| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

964 C2 of een 3.2 !?
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=10816
Pagina 1 van 1

Auteur:  Bravon [ 22 okt 2006 9:08 ]
Berichttitel:  964 C2 of een 3.2 !?

Hallo mensen,

Ik weet dat het een veelbesproken onderwerp is maar toch vraag ik jullie objectieve mening.

Ben eindelijk zover dat ik in de keuzefase zit om of een 3.2 te kopen of een 964. Mijn budget ligt tussen de 14.000 en 19.000 euro.

Nu heb ik 2 auto's serieus bekeken. Een witte 3.2 uit 1984 bij een porsche specialist en een 964 C2 uit 1990 ook bij een porsche specialist. De 3.2 heeft zeker 250.000 KM gereden aangezien niet alles helemaal aantoonbaar is en de 964 C2 heeft aantoonbaar 198.000 KM gereden. Beide auto's hebben dit jaar een grote beurt gehad en de 3.2 een complete remrevisie behalve de hoofremcilinder. De 3.2. heeft sper alleen bij zeer lage toeren hoor je deze een klein beetje "graven"De 964 ook een grote beurt en aandrijfassen zijn ook nog vervangen. Zover ik weet heeft de 964 nog GEEN modificatie aan de kop gehad.

Nu hoor ik nog al veel verschillende verhalen zowel over de 3.2 als de 964. Is het nu per definitie zo dat ik deze modificatie uit MOET voeren bij de 964 om te beginnen of kan dit ook over 2 jaar als de auto niet erg lekt (Af en toe een druppel vind ik geen lekkage!)

Rijdt een 964 dermate veel beter en is het onderhoud ook sowieso een stuk duurder als van een 3.2 ?? Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de motor etc. ??

De 3.2 mag incl. grote beurt en remrevisie weg voor 14.750 De 964 moet 18.500 euro kosten.

Al met al een heel verhaal maar hoop toch dat jullie me tips kunnen geven.
:roll: :roll: :roll:

Auteur:  DeniS2 [ 22 okt 2006 9:27 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of een 3.2 !?

Bravon schreef:
Hallo mensen,

Ik weet dat het een veelbesproken onderwerp is maar toch vraag ik jullie objectieve mening.

Ben eindelijk zover dat ik in de keuzefase zit om of een 3.2 te kopen of een 964. Mijn budget ligt tussen de 14.000 en 19.000 euro.

Is dit alleen voor de aanschaf of aanschaf + eerste onderhoudsbeurt en tegenvaller?
In het eerste geval is een 964 misschien te overwegen, in het laatste geval dan niet.


Citaat:
Nu hoor ik nog al veel verschillende verhalen zowel over de 3.2 als de 964. Is het nu per definitie zo dat ik deze modificatie uit MOET voeren bij de 964 om te beginnen of kan dit ook over 2 jaar als de auto niet erg lekt (Af en toe een druppel vind ik geen lekkage!)

Als de motor in de afgelopen 16 jaar nog niet serieus gelekt heeft op de pakkingen, durf ik het wel aan dat hij normaliter de komende tijd daar niet gaat lekken.

Citaat:
Rijdt een 964 dermate veel beter en is het onderhoud ook sowieso een stuk duurder als van een 3.2 ?? Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de motor etc. ??
Ik zou zeggen gebruik toch even de zoek functie, hierover is al zoveel gezegd en geschreven.

en natuurlijk WELKOM :!:

Auteur:  Bravon [ 22 okt 2006 9:30 ]
Berichttitel: 

Bedankt ga nog even zoeken en ik heb voor de 18.500 duizend die de 964 kost nog wel een paar duizend euro reserve al zal ik dit jaar toch niet veel meer rijden. Komt tot betere tijden toch in de garage te staan !

Wil sowieso bij een andere porsche specialist een aankoopkeuring laten verrichten want heb wel begrepen dat dat heel sterk aan te raden is !?

Auteur:  Olaf [ 22 okt 2006 9:36 ]
Berichttitel: 

Bravon schreef:
Komt tot betere tijden toch in de garage te staan !


..... dan zou ik persoonlijk tot die betere tijden wachten en dan pas een Porsche aanschaffen :idea:

- kan je een beetje doorsparen :wink:
- je zult in die tussentijd zien dat er veel meer te koop is dan die 3.2 of die 964 8)


Bravon schreef:
Wil sowieso bij een andere porsche specialist een aankoopkeuring laten verrichten want heb wel begrepen dat dat heel sterk aan te raden is !?


... eigenlijk een MUST :!:

Auteur:  Bravon [ 22 okt 2006 9:45 ]
Berichttitel: 

Met betere tijden bedoel ik eigenlijk het weer !! Niet de financien !!

Ik wil gewoon iets kopen als ik iets zie wat me echt bevalt. De 964 staat me in eerste instantie erg goed aan want de auto is 6 jaar bij de Porsche specialist in onderhoud geweest met alle facturen aanwezig. In die zes jaar de stuurbekrachtigingspomp vervangen, remsschijven en blokken, aandrijfassen, Elke 2 jaar een grote beurt en elk jaar een kleine beurt.

Het enige waar ik me een kleine beetje zorgen om maak is de modificatie maar daarentegen is de prijs denk ik alleszins redelijk en wellicht kan ik ni 2 jaar rijden zonder modificatie !? Zoals gezegd vind ik een druppel olie onder de auto echt niet erg als het maar geen echte lekkage wordt !?

Auteur:  Olaf [ 22 okt 2006 9:52 ]
Berichttitel: 

Bravon schreef:
Met betere tijden bedoel ik eigenlijk het weer !! Niet de financien !!



Ik bedoelde alleen maar: staar je niet blind op deze Porsche's :wink:

'n AKK zal uit kunnen wijzen waar de olielekkage vandaan komt - maar waarom een auto kopen die (al) lekt :?:

Alleen het opnieuw inpakken van de motor kost je al ongeveer de helft van een revisie :shock:

Mss kan je aangeven bij welke specialist deze auto's staan - 't kan zijn dat het bekende auto's zijn onder de forummers :arrow: en dat zou je een AKK kunnen besparen :idea:

Auteur:  Devils son [ 22 okt 2006 9:57 ]
Berichttitel: 

Bravon schreef:

Het enige waar ik me een kleine beetje zorgen om maak is de modificatie


Moet je zeker niet doen. Er zijn auto's zonder modificatie die nog steeds droog zijn en heel veel auto's met modificatie (of nieuw type motor) die al lang en breed zweten.

De vraag is dus alleen: als de motor bleeft zweten (ik neem aan dat je dat bedoelt met een druppeltje) zoals hij nu zweet: ben jij dan gelukkig? Dan geen zorgen, want het is vreemd indien het in korte tijd veel meer wordt (tenzij je zelf de auto mishandelt).

Auteur:  Bravon [ 22 okt 2006 9:59 ]
Berichttitel: 

De Turkisch Grune 964 C2 staat bij WAMS in Eindhoven !?

De witte 3.2. staat bij Geeris in Geldrop !?

Wellicht zijn de auto's bij iemand bekend of heeft iemand een mening over de 2 specialisten ik neem aan dat deze ook gewoon verkondigd mogen worden !?

Auteur:  Marco [ 22 okt 2006 9:59 ]
Berichttitel: 

Citaat:
De 3.2. heeft sper alleen bij zeer lage toeren

denk dat dat niet de sper is die je hoort, typisch geluid van de versnellingsbak :idea:

Citaat:
Mijn budget ligt tussen de 14.000 en 19.000 euro.

vind ik te laag, zeker als dat onvoorziene grappen op moet vangen

Citaat:
De 3.2 mag incl. grote beurt en remrevisie weg

beurt bij een specialist of bij kees knutsel?

en idd. AKK altijd doen :!:

Auteur:  Bravon [ 22 okt 2006 10:02 ]
Berichttitel: 

Hallo Marco,

Budget te laag dat vragen dat moeten de auto's zonder inruil gewoon kosten !? Zoals eerder gemeld heb ik uiteraard een paar duizend euro reserve voor onderhoud.

Beurten worden dan uitgevoerd bij aankoop en zijn alle 2 specialisten zoals je kunt lezen ! :? :roll: :o :D

Auteur:  Olaf [ 22 okt 2006 10:11 ]
Berichttitel: 

Bravon schreef:
De Turkisch Grune 964 C2 staat bij WAMS in Eindhoven !?

Afbeelding

De witte 3.2. staat bij Geeris in Geldrop !?

Afbeelding

Wellicht zijn de auto's bij iemand bekend of heeft iemand een mening over de 2 specialisten ik neem aan dat deze ook gewoon verkondigd mogen worden !?


Ik vind het wel twee heel verschillende auto's :shock:

:arrow: heb je weleens in een 3.2 of 964 gereden :?:

De 964 geniet mijn voorkeur - maar dat is persoonlijk :wink:

Als je de zoekfunctie gebruikt zal je gerust wat leesvoer over WAMS en GEERIS vinden :idea:

Auteur:  Bravon [ 22 okt 2006 10:25 ]
Berichttitel: 

Je hebt ze snel opgezocht !! Goed bezig :wink:

Ik heb in de witte 3.2 van de week gereden. Echt een goede ervaring aan overgehouden. Liep zeer goed, schakelen vooral 2e versnelling wel iets of wat hakerig maar nog goed te doen. Tevens dus een zeer licht gravend geluid zoals al eerder gezegd waarschijnlijk uit de versnellingsbak kwam. Volgens Geeris had dit te maken omdat er een sperdifferentieel onder zat !? Tevens een paar druppeltjes onder het blok maar ook niet echt spannend. Auto wordt dan geleverd met complete grote beurt en remrivisie, blokken, remklaurevisue, 4 nieuwe schijven. Voor de rest optisch en nette auto waar echt wel een keer aan gespoten is. Boekjes aanwezig alleen toch ergens een gat omdat de laatste eigenaar er naar zeggen bijna niet mee gereden heeft.

In de 964 heb ik nog niet gereden heb deze gisteren pas voor het eerst bewonderd. Naar mijn idee een heel andere auto. Compleet onderhouden maar dus geen modificatie gehad. Auto stond reeds een aantal weken stil en lagen gewoon een paar hele kleine druppeltjes op de tegels. Niet echt spectaculairs. Had net een grote beurt gehad maar volgens Wams geen echte lekkage aanwezig. Uiteraard wel een beetje een "zwetend" blok maar is dit nu zo'n ramp !?

Kortom het moeilijke is ook dat ik ze alle twee wel iets vind hebben. Het is voor mij mijn eerste Porsche die ik echt voor erbij houdt. Schat maximaal 10.000 KM per jaar maar denk dat het er eerder 7.500 zullen zijn.

Auteur:  Marco [ 22 okt 2006 10:27 ]
Berichttitel: 

als je echt zo twijfelt.... breng ze allebei voor een akk naar bijvoorbeeld Renntech, kost je iets van 2x150 euro; lijkt me dat je voor dat geld heel wat wijzer gaat worden :idea:

Auteur:  Devils son [ 22 okt 2006 10:39 ]
Berichttitel: 

Marco schreef:
als je echt zo twijfelt.... breng ze allebei voor een akk naar bijvoorbeeld Renntech, kost je iets van 2x150 euro; lijkt me dat je voor dat geld heel wat wijzer gaat worden :idea:


Van Eindhoven/Geldrop naar Renntech? Ies beetje ver...

Logischer is volgens mij naar P&P in Roggel, Schmidt in Oss of Rennsport in Breda.

Ik zou zelf overigens eerst kijken welke auto mijn voorkeur heeft en die laten keuren.

Auteur:  Marco [ 22 okt 2006 10:43 ]
Berichttitel: 

Devils son schreef:
Van Eindhoven/Geldrop naar Renntech? Ies beetje ver...

Logischer is volgens mij naar P&P in Roggel, Schmidt in Oss of Rennsport in Breda.

Ik zou zelf overigens eerst kijken welke auto mijn voorkeur heeft en die laten keuren.

ik geef ook maar een voorbeeld, zelf zou ik een onderhoudsspecialist zoeken en niet iemand die ook verkoopt; loop je in ieder geval niet het risico dat de handel van een concullega wordt afgebrand...
als je er echt niet uitkomt met de keuze ben je misschien voor 150 extra een stuk wijzer geworden
... ik zelf zou het ook niet zo snel doen, akk is voor mij meer de laatste stap fase

Auteur:  Devils son [ 22 okt 2006 10:47 ]
Berichttitel: 

Marco schreef:
zelf zou ik een onderhoudsspecialist zoeken en niet iemand die ook verkoopt; loop je in ieder geval niet het risico dat de handel van een concullega wordt afgebrand...


De drie genoemden zijn ook pure onderhoudsspecialisten (van P&P weet ik dat niet helemaal zeker, ben daar nooit geweest). Maar ik zou ook best een keuring aandurven bij een goede specialist die tevens verkoopt.

Auteur:  De Geus [ 22 okt 2006 13:28 ]
Berichttitel: 

ojee,daar gaan we weer,

de eeuwig durende discussie :twisted:

wil je met beperkt budget lekker porsche -rijden 3.2,heb je wat meer te makken dan een leuke 964 nemen.niet qua aanschaf maar qua onderhoud,is nu eenmaal wat duurder :roll:

en altijd wat je ook koopt een AKK laten doen ,dan weet je welk vlees je in de kuip hebt :idea: :idea:
kost een paar centen maar kan HEEL veel opleveren :wink:

suc6 met de zoektocht,

btw zijn beide leuke auto's :!:

Auteur:  Jeroen C3.0 [ 22 okt 2006 14:34 ]
Berichttitel: 

Eens, alletwee ziet het er erg leuk uit! Het is een gegeven dat een 964 duurder is in het onderhoud dan een 3.2 (en een 993!), maar van de andere kant, als je max. 10.000 km per jaar rijdt, is dat onderhoud zeker te overzien. Over enkele druppeltjes en je geen zorgen maken, let wel op hoe lang een auto op die plek heeft gestaan! Enkele druppeltjes in een paar uur is een colaglas in een paar weken. Verder oliepeil in de gaten houden, kan best zijn dat dat er laag staat en op het moment dat je het bijvult, er meer lekkage ontstaat.

Bij dit soort auto's levert AKK absoluut zijn geld op en staat niet in verhouding tot de aanschafwaarde, toekomstig onderhoud, zeker doen! Had ik ook moeten doen, had me veel geld kunnen besparen, maar ja, shit happens! :wink:

Auteur:  wolf [ 22 okt 2006 16:51 ]
Berichttitel: 

3.2 is rauwer, klassieker; 964 is eerste moderne porsche met hoop electronica. bij minder dan 10000 km/jaar, fun-auto, zou ik voor een 3.2 gaan. bij meer km trouwens ook 8)

Auteur:  Walter964 [ 22 okt 2006 23:27 ]
Berichttitel: 

De 964 is rauw genoeg en is van veel gemakken voorzien die je in de 3.2 moet ontberen.

Alleen op basis van je budget moet je wel naar een 3.2 want met zoveel km's word er regelmatig een aanslag gepleegd op je portemonaie.

Maar leuk is het allemaal absoluut ................. :!:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/