Juul,
uit de literatuur (vrije vertaling
):
"laat de motor minimaal 90 seconden stationair draaien zodat de sensor voldoende is opgewarmd, bedrijfstemp = 315 gr Celsius (tis maar daj het weet). Haal de connector van de O2 sensor / lambda sensor los. Je moet nu gaan testen met een Voltmeter /multimeter. En wel tussen de massa en
test pin 2. Er zijn idd. 3 pinnen, pin 2 is de "onderste" (als de andere twee horizontaal op 1 lijn liggen, maar het staat ook op de connector.)
Op de voltmeter moet je dan het volgende uitlezen pin 2 fluctueert tussen de 150 mV en 900 mV.
Als je de toeren gaat verhogen en vervolgens verlagen, moet ie sneller (vaker) gaan fluctueren tussen de genoemde limieten.
Zie je geen verandering dan is de sensor defect. (sensor genereert idd. zelf de spannings-output).
Vallen de waarden niet binnen de genoemde limieten moet je de voeding van het opwarmelement even controleren. Er is een voeding van het opwarmelement van 12 Volt op de heater draad via pin 3.
Deze voeding wordt geschakeld middels relay R41, pin 87c, te vinden voorin in de kofferbak (bij al die zekeringen en relais)."
succes.