Auteur |
Bericht |
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
3.0 180 of 204pk?
Kan je op het zicht zien aan een 3.0 welke versie het is 180 of 204pk?
|
08 okt 2006 22:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 3.0 180 of 204pk?
... je vergeet de 188 Pk versie die er nog tussen zit
|
08 okt 2006 22:06 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Ja hoor:
- motornummer (heb ik effe niet zo 1-2-3 bij de hand...)
- 180-188 pk kleine koelvin
- 204 pk heeft grotere koelvin.
- Niet helemaal zeker: stalen brandstofleidingen naar de injectors is veelal een 204 pk...
Ik heb eventueel nog een mooi boek voor je te koop van Adrian Streather waarin je werkelijk alles over de SC's kan vinden (lezen...). Veel foto's, tips&trics, overzichten, serienummers/bouwjaren/uitvoeringen, etc. etc.
Boek is ca. 4 cm dik dus dan heb je een idee hoe dik het is...
Ik heb geen SC meer dus het boek is ook wat overbodig geworden
Doe maar een PB'tje als je interesse hebt.
gr.
dick
|
08 okt 2006 22:08 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Ja, dat kun je....
Hier een Voorbeeld van de 178 Pk versie:
De 204 Pk heeft metalen leidingen.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
08 okt 2006 22:11 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Re: 3.0 180 of 204pk?
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
08 okt 2006 22:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 3.0 180 of 204pk?
180 Pk bij 5500 Rpm (1978/79) - 8,5:1 (Compressie)
188 Pk (1980) - 8,6:1
204 Pk bij 5900 Rpm (1981/82/83) - 9,8:1
- 2994 cc Cilinder inhoud
|
08 okt 2006 22:28 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: 3.0 180 of 204pk?
Is toch de USA uitvoering met kat.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
08 okt 2006 22:43 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 3.0 180 of 204pk?
Volgens mij niet ....
|
08 okt 2006 22:47 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: 3.0 180 of 204pk?
Iig had mn ex USA SC ook 188 pk, zal het wel eens opzoeken. Heb de boekjes nog hier ergens liggen. (Hoezo een P verkopen met volledige historie.... )
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
08 okt 2006 22:54 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Re: 3.0 180 of 204pk?
En dat de koper weer wel wijsmaken
Ik heb altijd gedacht dat de stap van 178 naar 204 ging..... Maar zo komen we weer een stap verder met de kennis
(En het is toch 178 ipv 180 )
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
08 okt 2006 23:02 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 3.0 180 of 204pk?
Nope ... voor MJ 1980 werd het vermogen voor de Overige Modellen verhoogd tot 188 Pk .... Sportomatic niet meer leverbaar en de Weissach en andere US modellen kregen geen extra PK's maar wel een katalisator aldus P.M.
|
08 okt 2006 23:10 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Re: 3.0 180 of 204pk?
Jaco Maar goed dat je de historie thuis nog hebt liggen
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
08 okt 2006 23:12 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
En dan heb je nog de mother of all 3.0 zonder turbo, de Carrera 3.0 van 1976 en 1977 met 200 pk.... Blokkie daarna overgenomen voor SC met eerst 180, toen 188 en uiteindelijk 204 pk.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
08 okt 2006 23:55 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
09 okt 2006 8:40 |
|
|
Bernardo
911 SCZoetermeer
|
Volgens mij kan je al heel snel zien of het 204 pk model is, nml aan de knipperlichten op de spatborden.
_________________________________________ Carpe Porsche
|
09 okt 2006 10:02 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Bernardo;
Staar je niet blind op al die zijknipperlichtjes; al heel wat 180pk SC's hebben er op die manier 24 pk bijgekregen. Nog beter werkt een Carrera-logo achter in combinatie met ingebouwde mistlampen vóór: nog 27pk erbij!
Oké, voor het gezicht dan....
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
09 okt 2006 22:38 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Nog een 964 bumpersetje erop en nog eens 19 extra
_________________________________________ NPC 0577
|
10 okt 2006 12:42 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: 3.0 180 of 204pk?
ik herinner me van vroeger dat er verschillende soorten "PK"-normeringen waren; SAE / DIN en msschn. nog andere, zou daar het verschil tussen 178 / 180 aan kunnen liggen ?
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
10 okt 2006 18:24 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Ik weet alleen dat Erwin (Renntech) het getal 178 Pk noemde.....
Nou maken die 2 paartjes het verschil ook weer niet, maar toch... (Hoewel, 180 klinkt wel indrukwekkender )
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
10 okt 2006 19:05 |
|
|
guido
911 SC 3.0, 993Mechelen
|
Als je op een 204 pK de kunststof leidingen steekt, ipv metalen leidingen, heb je dan vermogen verlies ?
_________________________________________ The sky is the limit !!!
|
10 okt 2006 19:10 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Verlies wel waarschijnlijk, maar het wordt nog niet direct 180 pk. Het lijkt me dat de metalen leidingen niet de enige aanpassing zijn
Anders zou ik een mooie vermogenwinst krijgen als ik er metalen leidingen op zet (En dan nog zijknipperlichten en een 964 bumper....)
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
11 okt 2006 4:35 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Wat zouden dan de aanpassingen zijn om het blok naar 204pk te krijgen?
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
11 okt 2006 10:42 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
compressie.
|
11 okt 2006 11:14 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Haha, jaja ging dat maar zo makkelijk....
- ontstekingstijdstip is anders
- (als ik met het goed herinner...) bovenkant van de zuigers andere vorm
- nokkenassen andere hoek 'ge-timed' en ik dacht ook een gewijzigd profiel...
- injectors zijn hetzelfde...
- nog iets... maar ik weet effe uit het hoofd niet meer wat precies...
Erwin of andere specialist zal vanzelf aanvullen...
gr.
Dick
|
11 okt 2006 15:31 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Re: 3.0 180 of 204pk?
Inderdaad, dit heeft te maken met de plaats waar ze het vermogen meten, zoals bv. aan de krukas of aan de wielen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
13 okt 2006 15:26 |
|
|