Auteur |
Bericht |
mike993
|
993 schakelproblemen
Ik probeerde vandaag weg te rijden met mijn 993 maar kreeg de auto in geen enkele versnelling. Vreemd genoeg, als de motor uit staat kun je hem wel in de versnelling krijgen. Heeft iemand enig idee welk probleem dit is?
|
19 aug 2006 18:05 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Koppeling
Zie ander recent draadje over plakkende koppeling.
Start de auto in de 1e versneliing en probeer dan te bepalen of de P. de neiging heeft weg te rollen terwijl je de koppeling niet laat opkomen.
If so: koppeling komt niet vrij en daarom moeilijk inschakelen versnellingen. Als je doordrukt lukt het waarschijnlijk wel, maar hou er rekening mee dat de auto mogelijk gaat rijden
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
19 aug 2006 18:40 |
|
|
mike993
|
Ik kan dat berichtje niet vinden, enig idee of dit een duur grapje is of is het meer een kwestie van opnieuw afstellen? Met enige kracht schakelt hij wel maar ik ben bang de boel te forceren.
|
19 aug 2006 18:49 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
_________________________________________ remmen is angst
|
19 aug 2006 18:51 |
|
|
guido
911 SC 3.0, 993Mechelen
|
Na hoeveel km ???
_________________________________________ The sky is the limit !!!
|
19 aug 2006 18:55 |
|
|
mike993
|
hij heeft 90.000 gelopen nu.
|
19 aug 2006 19:02 |
|
|
guido
911 SC 3.0, 993Mechelen
|
Is dan hoogstwaarschijnlijk normaaln ... Mijne 996 ook rond die kms koppeling vervangen. Geen zorgen verder
_________________________________________ The sky is the limit !!!
|
19 aug 2006 19:04 |
|
|
mike993
|
bedankt Guido, is toch een hele opluchting! Wat kost zoiets ongeveer en kan ik zeker het beste bij de dealer laten doen? Normaal laat ik het onderhoud bij Porsche in Amsterdam doen.
|
19 aug 2006 19:11 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Als het een C2 is dan kan alleen de versnellingsbak er onder uit en de koppeling vernieuwd worden.
Bij een C4 - en een Tiptronic- moet de hele unit motor/bak er onder vandaan en dit duurt wat langer, is wat duurder.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
19 aug 2006 21:08 |
|
|
F@RGO
|
als het de koppeling is dan is het gelukkig niet de versnellingsbak,
kost iets meer (kuh)
komaan zeg, waar zitten al die luchtgekoelde 993 rijders,
we weten nu nog steeds niet hoeveel het kost om een koppeling te vervangen
dat was toch de vraag..
|
20 aug 2006 9:09 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Hier een compleet overzicht van Schmidt Porsche te Oss. Een 993 koppeling is deze week in de bonus voor een prijs van EUR1418,22
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
20 aug 2006 10:46 |
|
|
mike993
|
De ANWB laten komen en die zeggen me dat het probleem ook kan worden veroorzaakt door te weinig olie in de versnellingsbak. Kan iemand me zeggen waar ik dit kan bijvullen of is het beter dit even bij de garage te laten doen?
|
21 aug 2006 13:15 |
|
|
guido
911 SC 3.0, 993Mechelen
|
Rond de 1400 € is eerlijke prijs, als het door een erkende Porsche specialist gebeurt natuurlijk ! (wat ik je ook ten stelligste aanraad)
_________________________________________ The sky is the limit !!!
|
21 aug 2006 13:42 |
|
|
Tetsuo
993 C4 '95, 964 C2 '91Nuenen
|
Bij een 993 C4 moet idd de bak en de motor eronder uit. Prijs valt vaak (veel) hoger uit. Dit heeft te maken met zaken die je dan net zo goed kan doen als er dan toch de motor uit moet. Denk daarbij aan allerlei pakkingen, leidingen etc. Bij mijn (993 c4) heb ik de koppeling laten doen (tuurlijk met drukgroep, druklager etc) maar ook koppelingsdrukcilinder, leiding en ga zo maar door. Met een beetje pech kun je ook je vliegwiel vervangen maar dat zien ze pas als de zaak eronderuit is (was bij mij niet het geval).
Ik denk eerlijk gezegd dat je rekening moet houden met een hoger bedrag dan die 1400 euri en centen. (Ik denk eerder richting 1800 euro).
Mijn factuur was een meter of 2 lang en ik heb ruim 4000 euro achtergelaten, maar dat is incl. grote beurt, nieuwe ontsteking en en zo'n beetje alles wat er maar bij kon worden gevonden.(au!)
|
21 aug 2006 19:16 |
|
|