Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:28



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Kopbouten Porsche 924 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
924
Oldenzaal
Bericht Kopbouten Porsche 924
Heeft iemand ook een overzicht met de aanhaalvolgorde van de kopbouten
van een Porsche 924 2.0 van 1977
Graag zou ik ook de aanhaalmomenten willen weten en of er ook nagehaald moet worden.


25 mei 2007 23:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
924
Groesbeek
Bericht 
Hallo Fernando,

Ik heb pas mijn blok uit 1985 gereviseerd en dus ook de kopboutenvervangen. Bij was het eerst allemaal 40Nm, dan 80Nm.
Dan 1000km inrijden en daarna de bouten een voor een los draaien en vervolgens met 90Nm weer aandraaien. Denk dat dat bij een uit 1977 hetzelfde zal zijn, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. succes.


01 jun 2007 22:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Je begint in principe altijd met de middelste 2. Dan kruiselings naar buiten werken.
Als je boven van achter naar voren 1-5 nummert, onder van achter naar voren 6-10, dan is de volgorde iets in de richting van :3 8 2 9 4 7 1 10 5 9
(dit zal vast afwijken met de handleiding, maar de volgorde in de handleiding wordt hoogstwaarschijnlijk ook lukraak met dezelfde principe opgesteld).
Het is gewoon belangrijk dat je niet @random bouten flink gaat aanhalen met flinke spanningen en mogelijk kromtrekken tot gevolg.


02 jun 2007 11:21
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
924
Steenwijk
Bericht 
Afbeelding

Dit zijn de gegevens voor alle bouwjaren van de 2 liter motoren met de volgende opmerkingen.
1.) Bij fase 3 van de cylinderkopbouten is het mijn inziens beter de specs van Haynes aan te houden: warm 120Nm; koud 100 Nm.
2.) Indien er bouten met een Allen (gewone zeskant) kop gebruikt worden dienen deze na 1000 KM opnieuw aangehaald te worden. Hiervoor draait men eerst de bout 30graden los en daarna met de gespecificeerde kracht weer aan. Doe dit bout voor bout in de aangegeven volgorde.
3.) Wanneer er bouten met een Torx kop gebruikt worden om de cylinder kop vast te zetten behoeven deze niet meer aangehaald te worden na de inrijperiode.
4.) Gebruik altijd nieuwe bouten bij het nieuw monteren van de cylinderkop.

Edit: Los halen van de cylinderkop doet men uiteraard door de aangegeven volgorde in aflopende sequentie te doorlopen. Doe dit ook in kleine stapjes van 180graden om kromtrekken van de kop te voorkomen.
_________________________________________
Living in the fast lane


03 jun 2007 9:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.