| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Af en toe inhouden 2.5 Boxster http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=13319 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Speedy(S) [ 21 apr 2007 23:37 ] |
Berichttitel: | Af en toe inhouden 2.5 Boxster |
Af en toe houdt mijn boxster 2.5 in bij lage toeren (onder 2000) Het gebeurd meestal bij het optrekken in de 1e of 2e versnelling. Weet iemand waar dat aan kan liggen ??? BvD, Harm |
Auteur: | Porchitis [ 24 apr 2007 19:51 ] |
Berichttitel: | |
Je trekt op en de motor houdt ff precies in en vervolgens gaat hij verder in zijn toerental ? Kan misschien je luchtdebietmeter zijn die defect is. Probleem zelf aan dat hand gehad met mijn 911 3.2 en BMW 320d. (Dit onderdeel zit vast aan de plasticbak waar je luchtfilter in zit.) Mvg Johan |
Auteur: | Speedy(S) [ 27 apr 2007 23:06 ] |
Berichttitel: | |
Thanks Johan, Kun je deze luchtdebietmeter doormeten? Of heb je hier speciale aparatuur voor nodig. Harm |
Auteur: | Porchitis [ 21 mei 2007 14:33 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Hoi, nee helaas niet, dit wordt vervangen als ruilonderdeel, je oude gaat terug naar Porsche en je krijgt een gereviseerde (bij 911 toch) terug. Ik zou als ik jou was gewoon ff naar de dealer gaan en aan de storing pc laten hangen, ff checken wat er scheelt. Misschien is het iets anders. Sorry voor het late antwoord maar ik zat de afgelopen wekenin zonnigere oorden vandaar. groeten Johan |
Auteur: | Joannes [ 21 mei 2007 15:33 ] |
Berichttitel: | |
Hallo Harm, Heb je misschien een K&N luchtfilter in je Boxster ? Als er te veel olie op het filter zit, raakt de LMM snel(ler) vervuild. Als het inderdaad de Luftmassenmesser (LMM) is, kun je deze het beste eerst eens schoonmaken en wel als volgt : - je schroeft het ding eruit (2 schroeven losdraaien, moet met een schroefbitje met een klein gaatje in het midden !); - voorzichtig de LMM eruit halen en goed inspuiten met remmenreiniger. Gewoon laten afdruipen en geheel laten opdrogen. Desnoods herhalen. - LMM terug monteren en starten maar. Simpel klusje, en hoogstwaarschijnlijk is het dan weer in orde. Zo niet, is de LMM defect of er is iets anders aan de hand. Ik zou eerst het bovenstaande proberen, kost je een paar euro en een klein halfuurtje van je tijd. Groet, Joannes |
Auteur: | WB [ 22 mei 2007 9:11 ] |
Berichttitel: | |
Ik lees nu voor de tweede maal dat een K&N luchtfilter te veel olie zou kunnen hebben en de LMM-meter of de inlaat sensor zou kunnen bevuilen of storen. Ik heb onlangs zo'n luchtfilter in men boxster gestoken en ik moet zeggen dat dat er op het eerste zicht zeer droog uitziet. Ik denk dat het enige risico de bijgeleverde (olie?)-substantie is die je op de randen moet smeren om de geleiders beter te laten schuiven. De makers van de K&N-luchtfilter gaan daar volgens mij zeker geen risico's nemen en zal wel uitvoerig getest zijn. Nu even uit nieuwsgierigheid (en luiheid)...hoe kom jij het snelst aan de LMM als je deze klus binnen het half uur doet ?? |
Auteur: | Joannes [ 22 mei 2007 11:46 ] |
Berichttitel: | |
@ WB : Een nieuw K&N luchtfilter bevat niet teveel olie. Het probleem kan eventueel ontstaan als je na het schoonmaken van een K&N filter teveel van de rechargerolie opsproeit. Staat allemaal in de bijgeleverde handleiding. Overigens hoef je de randen niet te smeren, gewoon voorzichtig terugplaatsen. Hoe kom je aan de LMM ? Als je zelf al het luchtfilter hebt geplaatst, heb je de LMM waarschijnlijk al zien zitten : ca 10 cm naast het luchtfilterhuis, in de luchtpijp die naar de motor gaat. De rest is bekend. Neem gerust de tijd |
Auteur: | WB [ 22 mei 2007 13:55 ] |
Berichttitel: | |
ok, thanks, kzal es kijken, maar kheb meestal toch een tijdje nodig om de bekleding etc....los te maken; Vind dit toch enig nadeel bij de boxster om gezellig te gaan knutselen.....en je kan er dan nog moeilijk bij |
Auteur: | Roi [ 22 mei 2007 15:25 ] |
Berichttitel: | |
LMM en reinigen met remmenreiniger http://www.german-watercult.de/pix/lmm.pdf Geen goede remedie.... blijkbaar |
Auteur: | Joannes [ 23 mei 2007 10:53 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Interessant ! In dit kader ook leuk om te lezen : http://www.racimex.de/content/de/luftfi ... messer.php Conclusie (?) : Als de LMM kuren heeft (slijtage, door welke oorzaak dan ook) zul je hem dus op een gegeven moment moeten vervangen. Maar laat het ding dan eerst testen Op Ebay is nog wel eens wat te koop (origineel Bosch). Overigens kan het inhouden bij lage toeren ook te wijten zijn aan andere zaken als een slechte LMM. Specialist raadplegen |
Auteur: | Speedy(S) [ 26 mei 2007 11:32 ] |
Berichttitel: | |
Heren, Vorige week naar Schmidt in oss geweest. LMM was inderdaad zeer vervuilt, deze is dan ook meteen vervangen, daarna was het probleem verholpen. Wel werdt er een ander probleem geconstateerd door Frank. Cilinder nummer 3 vertoonde een te hooge temperatuur. Na controle van de verschillende onderdelen is naar alle waarschijnlijkheid de uitlaatklep(pen) verbrandt, Shitt. Volgende week gaat mijn boxster voor verder onderzoek terug naar Oss, ik hou jullie op de hoogte. Groet, Harm |
Auteur: | WB [ 26 mei 2007 12:04 ] |
Berichttitel: | |
Oei, das niet zo'n goed nieuws..........khoop voor je dat het nog meevalt......! |
Auteur: | WdePundert [ 27 mei 2007 13:01 ] |
Berichttitel: | |
Altijd balen dit soort berichten. Sterkte. |
Auteur: | Speedy(S) [ 08 jun 2007 19:49 ] |
Berichttitel: | |
Beste iedereen, Vandaag bij Frank geweest om mijn gedemonteerde motor te bekijken. Het probleem zat hem in een gebroken klepveer en een kromme klep. Meteen ook maar de olie retourpomp en de olie toevoerpomp laten vervangen ( op advies van Frank ). Als alles goed gaat is mijn Boxster over twee weken weer helemaal het heertje, ik kan niet wachten. Alleen de rekening zal wel even slikken zijn, maar dat is ie zeker waard. Groet, Een blij man ( Harm ) |
Auteur: | WB [ 09 jun 2007 17:30 ] |
Berichttitel: | |
sterkte in je p-loze dagen!!!!! |
Auteur: | Speedy(S) [ 23 jun 2007 17:06 ] |
Berichttitel: | |
Wat was het weer een heerlijke zaterdag Vandaag mijn P weer opgehaald in Oss. Hij loopt weer als een nieuwe, als herinnering de defecte Klep en veer meegekregen. Onderstaande onderdelen zijn nu vervangen. -Kromme klep -Alle klepveren aan de rechterkant -Geleiding nokkenasversteller incl. ketting (rechts en links ) -Retour oliepomp aan rechterkant -Toevoer oliepomp -Olieafscheider -Lambdasonde (2x) Veders nog te melden dat de service van Schmidt uitstekend was. Laat nu de zomer maar komen, ik ben weer toples....... Groet, Harm |
Auteur: | WdePundert [ 24 jun 2007 9:17 ] |
Berichttitel: | |
Net op tijd voor het mooie weer. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |