Stationair toerental te hoog (924)
Vanaf het begin dat mijn 924 weer rijd had ik al problemen met stationair toerental. Dat was opgelost dmv het auxillery valve te vervangen want die zat potdicht.
Toen was het even netjes 1100 toeren bij koude motor en 1000 toeren bij warme motor. Nu heb ik ook ondertussen de benzine verdeler (+ luchtweger) vervangen en was toen eerst ook netjes.
Nu is hij gewoon bij koude start 900 toeren. Maar als hij warm is is het gewoon te vaag. Ene keer is het 1100 toeren, stuk gereden is het 1500 toeren etc. Vanmiddag en vanochtend toen ik naar school reed gewoon 2000 toeren strak
Waarmee ik evt. vermoedelijke lucht-lekkage in de inlaat mogelijk kan uitsluiten. Soms zakt het toerental wel weer naar 1800 toeren.
Ook heb ik toen ik op school aan kwam even onder de motorkap gekeken. Eerder had ik dit al eind vorige week gedaan omdat ik niet echt wist wat het was (nu nog steeds niet..). Ik heb bij iedere slang (carterontluchting etc) gevoelt met me handen (had geen plantenspuit + water voorradig) en voelde weinig. Ook had ik even de stationair stelschroef geprobeerd maar die Reageert nergens op
. De gaskabel heb ik van de week gesmeerd met teflon spray maar ik had niet het idee dat ie echt strak stond of klemde. Wel viel me op dat de gaskabel span gedeelte helemaal (heb ik nog niet aangezeten) tot de laatste schroefdraad ongeveer was aangedraaid. Daar ga ik morgen ook ff testen. Maar beide kleppen sluiten gewoon goed
Wat ik heb gedaan (kort samengevat):
-Gas kabel gesmeerd
-Speling gecheckt gaskabel, was gewoon prima
-Beide lucht kleppen staan dicht
Todo:
-Water vernevelen bij iedere inlaat slang kijken of dat effect heeft
-Brandstof te rijk? CO waarde is 3% was netjes zo, liep ie het mooist op (was bij 1100 toeren).
Iemand ander idee of waar ik moet zoeken (behalve het inlaat traject)? Alvast bedankt