Re: 2.7 wil niet aanslaan
na een paar weken sleutelen en met raad en daad van Erwin afgelopen dagen de K-jetronic uitgebouwd. Op de werkbank in de test gezet. Systeemdruk ruim 4,5 bar, regeldruk (druk vanuit stuwschijf) minimaal 3,5 bar. Sommige injectoren zo vreselijk ingeteerd door roest dat er weinig van over was.
Hiervoor nieuwe besteld en nu in de testopstelling.
. Dit werkt nu allemaal perfect.
Helaas blijkt er een aansluiting van de koude startklep te zijn afgebroken. Nu heb ik daar naar zitten kijken maar het blokje waar deze pijp op zit laat helemaal niets door. (rode blokje op de foto) Moet ik dit dan toch vervangen of kan ik die pijp afsluiten. In dit circuit zit de hulp-luchtklep (Zit rechts tussen cylinder 5 en 6)
Ik heb ook nog even wat foto's gemaakt van de inlaten. Je ziet hier dan de inlaatkleppen. Zij hebben allemaal redelijk wat zwarte aanslag. Hoe ernstig is dit of mag dit zijn?
.
Ik kwam nog een zwart , vermoed luchtfiltertje tegen. Dit is toch specifiek voor een amerikaan? Kan dit eruit?
Oh ja en de belangrijkste bekendmaking is toch wel dat er echt geen 2.7 motor in ligt maar een 3.0. Helaas hadden mijn eerste specialisten dit totaal gemist. Affijn, nu blij met een 3.0.