Auteur |
Bericht |
anton964
997.2 4s pdktholen
|
hoe is het zaterdag afgelopen toen je de plaat er af had en de boel schoon gemaakt?
heb je het lek gevonden?
anton964
|
20 maart 2006 16:16 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Helaas Anton, niks kunnen vinden tot nu toe, alls schoon gemaakt, en maar kijken waar het vandaan komt, de onderplaat laat ik er even af, ga van het weekend wel ff op en neer naar oberhausen, en dan nog maar eens kijken,
Heb wel gezien dat er een hoop oud vuil op het blok, en bodemplaat lag, misschien is dat een oorzaak??
Hou je op de hoogte.
Bert
|
20 maart 2006 19:04 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Hoop maar dat dat het misschien was . Heb je zondag niet de hand kunnen schudden, dan met de Hoeksche Waard maar.
|
20 maart 2006 20:59 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Is goed Ruud, heb wel je auto gezien maar was te druk met oh'n om je ff snel op te zoeken, maar je leest het hier uiteraard zodra ik meer weet
Bert
|
20 maart 2006 21:18 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Gewoon nieuwsgierig heb je het al gechecked?
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
27 maart 2006 0:04 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Probleem opgelost!!!!
Heb de P bij de specialist gebracht, en hij kon me in no time vertellen wat er aan scheelde.
Het is een pakking van het oliedruk sensorhuis(ofzoiets) daar waar het huis op het blok zit, daar zit een O-ring, die is niet goed meer en moet vervangen worden.
Kosten????? nou voor het O-ringetje ongeveer 1 euri..........................
Maar er moet zoveel gedemonteerd worden .
Nou ja dat maakt het dus wat duurder zoals jullie wel snappen, maar ook dat valt wel mee, kost me ongeveer 65,= euri
Je kan er gewoon mee gummen, het is alleen de ergenis naderhand, en dat word nu dus snel verholpen. En ik ben weer
|
06 apr 2006 23:50 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 apr 2006 5:34 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
dan heb je geluk meestal kost het iets meer.
anton964
|
07 apr 2006 7:15 |
|
|
bert964c4
vianen
|
|
07 apr 2006 19:52 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
|
07 apr 2006 20:37 |
|
|
bert964c4
vianen
|
heb je helemaal goed Ruud.
|
07 apr 2006 20:43 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
08 apr 2006 10:43 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Heb het getest, maar zag geen verschil.
|
08 apr 2006 21:12 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Das dan grappig 2 - 2.
Bert en Roi zien wel een reactie na het openen van de olievulopening, Jan en Ruud dus niet.....
We zijn nog niet veel wijzer, maar eens zullen we het weten.
mvgr.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
08 apr 2006 22:23 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
voor de duidelijkheid, bij bedrijfswarme motor (8.00 uur) staat de reservoir meter op 10.00/10.30 uur.
Dit lijkt mij overigens een vrij veilige stand. niet te weinig en niet te veel.
Toch
|
08 apr 2006 22:37 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Ja hoor die positie is goed...in mijn gebruikershandleiding staat zoiets als: "waagerecht" : horizontaal, waterpas is normaal / goed.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
08 apr 2006 22:43 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Ik denk dat het te maken zou kunnen heben met de verandering van druk mss, net zoals je de vuldop losmaakt, de auto gaat dan wat anders lopen,
Het zou kunnen zijn dat de druk in het blok dus even minder word en daardoor de meter wat hoger komt te staan, heb echter al gemerkt dat zodra je daarna een stukje gaat rijden de meter weer exact hetzelfde aan gaat geven.
Het is dus echt geen goed idee om op deze manier je oliepijl te meten, ik doe het wel via de pijlstok, das altijd goed!!
|
08 apr 2006 23:20 |
|
|