Auteur |
Bericht |
BS
ex '73 911, ex 964 C4.
997 carrera S 2008Haarlem
|
bypass 2e demper of cat bypass?
wat zal ik doen? overigens in combi met een motronic chipje...
|
05 jan 2007 15:11 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Die cat zit er toch niet voor niks............
|
05 jan 2007 15:19 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
moet er al iets vervangen worden?
een goede lege kat met sensor aansluiting is ook niet heel goedkoop.
en die chip wat verandert er en wat brengt het dan?
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
05 jan 2007 16:29 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: bypass 2e demper of cat bypass?
Heb je al een cup-pijp? Zo nee: doen. Evt. icm cat-bypass. Zo ja: evt. cat-bypass.
|
05 jan 2007 17:21 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
BYPASS
Gewoon 'n Cup-Pipe, G-Rohr en/of Lege kat .....
.... of 'n combinatie van bovenstaande(n)
|
05 jan 2007 17:28 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Idd. maar auto's van voor '94 hoeven geen 4 puntsuitlaatgasmeting te laten doen voor de APK.....en stationair schijnt ie er wel door te komen met een werkende lambdaregeling.
Wat heb je dan: i.i.g. geen kat meer en dus minder weerstand (iets meer vermogen) en iets meer geluid en een slechtere emmissie.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
Laatst bijgewerkt door Roi op 05 jan 2007 17:32, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 jan 2007 17:31 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ook wel lege ket genoemd...
Beste resultaat is gebleken: cat-bypass + cup-pijp. Alle andere mogelijke combinaties blijken minder vermogen op te leveren (voor meer herrie is de G-rohr weer wel aan te bevelen).
|
05 jan 2007 17:32 |
|
|
BS
ex '73 911, ex 964 C4.
997 carrera S 2008Haarlem
|
thanks, er hoeft niks vervangen te worden het mag wel ..
die combi van lege kat en cup rohr wordt die niet veel te heet?
|
06 jan 2007 12:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
06 jan 2007 12:26 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Waarom denk je dit?
Werkt iig bij mij prima (met katvervanger die er van buiten net zo uitziet als een kat) en ik heb nog nooit gehoord van problemen met deze combi.
|
06 jan 2007 14:51 |
|
|
964965
|
Heb een sportcat en cup pipe laten monteren en prachtig geluid en zeker een aantal pk'tjes bij
|
18 feb 2007 22:50 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... tussen je oren
... wss de Pk'tjes die het blok de afgelopen jaren is verloren
|
18 feb 2007 23:24 |
|
|
964965
|
Misschien wel ja. Ik test het volgende week eens uit met de PerformanceBox van Racelogic die een vrij accurate berekening zou geven van de PK's. Ik vermoed rond de 20 PK erbij aan het vliegwiel. In ieder geval geen last meer van duwende BMW's en Mercedesen meer . Op de gaspedaal en weg ...
|
18 feb 2007 23:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... heb je het voor de modificatie dan OOK op die PerformanceBox gemeten
Welkom op het Porscheforum.nl btw ...
|
18 feb 2007 23:35 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Nee juist koeler, weet je hoe heet een katalysator wordt?
Overigens, ......dat je daar aan denkt
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
18 feb 2007 23:47 |
|
|
964965
|
PerformanceBox
Euh ... neen. Had ik beter gedaan maar weet pas recent dat je die kunt huren in Belgiƫ want is redelijk duur in de aankoop. Nu ik hoop uit te komen boven de 250 pk die in de fabriekscijfers staat, want anders ga je lachen met mij natuurlijk . Ik doe er ook een acceleratietestje bij en zie of ik onder 5.7 sec geraak van 0-100. Duimen maar ... en in het weekend post ik de resultaten.
Misschien domme vraag maar kan iemand mij vertellen hoe je een passage van iemand anders zijn antwoord herhaalt?
|
19 feb 2007 21:27 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: PerformanceBox
|
19 feb 2007 22:07 |
|
|
964965
|
Re: PerformanceBox
Bedankt!
Heb jij btw aanpassingen gedaan Olaf?
|
20 feb 2007 21:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: PerformanceBox
Ja, ovale zij-knippers
... is veel earodynamischer
MNES Lege katalysator-behuizing, Cup-Rohr & K&N Filter
.... die katalysatorbehuizing was al leeg toen ik 'm kocht .... had 'n rammelende einddemper - deze leeg gehaald en met 'n lege einddemper gereden tot ik 'n goede tweedehands tegen kwam - die gemonteerd .... dat was wel weer erg stil - middendemper subiet vervangen voor 'n Cup-Rohr. Filter vervangen bij 'n grote beurt, dus maar meteen 'n K&N gedaan
|
20 feb 2007 21:57 |
|
|