Auteur |
Bericht |
SuperC
Porsche 911 sc 1981 Porsche 356 c coupe 1964Hilversum
|
En gas in een SC, kan dat en wat kost dat? Daar heb ik nog niemand over gehoord....
_________________________________________ Porsche 911 3.0 SC 1981
Land Rover 90 1987
|
01 aug 2006 12:13 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
WAAROM zou men in hemelsnaam een gastank in een 911 willen zetten?
Ik kan maar EEN motivatie bedenken en dat is dat het zo lekker goedkoop is.
ECHT NIET IN MIJN P
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
01 aug 2006 21:16 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat schijnt de reden te zijn bij iedere auto die met LPG wordt uitgerust...
|
01 aug 2006 21:57 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Inderdaad. En niet omdat het zo fantastisch is.
Porsche rijden heeft voor mij met emotie te maken; gas intrappen, soepel een bocht nemen, contact met de weg, luisteren naar de uitlaat, genieten, uitstraling, maar niet met goedkoop willen rijden. Sterker nog, een liefhebberij mag geld kosten.
Ik krijg al rillingen over mijn rug als ik eraan denk dat er voor zo'n gasbom gaten geboord zouden moeten worden en leidingen/bedrading gelegd worden en er een rare schakelaar op het dashboard bijkomt (wat wordt het vandaag? Shell Pura of lekker goedkoop methaan?)
DUS NIET IN MIJN P
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
01 aug 2006 22:10 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Maar er zijn misschien mensen die met LPG het wel kunnen betalen en zonder LPG niet.
Beter een Porsche met LPG dan geen Porsche?
|
01 aug 2006 22:32 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Kijk eens..dat is weer een heel andere insteek
_________________________________________ t beste maar weer...
|
01 aug 2006 23:31 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
02 aug 2006 3:13 |
|
|
horn
PF #57
|
"echt niet in mijn Porsche" - kijk, dat vind ik een valide mening.
Maar al die mensen die hier lopen te blaten dat gas in een Porsche niet hoort of dat je gek bent als je dat doet - mij te generaliserend. Dat je het zelf niet wil is je goed recht. Maar mensen veroordelen die het bewust wel gedaan hebben - mij te kortzichtig.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 aug 2006 6:50 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Het is wel lekker goedkoop rijden.
Maar zal het niet enorm moeilijk zijn om weer van DIE porsche af te komen.
Volgens mij zit er geen specialist op te wachten
Wat betreft gas in je Porsche Mijn zegen heb je........
Maar ik hoef het niet.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
02 aug 2006 7:53 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
|
02 aug 2006 10:46 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Tja, Porsche op LPG, doen jullie maar, mijn ding is het echter niet... Als je over besparen begint na te denken, waar eindigt het dan ?
"Mmm, mijn Porsche op gas komt me beter uit. Of nee, even rekenen, een Ford Focus verbruikt niet eens de helft, dus da's ook een optie. Ach, toch maar een diesel. Of nee, helemaal geen auto, juist eentje huren als het eens van pas komt ..."
Hoeveel kms moet je trouwens rijden eer je de kostprijs van de installatie terugverdiend hebt ??
|
02 aug 2006 13:07 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik zou zelf nooit een installatie in een wagen (van welk merk ook ) laten inbouwen juist om die reden dat de investering te duur is en je zeer vel moet rijden om dit terug verdiend te krijgen (dan praat ik nog niet van winst maken).
Doch als er zich een mooie wagen zich aanbiedt en die heeft een gasinstallatie dan zal deze nu (na ervaring) sneller worden gekozen dan eentje op diesel. Dan kan je vanaf dag 1 over winst praten.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 aug 2006 13:22 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Er van uitgaande dat een LPi installatie €2500 kost en er 15.000 p/j gereden wordt met een verbruik van 1 op 6 [zoals ikzelf] heb je 2500 liter brandstof nodig.LPG is per liter een dikke Euro goedkoper,dussss......
[Buiten de wegenbelasting om..ong 300 meer p/j]
_________________________________________ t beste maar weer...
|
02 aug 2006 14:04 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
In miijn P geen LPG.
En ik verbied het ook de rest
|
02 aug 2006 15:40 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 aug 2006 15:43 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Je mag het mij zonder restricties verbieden hoor!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
02 aug 2006 17:37 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik ben toch wel geïnteresseerd in het doorbelasten van de kosten...
|
02 aug 2006 17:39 |
|
|
Gerco
|
Ach over een paar jaar hebben we weer dezelfde discussie als er een electrische Porsche gaat opduiken met meer vermogen dan toen er nog zo'n "lawaai ding" in zat
Kwa electro motoren is het al goed mogelijk, maar accucapaciteit op het moment laat nog geen grote actie radius toe helaas... Ik ben op het moment bezig om een electrisch aangedreven surfplank te ontwikkelen dus vandaar dat ik er wat vanaf weet.
Ja ik heb niks tegen verbrandings motoren maar openstaan voor alternatieve aandrijvingen (brandstoffen) moet mogelijk zijn toch.
_________________________________________ turbo rulezz
|
02 aug 2006 17:58 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Ik denk dat we er wel uitkomen binnenkort, Wendel komt met een (tussen)oplossing:
L'annuncio è stato fatto ad un'emittente tedesca da un finto presidente
Wendelin Wiedeking. Dopo l'Audi vincitrice a Sebring...
La Porsche prepara il diesel Ma è solo un pesce d'aprile
http://www.repubblica.it/2006/04/motori ... iesel.html
Riccio vertaald het artikel vast voor zijn cursisten.
|
02 aug 2006 19:05 |
|
|
jl964
964C4/ (Alfa Romeo)Arnhem
|
Zeg, ik ben van plan om met mijn caravan op vakantie te gaan.
Weet iemand nog zo'n mooie haak voor achter de P?
Trouwens, dan zou ik ook graag op diesel willen rijden want dat scheelt aardig wat op weg naar Frankrijk.
(-;
_________________________________________ ----De P werkt beter dan een emmertje Prozac----
|
02 aug 2006 21:40 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Hier heb je diesel en trekhaak:
Succes!
_________________________________________ NPC 0577
|
02 aug 2006 22:11 |
|
|
jl964
964C4/ (Alfa Romeo)Arnhem
|
Perfect. Een echte P met diesel.
_________________________________________ ----De P werkt beter dan een emmertje Prozac----
|
02 aug 2006 22:13 |
|
|
Gerco
|
Met standaard open dak en 38" velgen
_________________________________________ turbo rulezz
|
03 aug 2006 0:26 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Ik wil het jullie toch niet onthouden. Rijgedrag van de Opel werd steeds slechter. Bij een "koude" start net na switch van benzine naar gas vaak plotsklaps afslaande motor.
Vandaag de analyse van de garage de kop van de motor is lek .... toch al 30k meegereden...tsjonge jonge dan mag het wel een keer. Volgende week nieuwe kop die volgens de garage speciaal is geprepareerd voor gas... wat dat precies inhoudt vraag ik nog wel ff.
P.S. Gelukkig voor mij is het een leasewagen.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
13 sep 2006 23:32 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dan zou ik het toch eens laten nakijken want normaal is dat niet.
Ik heb met mijn Omega 2.6 Dual Ram op gas net geen 400.000km (396.000) op de teller gezet alvorens deze te verkopen.
Momenteel rijd de wagen nog steeds probleemloos rond met meer dan 500.000km op de teller
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 sep 2006 12:51 |
|
|