Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 19:29



Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Brandstof probleem Porsche 924 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
924
Oldenzaal
Bericht Brandstof probleem Porsche 924
Sinds kort ben ik eigenaar van een Porsche 924 van bouwjaar 1977.
Deze auto heeft 20 jaar stilgestaan en ben nu bezig haar uit deze lange schoonheidsslaap te halen.

Bij het proberen om de auto te starten doet zich het probleem voor dat hij niet aan wil slaan.
Ik krijg zelf het idee dat hij veel te veel benzine krijgt, na lang en vaak starten verdwijnt er benzine in het onderblok.

Is het mogelijk dat de systeemdruk te hoog is of dat de injectors niet voldoende werken en hoe is een en ander te testen?

Alvast dank voor uw reactie


28 feb 2007 0:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/Belgiƫ
Bericht 
Heb je de oude benzine en olie al afgelaten en vervangen door nieuwe ?
Vooral de oude benzine (ik weet niet hoe lang die al in de wagen is , maar als die al 20 jaar heeft stilgestaan) is naar de haaien. Alle octaan is eruit vervlogen na lang stilstaan en zal geen verbranding meer hebben
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


28 feb 2007 0:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
924
Oldenzaal
Bericht 
De motorolie en benzine had ik al verwijderd en voorzien van nieuw voordat ik met het starten ben begonnen.
Er is ook een nieuw brandstoffilter in gekomen.

Het is alleen zo vreemd dat er na langdurig starten veel benzine (+/-1.5l) in het onderblok verdwijnd.


28 feb 2007 9:01
Profiel
Bericht 
Is compressie goed :?:


28 feb 2007 9:16
PorscheForum Rookie
924
Oldenzaal
Bericht 
De compressie is goed, ik dacht zelf ook aan een gat in de zuiger of iets dergelijk maar daarvan is geen sprake.


28 feb 2007 9:21
Profiel
Bericht 
Denk ik toch dat je het in de electonica / benzine systeem moet zoeken, ben geen 924 man, ik denk dat zich nog wel gaan melden. Susses verder.


28 feb 2007 9:27
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Injectie:

Kjetronic, vervang je brandstof filter; Test je injectoren dmv in een potje hangen, bougie`s/verdelerkap/rotor/kabels vervangen.

Heb je de distributieriem al vervangen? Als die 20 jaar heeft stil gestaan is de riem dermate uitgedroogd dat deze kan klappen. Kan weinig mis gaan met een 924 maar dan nog.


28 feb 2007 11:31
Profiel Facebook 
Bericht 
Zie je, daar heb je ze al :D


28 feb 2007 11:38
PorscheForum Rookie
924
Oldenzaal
Bericht 
Op de distributie riem na is alles al vervangen. (gaan we vanavond doen)
Hij vonkt wel, dat is geen probleem, hij krijgt gewoon te veel benzine.
De sproeiers heb ik er allemaal uitgetrokken en in een potje gehangen, die doen het allemaal wel.
Tijdens het proberen hiervan, het starten dus, slaat de auto ook wel aan op de restbenzine wat zich nog in de inlaat bevind.
Doe je de sproeiers er weer in dan verzuipt die weer in de benzine.


28 feb 2007 12:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Hoe ziet het beeld van de injectoren eruit? Als ze een harde straal geven wil dat ook niet lekker ontbranden en vervangen is dan de enige optie. Ik was 200 euro kwijt voor 4 nieuwe injectoren voor mijn 924.

Alles staat wel op tijd? Onstekings volgorde ook in orde? Koude start injector blijft niet hangen? Plunjer van de k-jetronic ook inet?


28 feb 2007 18:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
924
Oldenzaal
Bericht 
ontsteking e.d. staan wel op tijd, injectoren geven wel een goed beeld alleen komt er uit de 4 injectoren een gigantische hoeveelheid benzine tijdens het starten.
Ik heb ze er uit gehaald en in een conserven blikje gehangen en na +/- 30 sec starten zat dit blik half vol met benzine, dit kan nooit goed zijn.
Ik heb nog een set goeie injectoren van een 924, deze heb ik er ook nog even aan gemonteerd maar tijdens het starten hetzelfde probleem, weer een grote hoeveelheid benzine.
Is de druk in de spinnekop te regelen? kun je deze spinnekop ook uit elkaar halen zonder problemen?


28 feb 2007 23:44
Profiel
Bericht 
De spinnekop, bedoel je daar mee de verdeler maar de injectoren?


28 feb 2007 23:48
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
De benzine verdeler (waar alle 4 de leidingen gemonteerd aan zitten) nooit loshalen. Je krijgt deze nooit meer lekvrij in elkaar. Die kun je naderhand dan weggooien.

Als er uit cyl 4 een flinke hoeveelheid komt is idd niet goed. Het kan zijn dat de plunjer blijft hangen (beetje vast gecorrodeerd). Als het goed, moet je als je met de hand de luchtweger omhoog doet en stukje laat vallen op je hand een plunjer voelen, je voelt dan een tikje. Dat regelt de benzine druk.

Afbeelding Bij nummertje 6 gaat een plunjer de benzine verdeler in. Kijk ook even of je leidingen van en naar de injectoren open zijn.

De brandstofpomp moet ongv een halve liter binnen 30 seconden kunnen ophoesten.


28 feb 2007 23:50
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
924
Oldenzaal
Bericht 
ja die bedoel ik, wet niet wat de exacte benaming is.
Die zit bij het luchtfilter.


28 feb 2007 23:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Fernando schreef:
ja die bedoel ik, wet niet wat de exacte benaming is.
Die zit bij het luchtfilter.


Dit is de luchtweger, daarop (zwarte blokje) is je brandstof verdeler, welke de ingaande brandstof leiding wordt aangesloten en diverse leidingen naar de (7 als ik het goed tel) injectoren gaan (4 stuks) en 2 naar de WUR (1 retour meen ik) en 1 naar de koude start injector.

De WUR zit aan de zijkant van het inlaat manifold (richting de kop, bij de firewall..kan even niet goed op het nederlandse woord komen..). de koude start injectore (incl magneetklepje) zit aan de kop van het inlaat manifold, bij de gaskleppen (trohtle body).


28 feb 2007 23:56
Profiel Facebook 
Bericht 
Meneer Aard was me net voor, niet uit elkaar halen, worden onder bepaalde druk gemonteerd.
Maar dat probleem had ik ook met de KJ tronic, dus toch eens opengehaald en was het membraam ( dat hele dunne plaatje erin) kapot.
Maar dit kun je dus zelf niet vervangen.
Mijne gaf ook teveel benzine.


28 feb 2007 23:56
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
cabrio wim schreef:
Meneer Aard was me net voor, niet uit elkaar halen, worden onder bepaalde druk gemonteerd.
Maar dat probleem had ik ook met de KJ tronic, dus toch eens opengehaald en was het membraam ( dat hele dunne plaatje erin) kapot.
Maar dit kun je dus zelf niet vervangen.
Mijne gaf ook teveel benzine.


Zit inderdaad met een membraam pakking in elkaar. Heb een keer een how to gevonden hoe je zon ding moet open maken, maar de schrijver van die how to kreeg hem niet meer lekvrij wat hij ook probeerde.

De WUR (warm up regulator) is op dezelfde manier in elkaar gezet. Ook afblijven dus.


01 maart 2007 0:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
924
Oldenzaal
Bericht 
Ik kon het niet laten en ben net nog ff aan het sleutelen geweest.
Ik heb de verdeler (zwarte blokje) van het huis afgehaald en het blijkt dat de plunjer vastgeroest zit. weet niet of hierdoor meteen zoveel benzine doorgevoerd wordt tijdens het starten maar het membram kan dus ook wel naar de samanka zijn.
Ik heb nog zo'n verdeler op voorraad liggen (heb nog een 924 als donor namelijk), ga deze er morgen maar eens opzetten.

Iedereen bedankt voor de waardevolle informatie, hoop snel met de 924 te kunnen rijden!!!!


01 maart 2007 0:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Fernando schreef:
Ik kon het niet laten en ben net nog ff aan het sleutelen geweest.
Ik heb de verdeler (zwarte blokje) van het huis afgehaald en het blijkt dat de plunjer vastgeroest zit. weet niet of hierdoor meteen zoveel benzine doorgevoerd wordt tijdens het starten maar het membram kan dus ook wel naar de samanka zijn.
Ik heb nog zo'n verdeler op voorraad liggen (heb nog een 924 als donor namelijk), ga deze er morgen maar eens opzetten.

Iedereen bedankt voor de waardevolle informatie, hoop snel met de 924 te kunnen rijden!!!!


Die plunjer regelt de benzine druk. Als die ver naar binnen is geduwd levert ie meer peut naar de injectoren.

Succes ermee!


01 maart 2007 0:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
924
Oldenzaal
Bericht 
Nou we hebben de porsche aan het lopen.
de plunjer van de verdeler heb ik weer gangbaar kunnen krijgen d.m.v. kruipolie en functioneert, naar mijn mening, wel weer goed.
Als je hem vlak houdt en de plunjer indrukt dan valt hij +/- 2 cm uit.(ik weet niet of dit voldoende is)

Nu doet het probleem zich voor dat op het moment dat de auto loopt en je gas gaat geven hij heel moeilijk op gang komt.
Hierbij valt het mij op dat als de motor niet loopt de gasklep makkelijk te bewegen is. Als de motor draait dan krijg je een tegendruk tegen deze klep, als je dan de klep op wilt tillen gaat dat wat zwaarder, is dit wel goed? zou dit de oorzaak kunnen zijn dat de motor niet op toeren wil komen of kan er een ander probleem zijn?


01 maart 2007 23:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Fernando schreef:
Nou we hebben de porsche aan het lopen.
de plunjer van de verdeler heb ik weer gangbaar kunnen krijgen d.m.v. kruipolie en functioneert, naar mijn mening, wel weer goed.
Als je hem vlak houdt en de plunjer indrukt dan valt hij +/- 2 cm uit.(ik weet niet of dit voldoende is)

Nu doet het probleem zich voor dat op het moment dat de auto loopt en je gas gaat geven hij heel moeilijk op gang komt.
Hierbij valt het mij op dat als de motor niet loopt de gasklep makkelijk te bewegen is. Als de motor draait dan krijg je een tegendruk tegen deze klep, als je dan de klep op wilt tillen gaat dat wat zwaarder, is dit wel goed? zou dit de oorzaak kunnen zijn dat de motor niet op toeren wil komen of kan er een ander probleem zijn?



Ik zelf zal gaan denken aan je CO schroef iets te verdraaien, deze zit in het pijpje bij je brandstofverdeler (lange inbus 3 gebruiken).
En daarna je stationairschroef iets in te draaien.
Als je dit om en om doet moet je motor weer goed lopen en goed gaan reageren op je gaspedaal.

Het vermoeden is dat er te veel lucht en te weinig brandstof (of andersom) boven de zuigers komen, en dit kun je oplossen met het CO schroef.
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


11 maart 2007 23:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.