Auteur |
Bericht |
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Hé, das nu wel raar wat je daar schrijft. Van Beurden (bij wie ik mijn P gekocht heb) heeft mij juist aanbevolen om af en toe een bus "injector-cleaner" in de tank te kappen. Dus juist om de "troep" wel los te maken.
Het kan misschien zijn dat als je dat de eerste keer doet er nogal wat loskomt en je daardoor dat probleem had. Maar eens ze gereinigd zijn en je af en toe die cleaner gebruikt zou het in principe geen probleem meer mogen geven. Ik gebruik zo'n cleaner na elke 400 liter getankt te hebben.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
03 mei 2005 19:14 |
|
|
sev
911 sc coupe 82'
chiffon weissHaarlem
|
Ik snap je logica.
Bij mij was er een maand eerder al twee keer op een volle tank zo'n flesje injector clean ingegaan. Dan zou het wel zo'n beetje over moeten zijn... Toch een maand later V-power, weer verstopte injectoren. Sindsdien super 98' erin en nooit meer problemen met starten....
Tja, waarschijnlijk zit er zoveel in dat het niet in een paar keer weg is.
Later hoorde ik van iemand dat alleen dat spul in het paarse flesje goed is, andere produkten waren volgens hem veel te sterk. Kan kloppen.
|
03 mei 2005 20:03 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Werkt wel grondig en snel hè die V-power.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 mei 2005 20:19 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Doe ik wel anders. Ik doe er een fles in als er pakweg nog een 10-tal liter benzine in de tank zit en rij hem dan quasi leeg. Wel met een goeie warme motor en af en toe eens goed doortrekken. Op die manier worden de injectors het grondigst gereinigd. Nog beter zou zijn dat de tank zou kunnen worden afgekoppeld en dat de motor ff op het pure produkt zou kunnen draaien.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
03 mei 2005 22:01 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Nog beter is van je tank een keertje te laten reinigen. Bij een auto van die leeftijd is de kans groot dat er smurrie in zit. Ben je gelijk van de ellende af en weer goed voor 20 jaar...
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
03 mei 2005 23:48 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Tank laten reinigen. Geen gek idee maar hoe doen ze dat eigenlijk ? Moet de tank er dan uit ?
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
04 mei 2005 19:17 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Yep, tank moet eruit en wordt naar een ander bedrijf gebracht. Bij roestvorming aan de binnenkant wordt ie zelfs in 2 geslepen en nadien terug behandeld en aan elkaar gelast.
Mijn tank is alleen gereinigd geweest, geen roest. Wel een hoop smurrie van die 20 jaar.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
04 mei 2005 20:34 |
|
|
sev
911 sc coupe 82'
chiffon weissHaarlem
|
hmm tja. Je zou kunnen zeggen dat bij jou alle troep weg is en bij bij iedere nieuwe keer er nieuwe troep los komt. Toch laat ik het nu even achterwege. Misschien na 5000 km weer een keertje...
|
07 mei 2005 22:48 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Niet altijd hebben we eerder al opgemerkt.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 mei 2005 23:22 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Bij een 3.2 dus, niet bij een 964.........
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
08 mei 2005 9:10 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
De beste band van de laatste jaren!!
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
08 mei 2005 19:39 |
|
|
kweetnie
Helaas nog geen porsche. Maar daar wordt aan gewerkt !Raalte
|
Ik draai nog niet zo lang mee in het forum , maar wat is Marcel zijn functie bij Shell ?
Verder tank ik voor de Avensis al een poosje V-Power, omdat het op mijn route de goedkoopste is... Ik vind het wel 'verdacht' dat de andere pompen nu ook ineens met een 'betere'/'schonere' brandstof komen. Met mijn peugeotje diesel kon ik zeker geen verschil merken in het verbruik tussen V-Power diesel en de Texaco diesel. De acceleratie voelde wel iets beter aan met V-Power... Waarschijnlijk psychisch . Met de toyota heb ik tot nu toe alleen maar V-Power benzine getankt. Tijdens een testje kwam de teller op max. 215 km/h (volgens fabriek max. 200). Of dat nou door V-Power komt of de afwijking van de teller weet ik (nog) niet... Gem. verbruik per tankbeurt komt op +/- 1 op 15km (rustig rijden, veel snelweg).
_________________________________________ 930 RUF Turbo (weet hem al te staan )
Er gaan te weinig uren in een dag...
|
08 mei 2005 22:23 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Marcel is de sterkste man van Shell.
|
08 mei 2005 22:29 |
|
|
kweetnie
Helaas nog geen porsche. Maar daar wordt aan gewerkt !Raalte
|
Aha, hij is boekhouder...
Of koffiejuffrouw...
_________________________________________ 930 RUF Turbo (weet hem al te staan )
Er gaan te weinig uren in een dag...
|
08 mei 2005 23:58 |
|
|
horn
PF #57
|
Als ik jou was zou ik 'de sterkste man' wat letterlijker nemen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 mei 2005 7:08 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Marcel, (bijna) net zo breed als zijn Targa..
|
09 mei 2005 9:26 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Die kweetnie staat nu in het boekje van Marcel.
|
09 mei 2005 19:35 |
|
|
horn
PF #57
|
Oeps...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 mei 2005 19:51 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Leuk brilhaematoom.
|
09 mei 2005 20:04 |
|
|
Vinny
944 coupe / 968 Kobalt blauwLeusden
|
is dat dubbele woord waarde?
_________________________________________ Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.
|
09 mei 2005 21:59 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
nee, 2x een blauw oog.
|
09 mei 2005 22:05 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dubbele hitwaarde dus.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
09 mei 2005 22:45 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
09 mei 2005 22:55 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
10 mei 2005 12:09 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
10 mei 2005 13:17 |
|
|