| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
zwaar schakelen 2e versnelling http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=1279 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | henkdevries [ 06 jul 2004 1:01 ] |
Berichttitel: | zwaar schakelen 2e versnelling |
Ik ben sinds kort op zoek naar een leuke 911 sc , wat mij tot nu toe sterk is opgevallen van de auto`s die ik bereden heb is dat ze alle 3 zwaar schakelen in zijn 2e versnelling, vooral bij lage toeren , is dit een bekend probleem ? Moet je hier een bak voor laten reviseren of gewoon mee leren leven ? betreffende auto`s waren 3.0 sc van 1980 - 1985 gaarne jullie mening |
Auteur: | Ivo964C2 [ 06 jul 2004 1:18 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: zwaar schakelen 2e versnelling | |||||||||
Lijkt me een vraag voor Pascal? |
Auteur: | Pascal [ 06 jul 2004 20:20 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: zwaar schakelen 2e versnelling | |||||||||
Weet niet wat je als "zwaar" typeert.... Het schijnt wel dat veel SC's een "probleempje" hebben met de 2e versnelling. De mijne gaat er vrij soepel in, maar soms, als je net niet in het goede toerengebied zit (vooral met terugschakelen trouwens), moet je hem er inderdaad in TREKKEN. Volgens mij moet ie bij "normaal" opschakelen als het spreekwoordelijke warme mes door de boter gaan... (3.0 SC is overigens maar t/m 83 gemaakt! Daarna is het 99% zeker een 3.2 Carrera!) |
Auteur: | fransk [ 06 jul 2004 20:27 ] |
Berichttitel: | |
Porsches van het type 911 SC hebben vaak "problemen" met de synchromesringen v.d. 1e, 2e en 3e versnelling. Bij koude motor zijn bij mij de 1e en 2e versnelling even wennen. Als ie eenmaal warm is moet je nog even uitkijken bij terug schakelen naar 2. Dus gewoon even tussengas geven.... Schijnt heel normaal te zijn volgens talloze testverslagen uit die tijd. Frans |
Auteur: | Ivo964C2 [ 06 jul 2004 22:05 ] |
Berichttitel: | |
Moet eerlijkheidshalve vermelden dat beide 3.2's die ik heb gereden, respectievelijk uit 1985 en 1986, ook niet altijd "moeiteloos" in de 2e versnelling gingen. E.e.a. ging af en toe, zoal Pascal al beschreef, beter bij het juiste toerental. En op de meeste momenten had het meer weg van fitness. Heb tevens het genoegen gehad om een tijdje in een 3.2 uit 1988(met de G50 versnellingsbak) te rijden en dat gaf een enorm verschil. Dag en nacht zou ik bijna zeggen. Maar onder het motto "ik weet niet beter" was het overigens prima te doen!! |
Auteur: | F@RGO [ 06 jul 2004 22:32 ] |
Berichttitel: | |
als mijn bakkie zeer koud staat(winter) schakelt hij ook stroef maar na een warme loop gaat ie als een mes door de boter, zoals hierboven zo schoon getikt |
Auteur: | Bernardo [ 06 jul 2004 22:39 ] |
Berichttitel: | |
Yep, sluit mee met Pascal en Frans aan...het is 'n werkbak tis even wennen. http://tech.rennlist.com/911/911scfaqtransmissions.PDF |
Auteur: | Erwin [ 06 jul 2004 22:56 ] |
Berichttitel: | |
Inderdaad zijn er veel oudere 911 modellen die zwaar schakelen, en dan vooral in zijn 2e versnelling. Dit wordt veroorzaakt door ouderwordende ( dus slechterwerkende ) synchronisatie en geleiding van de schakelmof e.d. Het kan altijd verholpen worden, soms door de bakolie te laten verversen door Swepco versnellingsbakolie of door reparatie. Een 915 versnellingsbak moet als deze goed werkt, in bv. de tweede en eerste versnelling kunnen worden teruggeschakeld terwijl je een te hoge snelheid hebt. Gr. Erwin |
Auteur: | Shark [ 06 jul 2004 23:07 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Erwin, Kun je wat meer vertellen over SWEPCO :?: Shark |
Auteur: | Erwin [ 06 jul 2004 23:21 ] |
