| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
'Warme' start probleem 3.0 SC http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=11233 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | yohanv [ 21 nov 2006 23:15 ] |
Berichttitel: | 'Warme' start probleem 3.0 SC |
Vapour Lock? Ik heb nu een 3 keer ondervonden dat mijn motor niet wil aanslaan (draaid wel rond) na het nog niet volledig afkoelen. De vraag is, kan dit bijvoorbeeld Vapour lock zijn? Dit wordt naar mijn idee meestal veroorzaakt door een lek in de benzine leiding of het niet sluiten van de terugslagklep. De benzine leiding is echter vorig jaar al eens vervangen. Wat ik zelf dus niet begrijp, als het wel degelijk Vapour Lock zou zijn, waarom treedt het dan niet op als ik de motor gewoon weer start bijvoorbeeld binnen 15min - 2 uur na afkoeling? (Dus ook nog niet volledig afgekoeld te zijn) Waarom is het na ,laten we zeggen pas na 2,5 a 3 uur? Er is nooit geen probleem met starten zodra de motor volledig is afgekoeld. Naar mijn idee zou Vapour lock al veel eerder op moeten treden, zodra de druk wegvalt in de leiding. Doorstarten heeft in dit geval geen invloed. De laatste keer dat het geval aanwezig was heb ik zo'n 10 keer doorgestart zonder resultaat. Na volledig afkoelen, starten-lopen Ik ben benieuwd naar jullie input. Groetjes Johannes |
Auteur: | Double G [ 22 nov 2006 12:33 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dit is de beschrijving van Vapour Lock, de vertaling mag je zelf doen. De verschijnselen die jij hebt zou ik niet onder vapour lock zoeken, aangezien de motor dan juist tijdens het draaien plotseling af zou moeten slaan. Ik zou eerder denken dat de injectoren misschien vervuild zijn en nadruppelen. |
Auteur: | MetalGreen911SC [ 22 nov 2006 14:07 ] |
Berichttitel: | |
Hallo Yohanv, Identiek aan probleem wat ik had, Zie " warme start probleem 3.0SC" datum 10 okt j.l. Hier staat veel info voor je in, Bij mij was het uiteindelijk een kabelbreuk in de kabel naar CDC Unit, (dat aluminium apparaat met koelribben links in motorcompartiment) Succes! en ben benieuwd wat bij jou het probleem uiteindelijk is. |
Auteur: | yohanv [ 22 nov 2006 19:58 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Bedankt voor de Input. @Double:
Wat betreft Vapour Lock: Het artikel van doubleG beschrijft het ook zodanig dat het zich juist zou voordoen tijdens kort parkeren. Dit is dus niet het geval. De motor start nog probleemloos tussen de 1 a 2 uur. (Wanneer het zich wel precies optreedt is natuurlijk moeilijk te zeggen) Vapour Lock sluit ik bij deze uit.
Ik heb je draadje al eerder doorgenomen. Wat mij niet 100% duidelijk is alhoewel jezelf aangeeft dat het een identiek probleem is. Deed het probleem zich bij jou ook voor als de motor al voor een groot gedeelte was afgekoeld of juist al na een korte periode van afkoeling? Want als het in jouw geval een breuk in de kabel is, die bij het krimpen door afkoeling wel weer goed contact maakt, dan zou het probleem zich al redelijk snel voor moeten doen. Toch |
Auteur: | MetalGreen911SC [ 23 nov 2006 1:01 ] |
Berichttitel: | |
@yohanv Het warme start probleem (het niet meer aanslaan van de motor) deed zich bij mij voor na het uitschakelen van de motor na een rit waarbij het blok op bedrijfstemperatuur was. Niet na een kort ritje. Vandaar de 1e verdenking vapour lock. En het niet aanslaan deed zich ook nog eens niet altijd voor, dus zeer sporadisch. (doet ie het wel of doet ie het niet) Als hij niet aansloeg dan was er een afkoeltijd nodig van minimaal 20-30 minuten. 10 minuten waren te kort, en na een gehele afkoelperiode (nachtje slapie doen) was er ook nooit een probleem. De afkoeltijd kon wel verkort worden door perslucht te spuiten in de hoek waar de CDC unit zich bevind, maar ja compressor heb je niet bij je onderweg....... Bleek achteraf dus wel in de goede richting te zitten, nl na uitwisseling met een andere CDC unit bleef het niet starten zich nog steeds voordoen. Na uitgebreid onderzoek van PP te Roggel bleek het uiteindelijk een breuk in een van de kabels te zijn welke naar de CDC unit gaan. Bij warmte werd de kabelboom wat slapper en een van de kabels verbrak dus door uitzetting/doorhangen het contact met de CDC unit welke de hoogspanning regelt voor de ontsteking. M.a.w. geen onsteking dus, en dus niet aanslaan. PP heeft desbetreffende kabel vervangen en probleem heeft zich nooit meer voorgedaan. (Hulde!) mvg MetalGreen911SC |
Auteur: | yohanv [ 25 nov 2006 0:08 ] |
Berichttitel: | |
Metal Green, Het klinkt zeer aannemenlijk om in dezelfde richting te zoeken, want de symptonen zijn bijna hetzelfde. Alleen vind ik het bij mij dus zo vreemd dat het juist na een veel langere periode van afkoeling ontstaat Ik ben benieuwd waar het euvel uiteindelijk aan te danken is.... Auto gaat zowiso nog richting steenwijk, maar op het moment nu ik 2K Km verwijderd van de P ben probeer ik zelf mijn hoofd er ook over te breken naar een oorzaak.... (En het kunnen er altijd zoveel zijn) Gr. Johannes |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |