| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Warme Start probleem 911 3.0 SC http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=10135 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | MetalGreen911SC [ 30 aug 2006 10:35 ] |
Berichttitel: | Warme Start probleem 911 3.0 SC |
Heeft iemand tips? Volgende probleem doet zich voor bij warme start: Niet aanslaan motor, soms 10 seconden lopen dan alsnog afslaan en niet meer aan te krijgen. Uurtje wachte tot de boel is afgekoeld, en dan probleemloze start. Capacitor Discharge Control Unit word erg warm, tijdelijk uitgewisseld met andere Unit maar dit heeft niet geholpen. Het vreemde is dat als de Unit geforceerd wordt afgekoeld (perslucht) dat de motor dan wel aanslaat. Het hele gebeuren lijkt wel op een "vapour lock" maar aangezien dit niet mogelijk is met injectie zou het dan een defecte " pressure valve" zijn in injectiesysteem? Tips zijn welkom. alsvast bedankt. By the way, geweldig forum! |
Auteur: | 924 [ 30 aug 2006 11:04 ] |
Berichttitel: | |
Ahja, beweert u dan de de 924's standaard een carburator hadden? Btw welkom |
Auteur: | MetalGreen911SC [ 30 aug 2006 11:59 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb de 924 niet genoemd in mijn bericht, van beweren is dus geen sprake, dus ik zie de relevantie niet van uw bericht. Betreft probleem met mijn 911. |
Auteur: | 924 [ 30 aug 2006 12:03 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Warme Start probleem 911 3.0 SC | |||||||||
Perfect mogelijk met injectie, er zit bij die SC-tjes toch ook een K-jetronic op? Ik heb hier eens gelezen dat het bij iemand was opgelost door er nieuwe injectoren in te gooien... |
Auteur: | Sjeezerrr [ 30 aug 2006 14:02 ] |
Berichttitel: | |
Bij mijn 924 met k-jetronic heb ik hetzelfde probleem gehad. (924 is daar erg gevoelig voor) Het vervangen van de drukregelklep was toen de oplossing (daar zat een membraam in wat lek was geloof ik) Gelukkig heb ik dezelfde problemen met mijn huidige 911 3.0 SC nog niet meegemaakt, maar de "pressure valve" lijkt mij een logische oorzaak. |
Auteur: | Rene914 [ 30 aug 2006 18:18 ] |
Berichttitel: | |
loopt de benzinepomp wel? lijkt alsof ie de leiding leegtrekt en dan geen brandstof meer heeft. |
Auteur: | 924 [ 30 aug 2006 18:37 ] |
Berichttitel: | |
Inderdaad, wat Rene zegt kan de mogelijke oorzaak zijn, kijk ook naar je terugslagklep en laat je systeemdruk eens nameten, kan ook het o ringetje in het mengselverdeler zijn dat lek is... |
Auteur: | Erwin [ 30 aug 2006 19:19 ] |
Berichttitel: | |
Zo, de vakantie is voorbij.....we gaan weer eens proberen het forum lastig te vallen met onze bijdragen Warme start probleem bij een SC, dat is een bekend euvel. De SC heeft net als de 2.4 uit amerika, de meeste 2.7's, de 3.0 Carrera, de Turbo en de 924 een injectiesysteem dat werkt met een constante druk. Deze druk noem je systeemdruk, want de druk komt voor in het hele systeem. De systeemdruk wordt veroorzaakt doordat de benzinepomp meer benzine levert dan er wordt afgevoerd. De benzine pomp kan wel 10 bar druk geven, echter is de systeem druk ongeveer 3 bar doordat er een drukregelaar aan het eind van het systeem gemonteerd zit. De drukregelaar zit in de mengverdeler. De mengverdeler is het zwarte gegoten onderdeel waar je de 7 ( of 5 bij een 924) brandstofleidingen aan gemonteerd zitten. Tussen de benzine pomp en de mengverdeler zitten nog een drukaccumulator om de drukgolven die de benzinepomp veroorzaakt te effenen en de benzinedruk na het stilzetten op peil te houden. Dit kan alleen als er ook een terugslagklep in de leiding zit bij de benzine pomp. En die zit er dus ook bijna altijd Zou er geen drukaccumulator en een terugslagklep aanwezig zijn daalt de systeemdruk na het afzetten van de motor meteen en gaat de benzine makkelijk koken door de warmte in de motorruimte. Vloeistof onder een hogere druk dan de buitenluchtdruk heeft ook een hoger kookpunt. Dit is niet de reden om een systeemdruk te hanteren maar wel een leuke bijkomstigheid. En nu je dit weet kun je dus ook heel eenvoudig nagaan wat er aan de hand is bij een auto met K-jetronic met warme start problemen. De systeem druk..........juist, is er niet meer of niet hoog genoeg. En nu je weet hoe de systeemdruk hoog wordt gehouden weet je ook hoeveel oorzaken er kunnen zijn die een te lage systeemdruk kunnen veroorzaken. In volgorde van meest voorkomende oorzaken: 1. Een lekkende of niet aanwezige terugslagklep bij de benzinepomp. 2. Een defect o-ringetje om het drukregelventiel. 3. Een defecte accumulator. 4. Een inwendig lekkende mengverdeler. De eerste twee mogelijkheden zijn eventueel zelf relatief eenvoudig te doen en kosten weinig. Een terugslagklep is er in twee uitvoeringen en kost ongeveer Euro 20.- ( we hebben ze op voorraad ) De andere twee mogelijkheden zijn duurder en daarom is raadzaam om bij twijfel of één van deze twee onderdelen defect zijn eerst de systeemdruk te laten meten. K-jetronic bestaat natuurlijk uit meer dan alleen deze onderdelen , ook is er bijvoorbeeld naast de systeemdruk nog een belangrijke stuurdruk maar dit heeft niks te maken met het warmestartprobleem. Zo, genoeg getypt. Groeten, Erwin. Oja, excuus dat ik de onderdeelnamen niet in het engels geef....ik weet ze gewoon niet Wel lastig waarschijnlijk al die nederlandse onderdeelbenamingen. |
Auteur: | Dick [ 30 aug 2006 20:12 ] |
Berichttitel: | |
Mocht blijken dat het de accumulator is dan heb ik die gelukkig nog goedkoop in de aanbieding... Heb ik nl. ook een keer voor Jan L@#$% vervangen want het bleek het restdrukventiel (terugslagklep..) te zijn.... gr. dick |
Auteur: | Renntech [ 30 aug 2006 20:35 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
|
Auteur: | Martin K. [ 30 aug 2006 21:01 ] |
Berichttitel: | en weer een superieure bijdrage |
@ Erwin : In 1 Woord " SUPER DUIDELIJK " ( en ik denk menigeen weer wat bijgeleerd, waaronder ikke ) THX !! |
Auteur: | MetalGreen911SC [ 01 sep 2006 11:37 ] |
Berichttitel: | |
Iedereen bedankt voor de tips! met name Renntech. |
Auteur: | Europa Porsche Service [ 01 sep 2006 12:55 ] |
Berichttitel: | |
Super antwoord van Erwin. Kopt helemaal. Mijn reactie is dan ook niet bedoelt om Erwin te verbeteren maar zie het maar als een aanvulling. Mijn ervaring is dat warmstart problemen ook met de stuurdruk te maken kunnen hebben. De stuurdruk wordt geregeld door de warmloopregelaar. De retour van die z.g. warmloopregelaar gaat via de centrale retourleiding terug naar de tank. Dus als die regelaar stuk is en inwendig lekt, dan kan de door Erwin beschreven systeemdruk via de warmloopregelaar weglekken naar de tank. Systeemdruk en stuurdruk zijn via mengverdeler met elkaar verbonden. In de praktijk heb ik meerdere malen warmloopregelaars vervangen vanwege warmstart problemen. Met een goede benzinedrukmeter is heel goed te bepalen wat er stuks is. Meten is weten. Erwin, voel je s.v.p. niet gepasseerd, want dat is absoluut m'n bedoeling niet! Ik vind jouw technische uitleg vaak helemaal goed. En mocht je het niet eens zijn met mijn uitleg dan lees ik dat wel. Groeten Ronald. |
Auteur: | Erwin [ 01 sep 2006 17:24 ] |
Berichttitel: | |
Als ik zo'n stukje typ dan denk ik daar van te voren niet over na, je begint gewoon te tikken en ziet wel hoe het loopt. Doordat je er over nadenkt tijdens het tikken komen er altijd heel veel dingen boven die je wel wilt vertellen/ uitleggen maar ik probeer altijd een beetje bij de vraag te blijven en niet te veel af te dwalen. En het niet moeilijker te maken dan het is. Meestal maak ik een eind aan het verhaal als ik tegelijk op meerdere toetsten begin te drukken en zere vingers krijg En dat terwijl je soms wil je zoveel meer vertellen, maar het is niet altijd eenvoudig iets uit te leggen omdat bepaalde dingen voor een monteur zo vanzelfsprekend zijn, dat je er niet aan denkt dat de lezer misschien niet weet wat een bepaalde onderdeelbenaming betekent of hoe het werkt. Excuus voor de lange zin Vaak zijn er voor een bepaald probleem meerdere oorzaken te bedenken,van erg voor de hand liggend tot ver gezocht. Ik heb, nu ik er over nadenk lang geleden ook eens zoiets gehad met een warmdraairegelaar. Van de week heb ik daar idd. niet aangedacht en het is een goede aanvulling van jou. Niks mis mee. Erwin. |
Auteur: | MetalGreen911SC [ 10 okt 2006 11:21 ] |
Berichttitel: | |
Update: Probleem opgelost! Met dank aan PP te Roggel. Kabelbreuk in kabelboom, een van de kabels wel/geen contact met CDC Unit. Door flexibititeit van desbetreffend kabeltje in de draadboom (als gevolg van de warmteontwikkeling bij het uitzetten van de motor) werd het contact verbroken met de CDC Unit. Na afkoeling weer wel contact. Nieuw kabeltje in draadboom getrokken, en het probleem heeft zicht tot op heden niet meer voorgedaan. Met dank aan iedereen voor de suggesties, weer een hoop geleerd! |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |