| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
problemen acceleratie 924 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=10467 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | nico [ 26 sep 2006 20:36 ] |
Berichttitel: | problemen acceleratie 924 |
hoi allemaal, Heb mijn 924 blok van 1978 uit elkaar gehaald,en de volgende zaken vernieuwd: Lagers krukas en lagers drijfstang Brandstofpomp,slangen,accumulator,verstuivers Ontsteking in zijn geheel Alles voorzien van nieuwe pakkingen Kleppen gepolijst En alles volgens het boekje afgesteld Echter krijg ik de motor niet lekker draaiende,start smorgens slecht ,stationair draait hij 1000 toeren,bij gas geven krijg ik hem niet boven de 5000 toeren. Als ik wegrijd in zijn versnelling zakt het toerental,gaat het toerental heel lngzaam omhoog en is de auto niet vooruit te branden,met veel pijn en moeite rijdt hij 80 km/uur De bougies zijn zwart maar wel droog Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik weet niet wat ik fout doe of wat er mankeert,ik hoop dat iemand mij kan helpen met een goede tip of advies Graag lees ik jullie reacties Groeten Nico |
Auteur: | Anonymous [ 30 sep 2006 18:44 ] |
Berichttitel: | |
het lijkt er op dat die op 3 poten loopt.... |
Auteur: | BW [ 30 sep 2006 19:14 ] |
Berichttitel: | |
Mogelijk is de brandstof/lucht verhouding niet goed. Probeer eens de co schroef in te draaien bij stationair draaien van de motor. Daarna de stationairschroef iets in draaien. Succes. |
Auteur: | 924 [ 30 sep 2006 23:52 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Heb ik hem ook in een pb gezegd een paar dagen geleden, maar hij reageert niet? Nico, you have pb (4 dagen geleden al) |
Auteur: | thijzer [ 01 okt 2006 0:23 ] |
Berichttitel: | |
Heb ik gehad na verwijderen einddemper... Bleek verhouden idd niet te kloppen maar dat kan valse lucht zijn... Even kijken of de luchtschuif het doet, de koudstartsproeier niet open blijft, de distributieriem goed zit en of de volgorde klopt. Moet toch niet al te moeilijk zijn, het ding heeft maar 4 cylinders... |
Auteur: | 924 [ 01 okt 2006 0:26 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Iemands nek die begint te zwellen? |
Auteur: | thijzer [ 01 okt 2006 0:36 ] |
Berichttitel: | |
Was niet jippie bedoeld, is een simpele motor waar toch weinig fout kan gaan. Dat ik nu 8 cylinders heb... da's slechts 2x zoveel en dat betekent 100x zoveel ellende... |
Auteur: | 2.2E_69 [ 01 okt 2006 12:32 ] |
Berichttitel: | |
Pak er dan ook 6 |
Auteur: | thijzer [ 01 okt 2006 14:53 ] |
Berichttitel: | |
Auteur: | BW [ 01 okt 2006 20:54 ] |
Berichttitel: | |
Hou het maar op 4, want dat is al moeilijk genoeg. En als je 4 te makkelijk vind dan is 8 nog makkelijker, Er gaan namelijk 2 tegelijk omhoog en naar beneden, dus probleem met 4 is bij 8 ook zo opgelost |
Auteur: | thijzer [ 01 okt 2006 21:13 ] |
Berichttitel: | |
smartass... |
Auteur: | BW [ 03 okt 2006 19:57 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
|
Auteur: | captainfrasca [ 07 okt 2006 9:54 ] |
Berichttitel: | |
ik zou toch idd eens naar je distributie snaar kijken, als die niet goed staat kan je motor soms rare dingen doen. |
Auteur: | Retep [ 08 okt 2006 21:42 ] |
Berichttitel: | |
Voor hard rijden gaspedaal volledig intrappen. |
Auteur: | leander [ 10 okt 2006 18:22 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Maar even serieus. Ik had dat eerst ook. Bougies vonkte tegen het blok aan omdat ik niet de originele bougiekabelset had. ( die met die lange koppen ) Misschien ligt het hieraan check even. Leander |
Auteur: | BW [ 10 okt 2006 20:46 ] |
Berichttitel: | |
Volgens mij kan deze topic wel dicht, want er wordt toch niet door Nico gereageerd op onze oplossingen. Deze topic bestaat al 2 weken en nog geen reactie van die Nico gezien of gelezen. |
Auteur: | Retep [ 12 okt 2006 1:11 ] |
Berichttitel: | |
Ja, inderdaad! Jammer dat Nico onze input niet waardeert. Terwijl er toch goede oplossingen zijn aangedragen! |
Auteur: | horn [ 12 okt 2006 7:05 ] |
Berichttitel: | |
Nico is even bezig met andere dingen. |
Auteur: | nico [ 13 okt 2006 17:21 ] |
Berichttitel: | |
Ben er even tussenuitgeweest en heb jullie reacties andachtig doorgelezen,ga dit weekend wwer verder sleutelen,hopelijk komt het mede door jullie reacties allemaal in orde Alvast iedereen bedankt voor jullie tips! |
Auteur: | Marcel [ 13 okt 2006 19:08 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dat vind ik nu nog eens een knappe diagnose op afstand..... |
Auteur: | nico [ 21 okt 2006 18:34 ] |
Berichttitel: | |
dankzij jullie tips ben ik er eindelijk uitgekomen(met veel geduld) de distributieriem stond inderdaad niet op tijd zodat de inlaat te vroeg openging. Vandaar ook die tik in de motor (kleppen) Nu nog even om een paar goede bougiekabels en dan moet ie als een speer gaan. Ben nu toch blij dat hij na 2 jaar eindelijk eens goed loopt Toch leuk als je heel het blok uit en in elkaa hebt gekregen en het nog werkt ook. Alle tipgeversBEDANKT!!!! |
Auteur: | De Geus [ 21 okt 2006 19:05 ] |
Berichttitel: | |
alweer iemand gelukkig.... en nu weer lekker fijn rijden |
Auteur: | WdePundert [ 22 okt 2006 9:19 ] |
Berichttitel: | |
Goede gedaan hoor!. Knap als je dat zelf kunt en 't is nog zuunig ok. |
Auteur: | BW [ 23 okt 2006 20:18 ] |
Berichttitel: | |
ZO, en nu rijdt er weer een Porche door Nederland om de wegen onveilig te maken . Waar deze tips al niet goed voor zijn. Goed gedaan Nico, en nu maar scheuren met die 924 van je. Groetjes. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |