Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:35



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
inhouden 944 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht inhouden 944
Ik heb dus sinds kort een 944, heeft 2 jaar stilgestaan, er zit sinds 3 weken weer apk op en ik ben er nu mee aan het rijden. Echter, als ik in een versnelling door wil trekken vanaf 3500/4000 toeren, lijkt het alsof de motor uitvalt. als ik doorschakel kan ik wel weer gewoon doortrekken tot ong. 3500/4000 toeren. In z'n vrij draait ie wel gewoon 6000/6500 toeren!

auto heeft 140.000 km gelopen, grote beurt gehad, rotor en verdelerkap heb ik ook al schoongemaakt, dit leverde echter geen resultaat.. ook heb ik er tijdens het rijden al 2 flesjes injectorreiniger doorgespoeld.

iemand een idee waar dit aan kan liggen???


12 dec 2006 20:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Klinkt voor mij als een te rijk mengsel. Maar, ik ben slechts een leek.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


13 dec 2006 16:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
misschien o2/labda sensor in uitlaat systeem?

heeft direct te maken met te rijk of te arm mengsel als deze en verkeert signaal geeft ...


13 dec 2006 16:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
ja, die richting denk ik ook in, alleen bij de mijne zit er geen lambda-sensor in de uitlaat.. (en ergens anders ook niet...)


13 dec 2006 17:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
ik denk dat het de LMM is die verkeerde signalen doorgeeft.
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


13 dec 2006 17:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
924 schreef:
ik denk dat het de LMM is die verkeerde signalen doorgeeft.


waar baseer je die gedachte op als ik vragen mag? en hoe kom ik erachter of het ook daadwerkelijk zo is?

mvg chris


13 dec 2006 19:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
924 schreef:
ik denk dat het de LMM is die verkeerde signalen doorgeeft.

Ben ook altijd geneigd om aan dit soort belangrijke/dure/complexe/etc. dingen te denken :oops:

Maar meestal blijkt dat het over simpele kleine (relatief) goedkope dingen gaat :idea:

Verdelerkap:
- geen tikken te horen onder de kap? zoals een piezo aansteker laat horen; vonken die een verkeerde weg zoeken!
- alle bougiekabels(merken...) en bobinekabel losnemen, kap demonteren en zorgvuldig controleren op zwarte sporen, zwarte kuiltjes en andere sporen, anders dan gewoon vuil, die wijzen op doorslag.

Wat had ik laatst: inhouden bij acceleren, gladjes rijden bij constant gas probleemloos.
Tikken te horen bij lopende motor, vlak bij de verdelers alleen uiteraard.

Beide verdelerkappen sloegen (inderdaad) door vanaf de bobine-aansluiting :roll:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


13 dec 2006 22:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
daar heb ik al naar gekeken en ook al schoongemaakt, en het zag er allemaal goed uit, schoon en niet zwart..


14 dec 2006 13:45
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
het is opgelost!



ik heb vanmiddag even het kapje van de luchtmassameter eraf gehaald, dan zie je dus dit:


Afbeelding



met contactreiniger alles schoongemaakt, doosje dicht, warmdraaien en een testrit.. en nergens geen problemen meer mee!



daarna ook meteen even de viergastester eraangehangen, en nu was ook m'n lambda en hc uitstoot stukken beter. (hc was ong 280, nu ong. 90 ppm bij stationair toerental, en lambda was nu 1,069 ten tijde van bonnetje printen voorheen weet ik nie meer zeker wat het was..) Verder een co van 0,68. Is dit veel, ik weet ook eigenlijk nog steeds niet wat voor de apk mag, jullie wel?


15 dec 2006 0:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Co2 bij oudere outo's is meestal 1.00 voor APK dus zit je er ruim onder ...


15 dec 2006 12:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
Ziezo Chris, ja sorry dat ik niet antwoordde, maar ik dacht dat Paul (met zeer veel verstand van techniek) z'n antwoord de oplossing was, vandaar.
Maar nu zie je, het was toch de LMM !
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


15 dec 2006 18:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ja inderdaad, maar omdat ik m'n verdelerkap en rotor al had nagekeken wist ik dat het dat niet kon zijn. Dus toen maar de LMM nagekeken en schoongemaakt, en toen was het goed:)

Nogmaals bedankt!
_________________________________________
Werkplaatshandboek nodig? Stuur me een PB!


16 dec 2006 12:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.