| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Motorrevisie
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=11822
Pagina 1 van 5

Auteur:  Petra [ 07 jan 2007 17:32 ]
Berichttitel:  Motorrevisie

Wat mij opvalt in mijn zoektocht naar een Porches is niet alleen de betrekkelijk hoge KM-stand, maar dat veel motoren al gerevisseerd zijn, terwijl ze nog geen 2 ton op de teller hebben.

Zijn de motoren zo slecht of moet ik het toch zoeken in een ander oorzaak!?!

Petra

Auteur:  rob964.c4 [ 07 jan 2007 17:37 ]
Berichttitel: 

ze zijn niet zo slecht, er zijn er ook velen die veel meer km rijden zonder revisie zo zijn altijd uitzonderingen.


Maar let goed op wat er bedoelt word met een revisie
compleet of gedeeltelijk en dat word dan ook een revisie genoemd maar is zeker wel een verschil.


robert

Auteur:  michael [ 07 jan 2007 17:38 ]
Berichttitel: 

Afgetrapt.

Auteur:  CJ [ 07 jan 2007 17:41 ]
Berichttitel: 

Een porsche eigenaar is in vele gevallen (en zeker de gevallen die je hier vind) natuurlijk ook een liefhebber die zijn of haar kindje enkel in opperstaat van conditie wil hebben. :D

Er rijden een hele hoop auto's rond die er slecht aan toe zijn, maar niet worden gereviseerd omdat de eigenaar er anders naar kijkt dan wij naar onze Porsche.

Omdat dus alleen supergoed, goed genoeg is zullen er meer motoren met een lagere km-stand al gereviseerd worden/zijn.

Auteur:  michael [ 07 jan 2007 17:53 ]
Berichttitel: 

Als dat echt zo zou zijn, kun je dus gewoon blindelings een P kopen zonder AKK. Helaas is de realiteit toch een stukje anders. De inhoud van je beurs bepaald de liefhebberij.

Auteur:  Renntech [ 07 jan 2007 18:26 ]
Berichttitel:  Re: Motorrevisie

Petra schreef:
Zijn de motoren zo slecht of moet ik het toch zoeken in een ander oorzaak!?!

Petra


Nee, Porsche motoren zijn niet slecht. Alleen zijn de andere motoren ondertussen belachelijk goed geworden. :roll:

Je moet alles in de juiste tijd plaatsen.
Voorbeeld: Een kever heeft de naam erg goede motoren te hebben, maar 100.000 is wel erg veel zonder revisie.
In de tijd dat ze als goede motoren naam kregen was de rest gewoon erg slecht.

Auteur:  Jeroen C3.0 [ 07 jan 2007 18:26 ]
Berichttitel: 

Plus dat sommige eig. zodra het op verkopen aan komt olieverversen al als revisie zien... :wink:

Auteur:  Olaf [ 07 jan 2007 18:46 ]
Berichttitel:  Re: Motorrevisie

Petra schreef:
Wat mij opvalt in mijn zoektocht naar een Porches is niet alleen de betrekkelijk hoge KM-stand, maar dat veel motoren al gerevisseerd zijn, terwijl ze nog geen 2 ton op de teller hebben.



... vergeet niet dat er bij 'n op zich kleine motor-reparatie het (op termijn) verstandiger kan zijn om maar meteen het hele blok te reviseren :idea:

IMO kost het opnieuw inpakken van 'n 964 motor ongeveer de helft van 'n complete revisie :shock:

Auteur:  cabrio wim [ 07 jan 2007 18:47 ]
Berichttitel:  Re: Motorrevisie

Renntech schreef:
Nee, Porsche motoren zijn niet slecht.


b.v. 911 carrera 3.2 '84 km stand 246.000 zonder revisie.
olie verbruik 0,5 ltr op 5000 km.

nog een v.b. 911 carrera 3.2 cabrio '86 motor revisie bij 275000 km
kosten 9840.= euro. (gedaan door eerste eigenaar)

Dus als je een motorrevisie beneden de 2 ton hebt of lager kun je rustig zeegen dat je een afgetrapte Porsche hebt.

Auteur:  Peter [ 07 jan 2007 19:03 ]
Berichttitel:  Re: Motorrevisie

cabrio wim schreef:
Renntech schreef:
Nee, Porsche motoren zijn niet slecht.


Dus als je een motorrevisie beneden de 2 ton hebt of lager kun je rustig zeegen dat je een afgetrapte Porsche hebt.


Wat een ongenuanceerde onzin. Ligt eraan wat je reviseert, de koppen binnen 2 ton moeten reviseren is niet uitzonderlijk. De luchtgekoelde kop wordt toch warmer dan een watergekoeld broertje, ook bij normaal gebruik.

Auteur:  Jurgen [ 07 jan 2007 19:11 ]
Berichttitel:  Re: Motorrevisie

cabrio wim schreef:
Dus als je een motorrevisie beneden de 2 ton hebt of lager kun je rustig zeegen dat je een afgetrapte Porsche hebt.


Vééls te kort door de bocht.


Als je een blok loshaalt om bv de pakkingen te vernieuwen ben je bij een luchtkoeler gauw zo'n 3 a 3,5 K kwijt , dan is het wellicht niet onverstandig om ook de klepgeleiders etc etc mee te nemen en het dubbele kwijt te zijn voor een complete revisie...je kunt er dan ook weer 150K tegen...

Auteur:  cabrio wim [ 07 jan 2007 20:19 ]
Berichttitel:  Re: Motorrevisie

Jurgen schreef:
Vééls te kort door de bocht.


Als je een blok loshaalt om bv de pakkingen te vernieuwen ben je bij een luchtkoeler gauw zo'n 3 a 3,5 K kwijt , dan is het wellicht niet onverstandig om ook de klepgeleiders etc etc mee te nemen en het dubbele kwijt te zijn voor een complete revisie...je kunt er dan ook weer 150K tegen...


Er werd gesproken over revisie en niet over een deel, maar als jullie elke 150000 km een revisie moeten doen, sterkte dan.
Ik zou dan mijn Porsche vlug verkopen en mijn geld ergens anders aan uitgeven. Dus als het goed begrijp is de vorige eigenaar van mijn P geen goede chauffeur geweest , want hij heeft 275000 km gereden voor een totaal revisie ter sprake kwam.

Auteur:  Nicolò [ 07 jan 2007 20:24 ]
Berichttitel:  Re: Motorrevisie

cabrio wim schreef:
Dus als het goed begrijp is de vorige eigenaar van mijn P geen goede chauffeur geweest , want hij heeft 275000 km gereden voor een totaal revisie ter sprake kwam.

In ieder geval een rustige rijder?

Auteur:  cabrio wim [ 07 jan 2007 20:30 ]
Berichttitel:  Re: Motorrevisie

Nicolò schreef:
cabrio wim schreef:
Dus als het goed begrijp is de vorige eigenaar van mijn P geen goede chauffeur geweest , want hij heeft 275000 km gereden voor een totaal revisie ter sprake kwam.

In ieder geval een rustige rijder?


Tsja, zal zo zijn! Maar ik heb er wel een fantastische Porsche aan over gehouden. :wink:

Auteur:  Jurgen [ 07 jan 2007 20:56 ]
Berichttitel:  Re: Motorrevisie

cabrio wim schreef:
Dus als het goed begrijp is de vorige eigenaar van mijn P geen goede chauffeur geweest , want hij heeft 275000 km gereden voor een totaal revisie ter sprake kwam.


Wat wil je nu eigenlijk met zulke stellingen?

Los van het feit of een chauffeur "goed" is, is het gebruik toch ook heel belangrijk? Iemand die zakelijk veel en ook nog eens lange afstanden rijdt, zal wss veel later een revisie nodig hebben, dan een man die de P hobbymatig gebruikt en hem na zorgvuldig warm gereden te hebben , sportief berijdt.
Bovendien wórdt een Porsche wss vaker als zodanig gebruikt dan een Opel Astra... , en vergeet daarbij dan ook niet, dat een beduidend méér vermogende motor wss eerder zijn onderhoud nodig zal hebben.

