| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Porsche 924 problemen... http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=10665 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Creator [ 10 okt 2006 17:22 ] |
Berichttitel: | Porsche 924 problemen... |
Ik heb schijnbaar de schroothoop/Porsche van BlackLion gekocht, met een deel van zijn problemen... Ik was onderweg naar huis en stond stil na 91 km, de benzinepomp leverde te weinig druk, net alsof hij op 3 poten loopt, de ANWB had dat na 1 1/2 uur gevonden, de benzinepomp rechtstreeks op de accu aangesloten, en ik kon naar huis. De volgende dag wou hij niet starten, na moeilijk doen was het toch gelukt, benzinepomp doet het nog niet op de manier hoe hij het hoort te doen. Paar dagen later, niet mee gereden verder benzinepomp werkt weer normaal. Afgelopen zaterdag in een garage geweest, alle roestige massa punten schoongemaakt, hopen dat dat scheelt, maar hij bokt nog steeds als ik aan het rijden ben, als hij koud of warm is, dat maakt niet uit. Koud starten gaat zeer slecht, de koude start injector werkt waarschijnlijk niet goed, want de aansturing is los geweest, en maakte weinig verschil uit. Maar als hij warm is loopt hij rond de 1800 touren stationair. Als ik voor een stoplicht sta, loopt de temperatuur razend snel omhoog. En ik heb een zwembad onder de bijrijders stoel, de afvoerpijpjes zijn open en aangesloten. Hoe kan dat? Iemand oplossingen, of ideeen hoe dit allemaal kan komen? |
Auteur: | 924 [ 10 okt 2006 18:09 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Porsche 924 problemen... | |||||||||
antw 1: de KSI wordt aangestuurd door de thermo tijd schakelaar achteraan op je kop. antw 2: eerst overige problemen oplossen voor je begint met af te stellen. antw 3: thermostaat die weigert open te gaan ?! antw 4: hoogstwaarschijnlijk is de accubak rot door overkoken van de batterij, batterij afkoppelen, soda op de hele accubak doen, laten inwerken, zuiver maken, vervolgens een product tegen binnenregenen erop smeren en laten drogen en klaar is kees. Als er grote gaten inzitten dan moet er een nieuwe plaat ingelast worden. Dat was optie 1 Nu optie 2: het kan lekken langs je ventilatie unit, daar zit een dichting tussen die wel eens kan verduren, kijk dit eerst na, makkelijk te teste, pak de tuinslag erbij en kijk langs waar het komt... |
Auteur: | leander [ 10 okt 2006 18:17 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Porsche 924 problemen... | |||||||||
Kan ook lucht in je koelvloeistof zitten. is er best moeilijk uit te krijgen. Ik kan het je niet uitleggen ( ben geen monteur ). Maar waarom heb je deze 924 gekocht dan? Die problemen had je toch kunnen voorzien? Succes.. |
Auteur: | yohanv [ 10 okt 2006 18:31 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Porsche 924 problemen... | |||||||||
Als je een wagen echt graag wil koop je een wagen soms meer met emotie dan met verstand Wijs NEE Werkelijkheid, iets te vaak (Spreek uit ervaring) Het warm worden voor een stoplicht heb ik met de 944 ook gezien. Bij mij was het een kwestie van de thermostaat vervangen. Wachthier niet te lang mee, want als je radiator 'naar de kloten' gaat ben je verder van huis. Aangezien het water bij de bijrijders stoel ligt is de kans inderdaad groot dat het water inderdaad door de accubak komt. (Ik heb het zelf gehad met dat de vorige eigenaar van mijn 944 destijds een 'groot' gat had geboord in de accubak om een carkit aan te sluiten ) Koude start en warme start... Gokje, maar misschien heeft dit ook met de thermostaat te maken????? Als deze niet alleen tbv de koeling van de motor dient. |
Auteur: | BW [ 10 okt 2006 20:51 ] |
Berichttitel: | |
Het bokken en stoten is te verwijten aan het niet goed afgestelde CO gehalte. Stel dit goed af en kijk dan of er meer oplossingen zijn die 924 ook al beschreven heeft. Succes met je P |
Auteur: | leander [ 10 okt 2006 22:55 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: Porsche 924 problemen... | ||||||||||||||||||
Ik ook |
Auteur: | Creator [ 10 okt 2006 23:17 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: Porsche 924 problemen... | ||||||||||||||||||
Toen ik de proefrit maakte was er niks aan de hand, toen de anwb er mee klaar was heeft hij aan de ontsteking gezeten, maar die is op gehoor teruggezet wegens gebrek aan apparatuur, maar op zoek naar mijn probleem kwam ik wel op verschillende forums dezelfde gebruikersnaam tegen, die hetzelfde was als de email adres van degene waarvan ik hem gekocht heb , maar hij beweerde ook dat hij te onzuinig reed, en daarom hem verkocht, op een ander forum schijnt hij nu een 944 te kopen , nog onzuiniger |
Auteur: | Meneer aard [ 11 okt 2006 7:45 ] | |||||||||||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: Porsche 924 problemen... | |||||||||||||||||||||||||||
Bouw je thermostaat eens uit, leg hem in een kom warm water (kokend, maar dat is snel weer afgekoeld. Dus vlug zijn) kijken of de thermostaat netjes open gaat. Is dat het geval, bouw de thermostaat weer in, vul het koelsysteem af en ontlucht het systeem dmv het rode dopje op de waterslang bij de thermostaat huis. Spoel ook eens de radiator door, misschien zit die verstopt of de radiator koelribben zelf. Gewoon van binnen naar buiten (dus de slang met een lichte straal in het motorruimte tegen de radiator aanhouden) spuiten, eventueel je koelfan uitbouwen want ik weet niet hoeveel water die lekker vind, dus neem het zekere voor het onzekere. Stationair en CO kun je afregelen, hang hem eens aan de CO kast. Stel het CO af dmv een stelschroef op de Benzine verdeler (unit waar de leidingen naar de injectoren toe gaan, is rechts te vinden onder je motorkap). Dan kun je ook je stationair afregelen met de stelschroef bij je throttle body (gaskleppen huis). |
Auteur: | 911-lover [ 11 okt 2006 18:34 ] |
Berichttitel: | |
Telkens wordt er gewaarschuwd om bij aanschaf van een P een AKK te laten doen bij een Porsche garage of specialist. Juist om deze teleurstellingen tegen te gaan. Het kan misschien hard klinken , maar hier dan komen uithuilen met een naam van een forummer erbij vind ik niet echt correct. De raad van het forum wordt niet aangenomen , maar het forum wordt wel gekend om te klagen. Temeer daar we en de omstandigheden , afspraken en koopprijs niet kennen. Wie zich verbrand ... |
Auteur: | BW [ 11 okt 2006 21:55 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Gelijk heeft ie. Jij koopt die P met de ellende erbij, dat is de risico die je loopt om in vertrouwen een P te kopen. Het is nu aan jouw om die problemen op te lossen en dit niet af te schuiven op de vorige eigenaar. Ook hier kun je kijken voor jouw oplossingen: http://members.lycos.nl/porsche924/phpBB2/index.php Succes. |
Auteur: | Creator [ 12 okt 2006 10:16 ] |
Berichttitel: | |
Ik ben hier vooral om antwoorden te zoeken, op mijn probleemvragen. En natuurlijk ben ik pissig geworden op de verkoper toen ik op verschillende fora las, dat de problemen die ik nu heb ook bij hem hebben voorgedaan. en nog steeds beweren dat hij goed is. Dan word ik gewoon bedrogen, verkoop met verborgen gebreken.... Ik ben nu alleen bezig om die gebreken op te lossen zodat ik ook kan genieten van een auto. |
Auteur: | Meneer aard [ 12 okt 2006 11:01 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Nog iemand met een liefde voor de 924 Ik snap best dat je pissig bent. Ik kan me het heel goed voorstellen (toen ik mijn auto kocht klapte na 2 weken bij het starte de koppakking er tussen uit, nu issie weer prima en rijd als een trein maar je stat toch even te vloeken). Het is natuurlijk ook not done om een auto met verborgen gebreken te kopen. Ook al heb je geen AKK (ook de wijze woorden van Koen, het is belangrijk om vooral bij dit soort auto`s, Porsche wel te verstaan een AKK te laten doen bij een goed specialist die weet waar die over praat). Om even terug to the point te komen, je problemen. Wat heb je nu al gedaan / geprobeerd? Want het is immers belangrijk dat de problemen de wereld uit worden geholpen. |
Auteur: | Creator [ 12 okt 2006 11:13 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb doordeweek niet zo heel veel tijd, dus ik ben nu allemaal informatie aan het verzamelen dat ik zaterdag weer aan de slag kan, en zo hoop ik beetje bij beetje alles steeds verder op te lossen. |
Auteur: | Creator [ 14 okt 2006 20:18 ] |
Berichttitel: | |
Ik ben vandaag weer bezig geweest, en we zijn er achter gekomen dat het vacuum gedeelte op de onsteking zo lek is als een vergiet, dus moet ik eerst een nieuwe of een goede tweede handse zien aan te komen, maar helaas waren de slopen al dicht. Want dan pas kunnen we de auto goed gaan afstellen en zoeken naar de volgende problemen... |
Auteur: | Creator [ 15 okt 2006 19:19 ] |
Berichttitel: | |
Wat ik vergeten was om te vragen, mijn koeling begint pas te draaien, als hij tegen het rooie aan zit, en dan koelt hij wel snel af, hoort dat zo of hoort hij al eerder in te slaan? |
Auteur: | Meneer aard [ 15 okt 2006 20:05 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Tegen het rode is niet goed, mijn koelfan kickt in als het metertje bijna bij het tweede streepje is (tot zover dat metertje te vertrouwen is).. Check je thermostaat, lucht in het systeem (vervang desnoods het koelvloeistof om er zeker van te zijn dat), etc. Is de radiator wel warm genoeg? Of blijft hij voor een deel koud (lucht of thermostaat springt niet volledig open.) |
Auteur: | nico [ 28 okt 2006 21:32 ] |
Berichttitel: | |
Het bokken en stoten is waarschijnlij te verwijten aan slecht contact via de bougiekabels ( breuk ) of slechte aansluiting op de bougies(was bij mij het geval) |
Auteur: | gj.donkers [ 30 okt 2006 9:46 ] |
Berichttitel: | |
het blokken en stoten is idd vaak een oorzaak ontsteking....kabels verdelerkap rotor.. en goed op te lossen door een nieuw setje kabels of verdelerkap te plaatsen.. en laat je P door een prof even goed afstellen... is wel zo aan te raden.. ik las hier sloperyen van prsche??? ben er niet 1 tegen gekomen. mischien leuk om het ergens te vermelden voor liefhebbers... suc6 |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |