| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
De krukaskeering eist weer een slachtoffer http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=10745 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | erikdrij [ 16 okt 2006 22:50 ] |
Berichttitel: | De krukaskeering eist weer een slachtoffer |
Afgelopen zaterdag mijn 993 voor een beurt + APK weggebracht naar de dealer, vanmorgen een telefoontje dat de krukaskeering lekt en vervangen moet worden. Goed begin van de maandag en de week..... |
Auteur: | patrick911 [ 16 okt 2006 22:55 ] |
Berichttitel: | |
Ouch, Hoop voor je dat het mee gaat vallen met de uiteindelijke rekening. Een typisch gevalletje: Sterkte! |
Auteur: | maurice [ 16 okt 2006 22:58 ] |
Berichttitel: | |
Dacht dat het een specifiek 996 probleem was Maar zonder gekheid. Dat is inderdaad een slecht begin van de week. Ik hoop dat het een beetje mee valt uiteindelijk Sterkte |
Auteur: | Walter964 [ 16 okt 2006 23:16 ] |
Berichttitel: | |
996 probleem? Komt dit vaak voor dan? Ik overweeg een 996, maar ik hou niet van problemen. grt w |
Auteur: | maurice [ 16 okt 2006 23:21 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Het is niet zo dat alle 996 keeringen er zomaar uit lopen maar het is wel het enige echt zwakke punt aan een 996. Er zijn mensen die het een paar maal mee hebben gemaakt en er zijn er die na 150.000 op de teller nog kurkdroog zijn. Reparatie ligt rond de 700 euro meen ik en tegenwoordig monteert men een verbeterde kering. Wel een klusje voor de vakman want het luistert vrij nauw. Maar na al dit deprimerende nieuws zou ik me als ik jou was niet zo druk maken en gewoon net als ik een mooie 996 gaan zoeken. Het wordt vaak voorgedaan alsof alle 996'en met een rol keukenpapier voor de rondspetterende olie worden geleverd maar het valt mee. O ja ook de 986, 997 en 987 kunnen er last van hebben als dat je gerust stelt |
Auteur: | horn [ 17 okt 2006 7:56 ] |
Berichttitel: | |
[quote="mhoeneveld"]Het wordt vaak voorgedaan alsof alle 996'en met een rol keukenpapier voor de rondspetterende olie worden geleverd maar het valt mee./quote] Dat wordt ook al jaren van de 964 geroepen en daar ben je toch ook ingetrapt... |
Auteur: | LeoH [ 17 okt 2006 8:18 ] |
Berichttitel: | |
De 'krukas-keerring'. Wat een flauwekul. Overdreven angst voor iets dat weinig voorsteld. De 996 is er publiekelijk voll. ten onrechte mee de grond in geboord... Ben benieuwd of nu de 993 volgt :roll: Navraag bij de specialisten brengt aan het licht dat dat wel het laatste is waar je wakker van moet liggen. Komt relatief weinig voor, is goedkoop te herstellen. Veel vervelender is dat in de jaren na de 3.2 ( de sterkste ) het lagerwerk van onze Porsches kwalitatief minder is dan daarvoor, en dat wel een aanslag op de levensduur van de motoren betekend. |
Auteur: | maurice [ 17 okt 2006 9:44 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Je had het niet beter kunnen verwoorden. Qua betrouwbaarheid en onderhoudsvriendelijkheid is de 996 en hoger ongeëvenaard. |
Auteur: | adu [ 17 okt 2006 10:15 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ik dacht ca. € 1.000,- bij Pon. |
Auteur: | John [ 17 okt 2006 12:45 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
plm 700 voor een handbak 1000 voor een tiptronic. Bij een 993 zal dat wel ff hoger liggen |
Auteur: | Black Betty [ 17 okt 2006 12:57 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Het is wat je goedkoop noemt! |
Auteur: | adu [ 17 okt 2006 13:02 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Inderdaad bij tiptronic moet eerst de automaat worden gedemonteerd. Was dat even vergeten ... |
Auteur: | maurice [ 17 okt 2006 13:15 ] | |||||||||||||||||||||||||||
Berichttitel: | ||||||||||||||||||||||||||||
Inderdaad de automaat was ik dan weer vergeten |
Auteur: | F@RGO [ 17 okt 2006 13:16 ] |
Berichttitel: | |
weer een voordeel van een handbak tov tiptronic. is toch het vermelden waard bij een eventuele keuze wagen. |
Auteur: | adu [ 17 okt 2006 13:48 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Hoezo? Heb naar vollle tevredenheid een tip. Er zijn allicht luitjes die liever de koppeling intrappen en schakelen, maar dat is subjectief. Het uitzoeken waard: hoeveel handgeschakelde koppelingen zijn kapot "getrapt" t.o.v. tip |
Auteur: | Paul II [ 17 okt 2006 14:11 ] |
Berichttitel: | |
Dit draadje begon toch over een 993 De krukaskeerring van de 993 heeft NIETS van doen met die van de 996, Boxster en 997, behalve de naam. Weet niet wat de kilometerstand is maar is zeker geen bekend probleem, dus mogelijk normale slijtage: 'All in the game' Vwb de 996: de verschillende olielekkages rond de krukas voorzijde WAREN zeker wel erg irritant. Niet vanwege de kosten maar het feit dat er eerst geen goede oplossing was |
Auteur: | erikdrij [ 17 okt 2006 22:59 ] |
Berichttitel: | |
In navolging van een paar reacties: het betreft een tiptronic dus de reparatie valt hoger uit. Km stand ongeveer 150 k. Ik weet dat het niet altijd gefundeerd is, maar dit soort reparaties laat ik graag door een officiele dealer uitvoeren. Prijs ongeveer 1000-1200. Dit allemaal ter info. |
Auteur: | gantor [ 18 okt 2006 17:29 ] |
Berichttitel: | |
En wat als je dit niet laat repareren, of laat aanslepen? Gewoon uit benieuwdheid! Of topic Trouwens, ik vrees dat ook van deze kant het prijs is ( wel een 996 tip; 60k op de teller). Heb om te checken, hem vandaag op een groot wit papier gezet. Morgen zal het verdict vallen. |
Auteur: | ECT [ 18 okt 2006 18:41 ] |
Berichttitel: | |
Ik raak de draad even kwijt; van de 993 gaan we opeens over naar een 996??? Problemen met de krukaskeerring van de 993? => zeldzaam! Eerder bekend probleem bij 996. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |