Auteur |
Bericht |
Petra
drenthe
|
Motorrevisie
Wat mij opvalt in mijn zoektocht naar een Porches is niet alleen de betrekkelijk hoge KM-stand, maar dat veel motoren al gerevisseerd zijn, terwijl ze nog geen 2 ton op de teller hebben.
Zijn de motoren zo slecht of moet ik het toch zoeken in een ander oorzaak!?!
Petra
|
07 jan 2007 17:32 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ze zijn niet zo slecht, er zijn er ook velen die veel meer km rijden zonder revisie zo zijn altijd uitzonderingen.
Maar let goed op wat er bedoelt word met een revisie
compleet of gedeeltelijk en dat word dan ook een revisie genoemd maar is zeker wel een verschil.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
07 jan 2007 17:37 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Afgetrapt.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
07 jan 2007 17:38 |
|
|
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
Een porsche eigenaar is in vele gevallen (en zeker de gevallen die je hier vind) natuurlijk ook een liefhebber die zijn of haar kindje enkel in opperstaat van conditie wil hebben.
Er rijden een hele hoop auto's rond die er slecht aan toe zijn, maar niet worden gereviseerd omdat de eigenaar er anders naar kijkt dan wij naar onze Porsche.
Omdat dus alleen supergoed, goed genoeg is zullen er meer motoren met een lagere km-stand al gereviseerd worden/zijn.
|
07 jan 2007 17:41 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Als dat echt zo zou zijn, kun je dus gewoon blindelings een P kopen zonder AKK. Helaas is de realiteit toch een stukje anders. De inhoud van je beurs bepaald de liefhebberij.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
07 jan 2007 17:53 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Motorrevisie
Nee, Porsche motoren zijn niet slecht. Alleen zijn de andere motoren ondertussen belachelijk goed geworden.
Je moet alles in de juiste tijd plaatsen.
Voorbeeld: Een kever heeft de naam erg goede motoren te hebben, maar 100.000 is wel erg veel zonder revisie.
In de tijd dat ze als goede motoren naam kregen was de rest gewoon erg slecht.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
07 jan 2007 18:26 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Plus dat sommige eig. zodra het op verkopen aan komt olieverversen al als revisie zien...
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
07 jan 2007 18:26 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Motorrevisie
... vergeet niet dat er bij 'n op zich kleine motor-reparatie het (op termijn) verstandiger kan zijn om maar meteen het hele blok te reviseren
IMO kost het opnieuw inpakken van 'n 964 motor ongeveer de helft van 'n complete revisie
|
07 jan 2007 18:46 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Motorrevisie
b.v. 911 carrera 3.2 '84 km stand 246.000 zonder revisie.
olie verbruik 0,5 ltr op 5000 km.
nog een v.b. 911 carrera 3.2 cabrio '86 motor revisie bij 275000 km
kosten 9840.= euro. (gedaan door eerste eigenaar)
Dus als je een motorrevisie beneden de 2 ton hebt of lager kun je rustig zeegen dat je een afgetrapte Porsche hebt.
|
07 jan 2007 18:47 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Motorrevisie
Wat een ongenuanceerde onzin. Ligt eraan wat je reviseert, de koppen binnen 2 ton moeten reviseren is niet uitzonderlijk. De luchtgekoelde kop wordt toch warmer dan een watergekoeld broertje, ook bij normaal gebruik.
|
07 jan 2007 19:03 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Motorrevisie
Vééls te kort door de bocht.
Als je een blok loshaalt om bv de pakkingen te vernieuwen ben je bij een luchtkoeler gauw zo'n 3 a 3,5 K kwijt , dan is het wellicht niet onverstandig om ook de klepgeleiders etc etc mee te nemen en het dubbele kwijt te zijn voor een complete revisie...je kunt er dan ook weer 150K tegen...
|
07 jan 2007 19:11 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Motorrevisie
Er werd gesproken over revisie en niet over een deel, maar als jullie elke 150000 km een revisie moeten doen, sterkte dan.
Ik zou dan mijn Porsche vlug verkopen en mijn geld ergens anders aan uitgeven. Dus als het goed begrijp is de vorige eigenaar van mijn P geen goede chauffeur geweest , want hij heeft 275000 km gereden voor een totaal revisie ter sprake kwam.
|
07 jan 2007 20:19 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Motorrevisie
In ieder geval een rustige rijder?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
07 jan 2007 20:24 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Motorrevisie
Tsja, zal zo zijn! Maar ik heb er wel een fantastische Porsche aan over gehouden.
|
07 jan 2007 20:30 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Motorrevisie
Wat wil je nu eigenlijk met zulke stellingen?
Los van het feit of een chauffeur "goed" is, is het gebruik toch ook heel belangrijk? Iemand die zakelijk veel en ook nog eens lange afstanden rijdt, zal wss veel later een revisie nodig hebben, dan een man die de P hobbymatig gebruikt en hem na zorgvuldig warm gereden te hebben , sportief berijdt.
Bovendien wórdt een Porsche wss vaker als zodanig gebruikt dan een Opel Astra... , en vergeet daarbij dan ook niet, dat een beduidend méér vermogende motor wss eerder zijn onderhoud nodig zal hebben.
Er zijn kortom zóveel verschillende factoren van invloed, dat kreten als "slechte motoren" of "slechte chauffeurs" mijn inziens wat loze kreten zijn...
|
07 jan 2007 20:56 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Motorrevisie
Het ging toch om revisie en km standen, ben al weg.
|
07 jan 2007 21:07 |
|
|
addie
nu even nietapeldoorn
|
Loopt er eigenlijk wel eens een 911 echt stuk, bedoel ik dus echt een klap en een rookwolk.Nou ik denk van niet,ach een beetje olie lekkage oke maar volgens mij zijn de motorblokken op zich ijzersterk.
_________________________________________ wie een kuil graaft voor een ander is niet egoistisch.!
|
07 jan 2007 21:21 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Waar blijven de 996 rijders
_________________________________________ NPC 0577
|
07 jan 2007 21:22 |
|
|
addie
nu even nietapeldoorn
|
_________________________________________ wie een kuil graaft voor een ander is niet egoistisch.!
|
07 jan 2007 21:28 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Kennis van me, nieuwe 996 en binnen een half jaar twee keer nieuw blok er in.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
07 jan 2007 21:29 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Oh, ik schrok al Anders kon de zoekfunctie heel wat narigheid naar boven halen
_________________________________________ NPC 0577
|
07 jan 2007 21:31 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Petr als vragensteller: bedoel je een bepaald model, of 911 in het algemeen
Vind zeker wel dat een revisie voor de 200k betekent dat er niet al te fijn is omgegaan met de auto. Dat wil niet zeggen regelmatig een stukje pittig - op het circuit bijvoorbeeld - rijden, maar wel zorgvuldig, dus opwarmen EN tijdig onderhoud
Een 'wat' ander onderwerp wordt door Guido aangesneden. Igv de 996, dwz de standaard modellen, gaat het niet over revisies maar reparaties
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
07 jan 2007 21:33 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Valt "vervangen" nog onder "repareren"
Ik begrijp wat je bedoelt Paul, maar het was mijn reactie op het klap-en-rookwolk-verhaal.
_________________________________________ NPC 0577
|
07 jan 2007 21:39 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
VER#%*&@ Paul, net nou ik de laatste tijd weer wat beter sliep......
SLOT
SLOT
SLOT
SLOT
WOLF
HELP
|
07 jan 2007 21:41 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Dan denk je verkeerd, het kan wel :cry:
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
07 jan 2007 21:42 |
|
|