Berichttitel: | |
Swepco 201 is een versnellingsbak olie die uitermate geschikt is voor in versnellingsbakken met Porsche synchronisering. Ook al zijn wij importeur voor nederland, ik kan niet exact aangeven waarom Swepco in veel gevallen een positieve uitwerking heeft in oudere versnellingsbakken. In amerika zweren de Porsche specialisten bij Swepco, dit was dan ook de reden voor mij om het te importeren. En ik moet zeggen dat het al veel positieve reacties heeft opgeleverd. De enigste die geen verbetering hierdoor kreeg is Anne. Maar ja, uitzonderingen heb je altijd. Verdere info : http://www.swepcousa.com/lubesite/products/h201.htm Erwin. |
Auteur: | Pascal [ 06 jul 2004 23:25 ] |
Berichttitel: | |
Hmmm, nu kan jij ongetwijfeld aangeven of die van mij zwaar of niet zwaar schakelt. Ik heb geen vergelijkings materiaal, denk dat dat ook het probleem van OP is. |
Auteur: | Ivo964C2 [ 06 jul 2004 23:27 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
M.a.w., dit geldt voor alles schakelmechanismes in alle typen Porsches? Wat zou dan het effect zijn bij bv. een 964? Gaat een goed schakelende bak beter schakelen of heeft het daar nu juist geen nut? |
Auteur: | Erwin [ 06 jul 2004 23:31 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ik kan morgen wel even kijken hoe jouw bak schakelt, als ik hem tenminste kan vinden onder die enorme berg motoronderdelen |
Auteur: | Airhead [ 06 jul 2004 23:31 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Nee; vnl voor Porsche type synchromesh: pré 1987 3.2 en eerder dus. De latere types hebben Borg&Warner type synchromesh: volsyntheet!? Erwin? |
Auteur: | Erwin [ 06 jul 2004 23:39 ] |
Berichttitel: | |
Inderdaad gebruik je Swepco niet bij jongere versnellingsbakken. Ik weet niet of het kan óf niet. Ik heb hier nog nooit mee geëxperimenteerd. En heb hier ook geen reden voor om te proberen. Maar als je het echt wilt weten Ivo, ik wil met alle plezier jouw auto als proefkonijn gebruiken. Vanaf 1989 gebruik ik volsynthetische bak olie van Mobil, de Mobilube SHC of voor nog jongere Porsche's Mobilube PTX. |
Auteur: | Ivo964C2 [ 06 jul 2004 23:46 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Als het de bak verder niet schaadt, dan mag het van mij hoor.... |
Auteur: | Erwin [ 06 jul 2004 23:58 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Was een grapje, laten we het maar niet proberen. |
Auteur: | horn [ 07 jul 2004 0:15 ] |
Berichttitel: | |
Heren, gewoon tiptronic rijden, gaat heeeerlijk in zijn 2... |
Auteur: | Ivo964C2 [ 07 jul 2004 0:35 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Lui |
Auteur: | Anne 2.7 [ 07 jul 2004 8:46 ] |
Berichttitel: | |
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=830&i=34238&t=34200 |
Auteur: | EriC4C [ 07 jul 2004 10:56 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ja, maar houdt bij 4 wel op. |
Auteur: | usual [ 07 jul 2004 11:24 ] |
Berichttitel: | |
ik lees steeds vaker dat het vervangen van de bushings enorm kan schelen, weet iemand wat dat precies is? |
Auteur: | Jan A. (997 4S) [ 07 jul 2004 21:23 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Erwin, gewoon al die motoronderdelen bij Ivo voorin gooien Merktie niks van |
Auteur: | Lou [ 07 jul 2004 21:43 ] |
Berichttitel: | |
Kan het zijn dat zo'n "shirt shift" dinges ook verbetering geeft bij het schakelen? (of klets ik hier gewoon uit mijn nek?) |
Auteur: | usual [ 07 jul 2004 21:57 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
schijnt dat een bak die al slecht schakelt alleen maar slechter gaat schakelen met een short shifter |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |