| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
924 heeft weer eens een "probleempje" http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=13217 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | FROST [ 15 apr 2007 22:35 ] |
Berichttitel: | 924 heeft weer eens een "probleempje" |
Toen ik vanmiddag naar Lydia ben gereden in Egmond aan zee was er niets aan de hand. Auto draaide als een trein, lekker de raampjes open, targa dakje eraf...zalig zo'n eigen Porsche! Kom ik net aan voorbij Egmond, auto is lekker warm gedraaid, beginnen ineens mijn ruitenwissers ZOMAAR uit het niets te werken!!! Het zag er niet uit, stralende zonneschijn en ik zat me dood te ergeren, al die mensen kijken Pas na een paar keer het hendeltje van de ruitenwissers te hebben aangetikt bleven ze weer netjes liggen op hun originele positie.... Aangekomen in Egmond aan zee op zoek gegaan naar een geschikte parkeerplaats; toen ik eenmaal stil stond wilde ik met nog lopende motor het raampje links naast mij sluiten. Deed dus helemaal nix! Pas na een paar minuten te hebben gewacht werd er weer stroom geleverd...vaag! Na een leuke middag aan het strand ik terug naar de Porsche, steek sleutel in contaktslot, draai om..............................slaat aan maar loopt de motor niet door. He verdorie! Ik 5 a 6x proberen te starten, maar zonder succes. Begon al bang te worden dat de accu het weer zou begeven.. Wonder boven wonder startte de wagen de 7e keer wel, maar hoorde ik dat ie inplaats van op alle 4 cillinders maar op 3 liep. Pas toen ik het gaspedaal helemaal indrukte kwam ie op gang. Onderweg naar huis trouwens weer dat probleem gehad met de ruitenwissers. Later op de middag de moeder van mijn vriend nog effe naar Groenrijk gereden om wat plantjes te halen. Wagen startte ook hier weer beroerd. Waar komen deze problemen nu ineens vandaan???????????? |
Auteur: | ErikE [ 16 apr 2007 0:25 ] |
Berichttitel: | |
Frost, Als het pas de 1ste keer is dat dit gebeurde, zou het warmte-gerelateerd kunnen zijn. De zaak eens goed laten doormeten? Wel sneu dat het dan net je ruitenwissers zijn die spontaan afgaan |
Auteur: | 944 guy [ 16 apr 2007 0:36 ] |
Berichttitel: | |
Je ruitenwisser is waarschijnlijk super basic in de richting van kortsluiting in de schakelaar of de bedrading. Dat is geen hi-tech installatie dus er kan weinig mis gaan behalve kortsluiting. Het lopen op 3 cilinders kennen wij ook: wij hebben het nooit echt uitgezocht, maar ik zou eens een flesje injector reiniger proberen, aannemende dat zo'n 924 ook nog injectie heeft. Sindsdien hebben wij dat probleem nooit meer gehad. Maar eerlijk gezegd zou ik eerst nog even de kat uit de boom kijken: je moet eens kijken of het probleem reproduceerbaar is. |
Auteur: | FROST [ 16 apr 2007 10:24 ] |
Berichttitel: | |
ALS mevrouw vandaag starten wil ( Goh wat een eigen wil die auto! ) ga ik effe naar de garage. Kan ik gelijk eens navragen of ze iets aan die brandstofpomp willen doen; ik heb een beetje wat draadjes hier gelezen en schijnt een welbekend probleem te zijn met het ventiel wat voor de druk moet zorgen( hoe heet ie ook alweer? ) en ook nog eens startproblemen zou KUNNEN veroorzaken.. |
Auteur: | Meneer aard [ 16 apr 2007 10:40 ] |
Berichttitel: | |
met dit warme weer is het niet onwaarschijnlijk dat er in de brandstofleidingen van de benzine verdeler wat gasbellen onstaan door het warme weer, de zogeheten vapour lock. Enigste remedie is idd ff vol gas door starten. Dan slaat ie wel aan enkel misschien op 3 poten, ffkes beetje gas geven dan komt die wel op 4 pootjes terrecht. Voor de rest check je massa contacten eens, even schuren. |
Auteur: | FROST [ 16 apr 2007 11:05 ] |
Berichttitel: | |
pfff ja Maar goed ik heb nu zo veel doorgelezen; het kan VANALLES zijn. Blijft een ouwe dame natuurlijk..en het was wel erg warm hoor gisteren; dat ik de motorkap open wilde doen om effe de koelvloeistof en olie te controleren verbrandde ik zowat mijn vingers aan dat metaal wat netaan ONDER de kap zit auwww p.s heb net effe zitten kwijlen naar de foto's van dinslaken 2006. Ik wil toch wel errug graag aan jullie treintje aansluiten met de 924 maar als het zo moet ben ik wel erg bang dat als ik eens met pech sta en ze is niet meer aan de gang te krijgen...hellup! Wat moet ik nou? Toch maar het risico nemen? Of toch maar met vriend en Vaneo mee...?? :cry: |
Auteur: | Meneer aard [ 16 apr 2007 12:24 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Laat even een check-up uitvoeren bij de P Specialist Ik weet niet hoe handig je bent anders zou je eventueel de massa contacten kunnen schoonmaken wil wel eens helpen anders evt diagnose stellen bij de specialist zodat je hmet een gerust hart kan toeren. |
Auteur: | Olaf [ 16 apr 2007 12:36 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Lid worden van de ANWB en gewoon het risico nemen Naar de oorzaak van de storing (laten) zoeken kan natuurlijk geen kwaad - evt. de vorige eigenaar bellen Ik begreep tenminste dat hij verstand van dit soort auto's heeft .. |
Auteur: | FROST [ 16 apr 2007 17:27 ] |
Berichttitel: | |
Ja, die had verstand van dit soort auto's maar ik spreek die man helemaal niet meer; misschien zit ie zelfs wel in London, want hij zou verhuizen.... Lid worden van de ANWB; mijn vader is lid, maar ikzelf volgens mij nog niet. Eigenlijk best wel stom! Even laten nakijken bij een P-specialist, geen slecht idee, MAAR wat moet dat wel niet gaan kosten dan? Waar zit de dichtsbijzijnde vanaf Den Helder? Even Gooooooglen maar dan... |
Auteur: | Olaf [ 16 apr 2007 17:32 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Gezinslid worden ff naar Zwaag, bij Hoorn |
Auteur: | FROST [ 16 apr 2007 18:20 ] |
Berichttitel: | |
Hey Olaf! Bedankt voor de link!! Ik denk dat ik eens contact met ze ga opnemen. |
Auteur: | Rob Herfst [ 16 apr 2007 21:36 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Je hebt toch wel geld begroot/gereserveerd voor onderhoud.... , zelfs een Porsche van 25 jaar oud heeft wel eens een beetje onderhoud nodig! Ik vind het iig wel een zinnig tip om eens bij een specialist langs te rijden (en dat ANWB lidmaatschap zou ik zeker ook overwegen!). Suc6 met bitter worlds reality! |
Auteur: | maurice [ 16 apr 2007 21:52 ] |
Berichttitel: | |
Frost die ruitenwissers is vervelend maar niet zo dramatisch. Dat moet redelijk makkelijk op te lossen zijn. Het niet goed willen starten is een ander verhaal. Dat kan zo veel zijn. Meest waarschijnlijk is slechte brandstof toevoer. Inderdaad eens een specialist naar laten kijken. En ik zou met een auto van die leeftijd zeker een ANWB lidmaatschap overwegen. |
Auteur: | BJ964 [ 17 apr 2007 17:51 ] |
Berichttitel: | |
Ik zou een lidmaatschap niet eens overwegen...maar gewoon doen |
Auteur: | FROST [ 17 apr 2007 18:57 ] |
Berichttitel: | |
Auto gaat 1 mei naar een garage...ze gaan iets doen aan de koude start en kijken ook naar de ruitenwissers; ik ben benieuwd |
Auteur: | jeroenoop [ 17 apr 2007 19:32 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Succes En kijk ook even op de site van de a.n.w.b |
Auteur: | WdePundert [ 18 apr 2007 16:02 ] |
Berichttitel: | |
Hopen dat het vóór 1 mei nog regent. |
Auteur: | 2.2VTEC [ 18 apr 2007 19:43 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Heb je geluk dat je in NL woont, bij ons is het die dag "Feest van de Arbeid" en dat viert een Belg door... niet te werken on-topic : hopelijk is het snel en goed(koop) opgelost |
Auteur: | FROST [ 18 apr 2007 20:47 ] |
Berichttitel: | |
Klopt, dat is in Duitsland ook zo...hoewel tegenwoordig zowel in Duitsland als in Nederland niet iedereen meer aan 1 Mei doet...TNT in ieder geval niet Maar goed; ik ben benieuwd of het een beetje opgelost is Na de korte vakantie.. Volgens mijn vriend gaat het helemaal nix kosten Omdat het een bekende van hem is die hem na gaat kijken en die toen der tijd ook ZIJN 924 half uit elkaar gehaald had |
Auteur: | FROST [ 09 mei 2007 8:28 ] |
Berichttitel: | |
Ik ben gistermiddag even wezen kijken naar mijn groene schatje. Ze stond binnen, motorkap open. Ik was zo blij als een kind, had haar in die vakantieperiode toch wel gemist Ze hebben er best al wat aan gedaan: zo bleek dat ze een heleboel valse lucht aanzoog en dat er ook een slangetje lek was. Dat is vervangen. Ze hebben ook de CO-waarde(?) nagekeken en de capaciteit van de cilinders. 3 van de vier waren nog tussen de 85 % en 73% beschikbaar en deden hun functie goed, de laatste lag bij ongeveer 60%. Dat zou het vreemde strarten op 3 cilinders wel kunnen verklaren dacht ik zo. De Koude Start was namelijk in orde. Ze hebben haar ook op de snelheid getest. Volgens mij stond er in de boekjes dat ze minstens de 190 moest halen maar inplaats daarvan begint ze al na de 160 behoorlijk te schokken en te stotteren ( mij niet opgevallen trouwens ) Martin, die ook de oude 924 van mijn vriend uit elkaar had gehaald zei dat ik de motor het beste kon reviseren. Maar ja, wat gaat DAT wel niet kosten?? edit/ OHja en de boegies waren helemaal zwart! Volgens Martin moest ik er toch eens langere afstanden mee gaan rijden. *heel fijn als je van de verzekering maar 5000 per jaar mag * |
Auteur: | Olaf [ 09 mei 2007 8:46 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
... wat is dat voor 'n verzekering |
Auteur: | Nicolò [ 09 mei 2007 9:11 ] |
Berichttitel: | |
Ik vind 5.000 een lange afstand. |
Auteur: | Tom80 [ 09 mei 2007 9:39 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Da's standaard voor een oldtimerverzekering. |
Auteur: | EriC4C [ 09 mei 2007 9:40 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dan zou ik me toch maar eens wat beter oriënteren. |
Auteur: | Nicolò [ 09 mei 2007 9:52 ] |
Berichttitel: | |
Bij Multisafe voor auto's van die leeftijd keuze tussen 7.500 en 10.000 km. Met 10.000 zul je toch wel uit de voeten kunnen? |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |