Auteur |
Bericht |
PeterDorr
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltrSoest
|
3.4 motorprobleem?
Sorry, maar ben een newby in de wereld van Porsche. Was altijd onbereikbaar voor me, maar nu gaat t er toch echt van komen.
Ik ga waarschijnlijk een duitse 911/996 cabrio/Roadster kopen. Bouwjaar rond 99/00 met een km.stand van rond de 50-60K. Prijs rond de 40K euro excl BPM.
Maar ik hoor toch hier en daar wel wat waarschuwende geluiden over "een bekend motorprobleem" van de 3.4.
Geen idee wat er bedoeld wordt natuurlijk. Kunnen jullie helpen?
thnx
Peter
Laatst bijgewerkt door PeterDorr op 22 jul 2007 12:18, in totaal 2 keer bewerkt.
|
22 jul 2007 12:16 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Pas aub even de titel aan...
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
22 jul 2007 12:17 |
|
|
Ome Sander
|
Lees dit topic maar eens door. Heel verhelderend!
|
22 jul 2007 12:26 |
|
|
PeterDorr
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltrSoest
|
Eeeeeeek, dat is schrikken.
Gewoon niet aan beginnen dus is het devies.
Het leek me ook al "too good to be true". 40K voor een prachtige 911/996.
he bah ! maar in ieder geval goed dat ik de vraag even gesteld heb. Scheelt me een bak met geld en ellende.
thanks,
Peter
|
22 jul 2007 12:32 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Als je op dit forum zoekt kom je genoeg tegen. Het komt er op neer dat de 3.4 996 motor in sommige gevallen last heeft van scheurende cilinderwanden. Een gevolg is dat de motor niet meer bruikbaar is dus vervangen of gereviseerd moet worden. De kosten zijn dan natuurlijk aanzienlijk (nieuwe motor kost ong. 12.000 euro). Niemand kan of wil vertellen wat het storings percentage is, in de wandelgangen gaan verhalen van 30 tot 40 % van alle 3.4 motoren, Porsche spreekt echter niet van zulke percentages (ze vinden het geloof ik nog niet eens een probleem). De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Feit is dat er genoeg gevallen bekend zijn waarbij het mis is gegaan en dat er genoeg mensen probleemloos vrolijk rondrijden.
|
22 jul 2007 12:35 |
|
|
cabrio wim
|
Zo snel dat is snel gelezen 15 pagina's op 6 min.
|
22 jul 2007 12:36 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
40k voor een vroege 996 is een hele normale prijs. