Auteur |
Bericht |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Carrera 3,2: Revisie 911 3.2?
Over revisie is hier al veel geschreven. Toch wil ik graag (ook) jullie mening horen. Op mijn 3.2 staat nu bijna 180 k kilometers. Het olieverbruik is ongeveer 1:1200 (valt nog wel binnen de Porschenormen). Verder heb ik motorisch geen enkel probleem. Ik heb al e.e.a. over preventief reviseren gelezen en vraag me nu dus af of ik aan de beurt ben. Een 3.2 vind ik veruit de mooiste Porsche en hoop er nog tot in lengte van dagen in te rijden. Eens zal er dan toch geriviseerd moeten worden, dus waarom dan nu niet preventief. In een gesprek met een specialist gaf deze aan dat revisie best te overwegen valt (ik weet het, commerciële belangen kunnen een rol spelen). Wat is volgens jullie wijsheid? Wachten tot het echt nodig is of nu doen en mogelijk hogere kosten voorkomen? Elke mening stel ik op prijs.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 jul 2006 11:36 |
|
|
horn
PF #57
|
een euro nu is meer waard dan een euro over twee jaar.
als je nu geen problemen hebt (ik weet niet hoeveel km per jaar je rijdt ivm olieconsumptie), zou ik lekker wachten tot het echt nodig is (hoog olieverbruik etc).
Bij een goede revisie gaat toch alles uit elkaar en worden alle draaiende delen vernieuwd/gereviseerd. Derhalve zou mijn keuze zijn om mijn geld niet nu al uit te geven. Maar ik ben dan ook niet technisch onderlegd. Wellicht dat er een technische reden is om het wel nu te doen nu er nog niets aan de hand is.
Maar ik persoonlijk zou lekker wachten tot het nodig was.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 jul 2006 11:39 |
|
|
Roi
niet meer....
|
W de pundert,
Als dit je grote liefde is -en blijft - en je hebt het geld....dan zou ik ergens tussen de 180-200k een revisie laten uitvoeren.
Veel later kan weleens duurder uitvallen als ik me het relaas van Erwin nog goed herinner.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
21 jul 2006 11:42 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Roi, dat was ook mijn gedachte. Alvast wat extra bevestiging dus.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 jul 2006 11:43 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
@Horn: De kosten voor het hogere olieverbruik zijn overkomelijk. Wat je zegt over de waarde van de € is waar, maar relatief zal dat géén rol spelen omdat de kosten van revisie dan ook hoger worden. Bedankt voor je reactie.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 jul 2006 11:53 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
_________________________________________ t beste maar weer...
|
21 jul 2006 11:59 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
De vraag voor mij blijft dan of de kosten dan niet relatief veel hoger uit zullen pakken. Daar kan waarschijnlijk niemand een antwoord op geven omdat niet te voorspellen is wanneer de ellende op zal treden. Vandaar toch mijn vraag naar meningen van medeforummers. Die zullen mede bepalend zijn voor mijn actie.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 jul 2006 12:03 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Ok..maar wat rij je per jaar?Als dat bijv 7000 is,voor t gemak x 3 jr,maakt een dikke 20.000 en dat houdt ie wel vol toch?En in 3 jaar kan veel gebeuren[voortschrijdend inzicht in zo.... ]
_________________________________________ t beste maar weer...
|
21 jul 2006 12:14 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Daar heb je helemaal gelijk in. In drie jaar kan er veel gebeuren, maar dat geldt ook m.b.t. tot de motor.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 jul 2006 12:19 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Waarom Revisie als er nog niks aan de hand is .
Kameraad van me rijd een 3.2 met ruim 2 ton op de teller en nog helemaal niets aan de hand.
Ook het olieverbruik is bij hem hetzelfde als bij jouw en dat was bij zijn auto ook al bij 120.000 km.
Dus gewoon doorrijden en goed onderhoud laten uitvoeren
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
21 jul 2006 12:20 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Goed om dit te lezen. Weer een waardevolle bijdrage.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 jul 2006 12:22 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik heb al verschillden motoren laten reviseren, en heb dit nog nooit preventief laten doen. Net voor de laatste revisie van de 356 coupé, moest ik bijna 1 liter bijvullen op 250km, dan wordt het pas tijd voor een revisie
Als je weet dat het eraan komt, zou ik lekker wat budget opzij beginnen te zetten, zodanig dat als het echt nodig is, ik op geen eurootje moet kijken, maar een perfecte revisie kan laten uitvoeren.
Misschien rij je nog wel 5 jaar met de motor
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
21 jul 2006 12:27 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Paul, kun je ook wat zeggen over de kilometerstanden waarop je de revisie hebt laten plaatsvinden?
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 jul 2006 12:29 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik denk niet dat je een 356 blok kunt vergelijken met een 3.2.
Ikzelf rij nogal sportief met de 356, en ben meestal tussen de 40 en 50k aan de beurt, kennissen van mij, die veel rustiger rijden, halen tussen de 80 en de 100k
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
21 jul 2006 12:31 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Thx
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 jul 2006 12:33 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Toen ik mijn 3.2 kocht, had ik een verbruik van ongeveer 1 liter op 3000 km (190.000 kmstand), toen ik hem verkocht ongeveer 1 liter op 1800 km (270.000 kmstand), en nog geen revisie!
Ik zou ook gewoon rustig doorrijden!
Kan mij wel vinden in Ome Piet's voortschrijdende inzicht in zo....
|
21 jul 2006 19:51 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
ik kocht mijn 3,2 en na 2 maanden heb ik haar MOETEN laten reviseren,er was nl een stukje soldeer tin in mijn olieresevoir terecht gekomen.reperatie voordat ik haar kocht. dat stukje heeft mijn hele motorblok gezien,met alle gevolgen van dien. ik was (ik heb haar helemaal in orde laten maken) bijna net zo veel geld kwijt als de aanschaf,dus denk eerst heel goed na wat je (ook in de toekomst wilt).
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
21 jul 2006 20:15 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Ik zou er ook gewoon mee doorrijden als de motor verder goed loopt, mijn 3.2 had 212000 op de klok toen ik hem verkocht en liep perfect. Er rijden genoeg 3.2's rond met hoge km standen zonder dat ze gereviseerd zijn.
|
21 jul 2006 23:05 |
|
|
Targa911S1967
"Porsche's zijn om op te vreten..."
|
@wdePundert,
heb je al eens een serieus analyse/onderzoek gedaan bij welke KM-stand/olieverbruik 3.2 motoren gereviseerd zijn, zoniet, dan roep ik even een 3.2 blok heeft pas revisie nodig bij 280 dK a 300 dK, lijkt me net zo waardevol als bij 180 dK a 200 dK zonder onderbouwing.........
_________________________________________ Porsche's zijn om op te vreten....
|
21 jul 2006 23:32 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Nou heren kritiekasters,
Lees dit topic nog maar eens....
Compressie en slijtage
Hierin komen kmstanden en revisie ook aanbod ....aan een ieder de keus
mvgr.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
21 jul 2006 23:46 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Mooi dat U het zelf kunt. Zo handig ben ik helaas niet. Wilt U ons op de hoogte houden van het verloop?
Wim.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
22 jul 2006 10:32 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Hoe hoog waren die kosten dan ongeveer? Nu is elke revisie weer anders en kom je andere zaken tegen, dus ook heel verschillende bedragen, maar ik ben toch benieuwd.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
22 jul 2006 10:34 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
22 jul 2006 10:37 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een duidelijk antwoord heb ik hiermee niet gekregen. Enerzijds: Anderzijds:
Uiteindelijk moet ik zelf de beslissing nemen en ik snap dat elke (gewaardeerde) mening weer op andere argumenten en ervaringen gebaseerd is. Toch ben ik blij met alle reacties.
Wim.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
22 jul 2006 10:51 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dank je jochie.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
22 jul 2006 10:52 |
|
|