| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Toerental op en neer net na het starten van de motor http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=12147 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | nickm888 [ 01 feb 2007 19:32 ] |
Berichttitel: | Toerental op en neer net na het starten van de motor |
Wie weet wat er aan de hand kan zijn. Ik heb een 911 SC uit 82. Bij het starten met koude motor gaat het toerental op en neer,zo'n 20 seconden en dan is het over. Is dat normaal ? Anthony. |
Auteur: | 911-lover [ 01 feb 2007 19:37 ] |
Berichttitel: | |
Ja (vermoed ik) , mijn 3.2 had hetzelfde |
Auteur: | cabrio wim [ 01 feb 2007 19:43 ] |
Berichttitel: | |
Niet normaal.......(koudloop regeling) |
Auteur: | wolf [ 01 feb 2007 19:46 ] |
Berichttitel: | |
vrij normaal |
Auteur: | cabrio wim [ 01 feb 2007 20:15 ] |
Berichttitel: | |
Vervangen!!!! Is echt niet normaal (velen hebben het) dat galloperen, meestal last ervan als het koud is. Kan geen kwaad maar is niet mooi als je hem start. |
Auteur: | jeroenoop [ 01 feb 2007 20:52 ] |
Berichttitel: | |
Ik denk dat cabrio wim het goed omschreven heef , maar wat is een koudloopregeling precies |
Auteur: | 911-lover [ 01 feb 2007 23:17 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ik vond dat juist iets hebben. Ik genoot altijd van die eerste seconden (want het waren idd maar ettelijke seconden) van de koudstart (na langere periode stiltstaan had mijn 3.2 dat) |
Auteur: | cabrio wim [ 01 feb 2007 23:59 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Koudloopregeling stuurt het motormanagment aan, om zo de perfecte verhouding Lucht/brandstof te krijgen voor een goed draaiende motor. |
Auteur: | cabrio wim [ 02 feb 2007 0:05 ] |
Berichttitel: | |
koudloopregeling zit bij een sc linkerkant boven,maar wat bedoel je met zagen. |
Auteur: | cabrio wim [ 02 feb 2007 0:18 ] |
Berichttitel: | |
Heb laatst nog een SC gehad waar ze de koudloopregeling vervangen hadden, en galoppeerde nog steeds. Bleek achteraf de KJ tronic te zijn die valse lucht aanzoog en daardoor de klep niet goed werkte, gaf ook tijdens de start dikwijls, niet altijd een plofje Dus eerst even aansluitingen van de KJ checken. Bij deze zat een klein scheurtje bij de slangklem, de slang rechts aan de motor. |
Auteur: | 924 [ 02 feb 2007 0:26 ] |
Berichttitel: | |
of luchtschuif.. |
Auteur: | bert964c4 [ 02 feb 2007 0:49 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb het ook bij mijn 964, hij doet het nog geen 10 sec en daarna loopt ie keurig stationair, ik heb er naar laten kijken maar er is verder niks aan de hand |
Auteur: | WdePundert [ 02 feb 2007 15:57 ] |
Berichttitel: | |
Dat heb ik ook. Na een paar seconden "spelen" met het gaspedaal werkt alles prima. |
Auteur: | Tridensjeff [ 05 feb 2007 13:52 ] |
Berichttitel: | |
Mijn 993 van eind 1993 heeft hetzelfde, ik heb hiervoor een 3.2 gehad van 1987 en een 964 cabriolet van 1991. Allebei deze auto's hadden hetzelfde "probleem". Voor mij hoort het echt bij deze auto's, het duurt nooit langer dan pakweg 20-30 seconden en dan is het voorbij. |
Auteur: | lindemans [ 06 feb 2007 21:09 ] |
Berichttitel: | |
Kan van alles zijn; zagen is teken van instabiliteit in de motorregeling. 911 inspuiting is een complexe regelkring, als één van de onderdelen buiten tolerantie werkt, dan regelt hij niet lekker meer. Bij mij was exact ditzelfde effect geheel verdwenen na het laten reinigen van mn brandstof injectoren. |
Auteur: | Nicolò [ 06 feb 2007 21:16 ] |
Berichttitel: | |
Maar injectorreiniging is niet zoiets als Haarlemmer Wonderolie. |
Auteur: | lindemans [ 06 feb 2007 23:02 ] |
Berichttitel: | |
Tuurlijk niet, maar niet goed werkende injectoren KAN een oorzaak zijn. Bij mij was dat dus het geval... Wat ik wilde zeggen is dat je bij een verstoring in de motorregeling alles na zal moeten lopen....beginnen bij de meest waarschijnlijke, misschien dat de forumtechiker hier een lijstje suggesties voor kan doen uit ervaring... |
Auteur: | cabrio wim [ 06 feb 2007 23:50 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Bij mij ook, de ene was throttle position switch kapot, bleef hangen, en een klein tikje ertegen met de schroevendraaier en weer liep normaal. De andere, was de idle speed control kapot, klepje zat vast en moest vervangen worden, dit kun je testen, staat omschreven in user manuel. |
Auteur: | Nicolò [ 07 feb 2007 15:21 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Ik ben blij van dat zagen af te zijn, want als het gebeurt, is het met een koude motor, met dus matige smering en denk ik dat er dan van extra slijtage sprake is. |
Auteur: | cabrio wim [ 07 feb 2007 15:38 ] |
Berichttitel: | |
Ik weet niet of er van extra slijtage sprake is. Maar ik vind het verschrikkelijk, daarom zoek ik ook gelijk het probleem op. Het blijkt inderdaad een kwaaltje te zijn, maar Porsche heeft die wel meer. En tevens gooi ik er elk half jaar als ik op vakantie ga injectorreiniger in. Probeer het op alle manieren te voorkomen. |
Auteur: | Peter R. [ 07 feb 2007 16:23 ] |
Berichttitel: | |
Dat 'wiebelen' KAN het gevolg zijn van slijtage aan de Lambda's, OF aan het DME relais waar een contact voor de heaters van de Lambda's inzit. (ik zit de laatste dagen nogal veel met mijn neus in de service manuals) Het duurt gewoon even voor de temperatuur van de sondes een beetje stabiel is. Maar waarschijnlijk zijn er nog 50 andere mogelijke oorzaken. Peter R. |
Auteur: | WdePundert [ 07 feb 2007 17:57 ] |
Berichttitel: | |
Wim, hoe zijn jouw ervaringen met die injetorreiniger? Hier heb ik namelijk al eens gelezen dat ze door losgekomen vuil juist verstopt raken. |
Auteur: | cabrio wim [ 07 feb 2007 18:26 ] |
Berichttitel: | |
Vuil zit meestal buitenop, en door opstapeling van vuil krijg je op den duur geen mooie verstuiving meer. Sproeikopje gaat dicht zitten. Ik heb het altijd al toegepast en nooit problemen gehad. Injectoren kun je er ook uithalen en reinigen. |
Auteur: | WdePundert [ 07 feb 2007 18:28 ] |
Berichttitel: | |
Dat laatste wist ik (ultrasoon), maar was vooral benieuwd naar de andere reinigers. |
Auteur: | cabrio wim [ 07 feb 2007 19:25 ] |
Berichttitel: | |
Gebruik altijd Wynn's Injectiecleaner en als een lange rit rijd (naar zus in Duitsland) doe ik het erin. Toen ik het voor de eerste keer (na aankoop bij PCG) in mijn grijze muis gooide, merkte ik achteraf dat de motor veel mooier liep. Heb het altijd al bij al mijn Porsche's toegepast. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |