|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Motronic
Er gaan hier nogal wat berichten over het Motronic systeem van Bosch. En als oplossing dan moet je hem even aan de "hammer" hangen. Vier jaar geleden heb ik mijn BMW 318i ui 1989 verkocht waar ik 5 jaar in gereden heb. Die had ook het Motronicsysteem. Ik heb tijden lang last gehad van het probleem dat hij met warme motor voor een stoplicht niet wou blijven lopen en hij is me dan ook ettelijke malen afgeslagen (behoorlijk balen). Ik ben met de auto dan ook bij diverse BMW dealers geweest en altijd werd de computer uitgelezen en altijd moest ik er ook voor betalen, de teringlijers, want de oorzaak van het probleem werd nooit gevonden.
Nu vraag ik me af; is het motronic een klotesysteem?? Of is het vanwege de vele voelers gewoon aanvallig als de jaren beginnen in te werken op de auto.
Overigens heb ik met de Porsche hetzelfde geintje wat ik ook in de BMW had; als je bv. in de drie op relaxte wijze optrekt met het gaspedaal in één stand trek je niet gelijkmatig op, maar eerder schoksgewijs (de schokken zijn echter nauwelijks te voelen).
Het afslaan van de BMW heb ik uiteindelijk zélf verholpen twee weken voor ik hem verkocht.
Ik heb in elk geval géén vertrouwen in het uitleessysteem van Motronic.
Carlo
|
01 feb 2007 22:42 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Om te beginnen, het Bosch Motronic zit in bijna alle autos. Zeker die van Europese makelij.
Het uitlezen van het Motronic is een kunst apart. Iemand die niet ervaren is ziet alleen wat waarden op het scherm en kan hieruit concluderen dat alle sensoren werken.
Een kundig iemand kan die waarden intrepeteren en kan je dan vertellen wat er met het systeem aan de hand is.
Conclusie 1: Motronic is een zeer ver doorontwikkeld en betrouwbaar systeem
Conclusie 2: Ga naar een gerenomeerde garage waar monteurs ook echt wat weten en niet alleen op een paar knopjes kunnen drukken.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
01 feb 2007 23:07 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Zoals Maurice aanhaalt is het uitlezen van Motronic idd een kunst apart. Bij zo'n sporadische fouten is de beste manier om het probleem terug op te wekken. Zodanig dat men de signalen van iedere sensor na kan gaan door middel van een scope en zo de oorzaak terug te kunnen lokaliseren . Dit is een arbeidsintensieve manier, en daarom passen veel garages het uitlezen en vervangen principe toe. Een deel van de fouten wordt erdoor opgelost, maar soms is een diepere analyse nodig en veel garages hebben de mensen met die kennis en ervaring niet meer in huis.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
04 feb 2007 20:00 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], pee |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|