ook in het huidige verkeer.
2.. 6 Webers erop met open luchtfilters. Daarmee haal je nog eens 20. Maar je levert wel rijdbaarheid in met koud weer en in de bergen etc.

En in tegenstelling tot wat anderen hier zeggen: een 911 sc is alles behalve langzaam. Zeker met droog weer.


31 okt 2022 23:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Heb je een meting gedaan voor en na die uitlaat vervanging? 12% vermogenswinst met een andere uitlaat zou echt wel een topmod zijn.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 nov 2022 8:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Vooral de meting vooraf kan aardige inzichten geven en best tegenvallen. Misschien is die uitlaat dan niet de hoogste prio om te vervangen.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


01 nov 2022 10:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Die 220 -230 pk door alleen het vervangen van de kachelpotten en uitlaatdempers door een eerder model uitlaat van een kleinere motor (-inhoud) is de gevoelswaarde. Lijkt mij.

Net als weer 20 pk extra door een setje webers. Met deze setting op een 3.0 SC motor heb ik wedstrijden gereden op Zandvoort / Assen / Zolder en demo's gegeven. Héél lang geleden. Gevoel was super, maar hooguit 210 misschien 215 pk. Maar voor het gevoel wel 250 race peekaas :mrgreen:


Ter info om na de denken of 230 pk makkelijk haalbaar is op een SC met alleen een uitlaat en carburateurs:

Porsche gebruikte die oude kachelpotten ook op een 3.0 motor in 1974 en ging daarmee naar 230 pk bij de Carrera 3.0 RS. Máár gebruikte daarbij ook een grotere diameter inlaat dan bij een setje webers, speciale zuigers én S nokkenassen. Porsche haalde er toen zelf 230 pk uit. Feit.
_________________________________________
Rebel engineering


01 nov 2022 12:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Vermogenswinst bij een 3,0L 911 uit 1984
Nog een Carrera stikker, snel luchtfilter en 102 octaan benzine en je hebt gewoon 300 pk denk ik :mrgreen:


01 nov 2022 13:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.