Er zijn kortom zóveel verschillende factoren van invloed, dat kreten als "slechte motoren" of "slechte chauffeurs" mijn inziens wat loze kreten zijn... 8)

Auteur:  cabrio wim [ 07 jan 2007 21:07 ]
Berichttitel:  Re: Motorrevisie

Jurgen schreef:
Wat wil je nu eigenlijk met zulke stellingen?


Het ging toch om revisie en km standen, :scratch: ben al weg.

Auteur:  addie [ 07 jan 2007 21:21 ]
Berichttitel: 

Loopt er eigenlijk wel eens een 911 echt stuk, bedoel ik dus echt een klap en een rookwolk.Nou ik denk van niet,ach een beetje olie lekkage oke maar volgens mij zijn de motorblokken op zich ijzersterk. :lol:

Auteur:  Double G [ 07 jan 2007 21:22 ]
Berichttitel: 

addie schreef:
Loopt er eigenlijk wel eens een 911 echt stuk, bedoel ik dus echt een klap en een rookwolk.Nou ik denk van niet,ach een beetje olie lekkage oke maar volgens mij zijn de motorblokken op zich ijzersterk. :lol:


Waar blijven de 996 rijders :twisted: :wink:

Auteur:  addie [ 07 jan 2007 21:28 ]
Berichttitel: 

ho stop time out....... ik doel op de luchtgekoelde... :D :D :D :D

Auteur:  Nicolò [ 07 jan 2007 21:29 ]
Berichttitel: 

Double G schreef:
addie schreef:
Loopt er eigenlijk wel eens een 911 echt stuk, bedoel ik dus echt een klap en een rookwolk.Nou ik denk van niet,ach een beetje olie lekkage oke maar volgens mij zijn de motorblokken op zich ijzersterk. :lol:


Waar blijven de 996 rijders :twisted: :wink:

Kennis van me, nieuwe 996 en binnen een half jaar twee keer nieuw blok er in.

Auteur:  Double G [ 07 jan 2007 21:31 ]
Berichttitel: 

Oh, ik schrok al :wink: Anders kon de zoekfunctie heel wat narigheid naar boven halen :lol:

Auteur:  Paul II [ 07 jan 2007 21:33 ]
Berichttitel: 

Petr als vragensteller: bedoel je een bepaald model, of 911 in het algemeen :?: :shock:

Vind zeker wel dat een revisie voor de 200k betekent dat er niet al te fijn is omgegaan met de auto. Dat wil niet zeggen regelmatig een stukje pittig - op het circuit bijvoorbeeld - rijden, maar wel zorgvuldig, dus opwarmen EN tijdig onderhoud :idea:

Een 'wat' ander onderwerp wordt door Guido aangesneden. Igv de 996, dwz de standaard modellen, gaat het niet over revisies maar reparaties :idea:

Auteur:  Double G [ 07 jan 2007 21:39 ]
Berichttitel: 

Valt "vervangen" nog onder "repareren" :wink:

Ik begrijp wat je bedoelt Paul, maar het was mijn reactie op het klap-en-rookwolk-verhaal.

Auteur:  LeoH [ 07 jan 2007 21:41 ]
Berichttitel: 

VER#%*&@ Paul, net nou ik de laatste tijd weer wat beter sliep...... :roll:
SLOT
SLOT
SLOT
SLOT
WOLF
HELP

Auteur:  Renntech [ 07 jan 2007 21:42 ]
Berichttitel: 

addie schreef:
Loopt er eigenlijk wel eens een 911 echt stuk, bedoel ik dus echt een klap en een rookwolk. Nou ik denk van niet........


Dan denk je verkeerd, het kan wel :cry:

Pagina 1 van 5 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/