| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
3.0 180 of 204pk? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=10641 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | porsche1973s [ 08 okt 2006 22:03 ] |
Berichttitel: | 3.0 180 of 204pk? |
Kan je op het zicht zien aan een 3.0 welke versie het is 180 of 204pk? |
Auteur: | Olaf [ 08 okt 2006 22:06 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 3.0 180 of 204pk? | |||||||||
... je vergeet de 188 Pk versie die er nog tussen zit ![]() |
Auteur: | Dick [ 08 okt 2006 22:08 ] |
Berichttitel: | |
Ja hoor: - motornummer (heb ik effe niet zo 1-2-3 bij de hand...) - 180-188 pk kleine koelvin - 204 pk heeft grotere koelvin. - Niet helemaal zeker: stalen brandstofleidingen naar de injectors is veelal een 204 pk... Ik heb eventueel nog een mooi boek voor je te koop van Adrian Streather waarin je werkelijk alles over de SC's kan vinden (lezen...). Veel foto's, tips&trics, overzichten, serienummers/bouwjaren/uitvoeringen, etc. etc. Boek is ca. 4 cm dik dus dan heb je een idee hoe dik het is... Ik heb geen SC meer dus het boek is ook wat overbodig geworden ![]() Doe maar een PB'tje als je interesse hebt. gr. dick |
Auteur: | yohanv [ 08 okt 2006 22:11 ] |
Berichttitel: | |
Ja, dat kun je.... Hier een Voorbeeld van de 178 Pk versie: De 204 Pk heeft metalen leidingen. |
Auteur: | yohanv [ 08 okt 2006 22:14 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: 3.0 180 of 204pk? | ||||||||||||||||||
Wist ik ook niet! |
Auteur: | Olaf [ 08 okt 2006 22:28 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 3.0 180 of 204pk? | |||||||||
180 Pk bij 5500 Rpm (1978/79) - 8,5:1 (Compressie) 188 Pk (1980) - 8,6:1 204 Pk bij 5900 Rpm (1981/82/83) - 9,8:1 ![]() - 2994 cc Cilinder inhoud |
Auteur: | Jaco [ 08 okt 2006 22:43 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 3.0 180 of 204pk? | |||||||||
Is toch de USA uitvoering met kat. ![]() ![]() |
Auteur: | Olaf [ 08 okt 2006 22:47 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 3.0 180 of 204pk? | |||||||||
Volgens mij niet .... ![]() |
Auteur: | Jaco [ 08 okt 2006 22:54 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: 3.0 180 of 204pk? | ||||||||||||||||||
Iig had mn ex USA SC ook 188 pk, zal het wel eens opzoeken. Heb de boekjes nog hier ergens liggen. (Hoezo een P verkopen met volledige historie.... ![]() |
Auteur: | yohanv [ 08 okt 2006 23:02 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 3.0 180 of 204pk? | |||||||||
En dat de koper weer wel wijsmaken ![]() Ik heb altijd gedacht dat de stap van 178 naar 204 ging..... Maar zo komen we weer een stap verder met de kennis ![]() (En het is toch 178 ipv 180 ![]() |
Auteur: | Olaf [ 08 okt 2006 23:10 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 3.0 180 of 204pk? | |||||||||
Nope ... voor MJ 1980 werd het vermogen voor de Overige Modellen verhoogd tot 188 Pk .... Sportomatic niet meer leverbaar en de Weissach en andere US modellen kregen geen extra PK's maar wel een katalisator ![]() |
Auteur: | yohanv [ 08 okt 2006 23:12 ] | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: 3.0 180 of 204pk? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jaco ![]() ![]() |
Auteur: | Jeroen C3.0 [ 08 okt 2006 23:55 ] |
Berichttitel: | |
En dan heb je nog de mother of all 3.0 zonder turbo, de Carrera 3.0 van 1976 en 1977 met 200 pk.... ![]() ![]() |
Auteur: | André [ 09 okt 2006 8:40 ] |
Berichttitel: | |
En toen werd het de SuperCarrera............met 180 pk ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | Bernardo [ 09 okt 2006 10:02 ] |
Berichttitel: | |
Volgens mij kan je al heel snel zien of het 204 pk model is, nml aan de knipperlichten op de spatborden. |
Auteur: | Hansv [ 09 okt 2006 22:38 ] |
Berichttitel: | |
Ha, die Bernardo; Staar je niet blind op al die zijknipperlichtjes; al heel wat 180pk SC's hebben er op die manier 24 pk bijgekregen. Nog beter werkt een Carrera-logo achter in combinatie met ingebouwde mistlampen vóór: nog 27pk erbij! ![]() Oké, voor het gezicht dan.... ![]() |
Auteur: | Double G [ 10 okt 2006 12:42 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Nog een 964 bumpersetje erop en nog eens 19 extra ![]() |
Auteur: | 2.2VTEC [ 10 okt 2006 18:24 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 3.0 180 of 204pk? | |||||||||
ik herinner me van vroeger dat er verschillende soorten "PK"-normeringen waren; SAE / DIN en msschn. nog andere, zou daar het verschil tussen 178 / 180 aan kunnen liggen ? |
Auteur: | yohanv [ 10 okt 2006 19:05 ] |
Berichttitel: | |
Ik weet alleen dat Erwin (Renntech) het getal 178 Pk noemde..... Nou maken die 2 paartjes het verschil ook weer niet, maar toch... (Hoewel, 180 klinkt wel indrukwekkender ![]() |
Auteur: | guido [ 10 okt 2006 19:10 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Als je op een 204 pK de kunststof leidingen steekt, ipv metalen leidingen, heb je dan vermogen verlies ? |
Auteur: | yohanv [ 11 okt 2006 4:35 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Verlies wel waarschijnlijk, maar het wordt nog niet direct 180 pk. Het lijkt me dat de metalen leidingen niet de enige aanpassing zijn ![]() Anders zou ik een mooie vermogenwinst krijgen als ik er metalen leidingen op zet ![]() |
Auteur: | MetalGreen911SC [ 11 okt 2006 10:42 ] |
Berichttitel: | |
Wat zouden dan de aanpassingen zijn om het blok naar 204pk te krijgen? |
Auteur: | wolf [ 11 okt 2006 11:14 ] |
Berichttitel: | |
compressie. |
Auteur: | Dick [ 11 okt 2006 15:31 ] |
Berichttitel: | |
Haha, jaja ging dat maar zo makkelijk.... - ontstekingstijdstip is anders - (als ik met het goed herinner...) bovenkant van de zuigers andere vorm - nokkenassen andere hoek 'ge-timed' en ik dacht ook een gewijzigd profiel... - injectors zijn hetzelfde... - nog iets... maar ik weet effe uit het hoofd niet meer wat precies... Erwin of andere specialist zal vanzelf aanvullen... gr. Dick |
Auteur: | WdePundert [ 13 okt 2006 15:26 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: 3.0 180 of 204pk? | ||||||||||||||||||
Inderdaad, dit heeft te maken met de plaats waar ze het vermogen meten, zoals bv. aan de krukas of aan de wielen. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |