| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
inhouden 944 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=11493 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | chris944 [ 12 dec 2006 20:12 ] |
Berichttitel: | inhouden 944 |
Ik heb dus sinds kort een 944, heeft 2 jaar stilgestaan, er zit sinds 3 weken weer apk op en ik ben er nu mee aan het rijden. Echter, als ik in een versnelling door wil trekken vanaf 3500/4000 toeren, lijkt het alsof de motor uitvalt. als ik doorschakel kan ik wel weer gewoon doortrekken tot ong. 3500/4000 toeren. In z'n vrij draait ie wel gewoon 6000/6500 toeren! auto heeft 140.000 km gelopen, grote beurt gehad, rotor en verdelerkap heb ik ook al schoongemaakt, dit leverde echter geen resultaat.. ook heb ik er tijdens het rijden al 2 flesjes injectorreiniger doorgespoeld. iemand een idee waar dit aan kan liggen??? |
Auteur: | WdePundert [ 13 dec 2006 16:36 ] |
Berichttitel: | |
Klinkt voor mij als een te rijk mengsel. Maar, ik ben slechts een leek. |
Auteur: | Toon [ 13 dec 2006 16:47 ] |
Berichttitel: | |
misschien o2/labda sensor in uitlaat systeem? heeft direct te maken met te rijk of te arm mengsel als deze en verkeert signaal geeft ... |
Auteur: | chris944 [ 13 dec 2006 17:12 ] |
Berichttitel: | |
ja, die richting denk ik ook in, alleen bij de mijne zit er geen lambda-sensor in de uitlaat.. (en ergens anders ook niet...) |
Auteur: | 924 [ 13 dec 2006 17:44 ] |
Berichttitel: | |
ik denk dat het de LMM is die verkeerde signalen doorgeeft. |
Auteur: | chris944 [ 13 dec 2006 19:36 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
waar baseer je die gedachte op als ik vragen mag? en hoe kom ik erachter of het ook daadwerkelijk zo is? mvg chris |
Auteur: | Paul II [ 13 dec 2006 22:17 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ben ook altijd geneigd om aan dit soort belangrijke/dure/complexe/etc. dingen te denken Maar meestal blijkt dat het over simpele kleine (relatief) goedkope dingen gaat Verdelerkap: - geen tikken te horen onder de kap? zoals een piezo aansteker laat horen; vonken die een verkeerde weg zoeken! - alle bougiekabels(merken...) en bobinekabel losnemen, kap demonteren en zorgvuldig controleren op zwarte sporen, zwarte kuiltjes en andere sporen, anders dan gewoon vuil, die wijzen op doorslag. Wat had ik laatst: inhouden bij acceleren, gladjes rijden bij constant gas probleemloos. Tikken te horen bij lopende motor, vlak bij de verdelers alleen uiteraard. Beide verdelerkappen sloegen (inderdaad) door vanaf de bobine-aansluiting |
Auteur: | chris944 [ 14 dec 2006 13:45 ] |
Berichttitel: | |
daar heb ik al naar gekeken en ook al schoongemaakt, en het zag er allemaal goed uit, schoon en niet zwart.. |
Auteur: | chris944 [ 15 dec 2006 0:23 ] |
Berichttitel: | |
het is opgelost! ik heb vanmiddag even het kapje van de luchtmassameter eraf gehaald, dan zie je dus dit: met contactreiniger alles schoongemaakt, doosje dicht, warmdraaien en een testrit.. en nergens geen problemen meer mee! daarna ook meteen even de viergastester eraangehangen, en nu was ook m'n lambda en hc uitstoot stukken beter. (hc was ong 280, nu ong. 90 ppm bij stationair toerental, en lambda was nu 1,069 ten tijde van bonnetje printen voorheen weet ik nie meer zeker wat het was..) Verder een co van 0,68. Is dit veel, ik weet ook eigenlijk nog steeds niet wat voor de apk mag, jullie wel? |
Auteur: | Toon [ 15 dec 2006 12:49 ] |
Berichttitel: | |
Co2 bij oudere outo's is meestal 1.00 voor APK dus zit je er ruim onder ... |
Auteur: | 924 [ 15 dec 2006 18:50 ] |
Berichttitel: | |
Ziezo Chris, ja sorry dat ik niet antwoordde, maar ik dacht dat Paul (met zeer veel verstand van techniek) z'n antwoord de oplossing was, vandaar. Maar nu zie je, het was toch de LMM ! |
Auteur: | chris944 [ 16 dec 2006 12:27 ] |
Berichttitel: | |
Ja inderdaad, maar omdat ik m'n verdelerkap en rotor al had nagekeken wist ik dat het dat niet kon zijn. Dus toen maar de LMM nagekeken en schoongemaakt, en toen was het goed:) Nogmaals bedankt! |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |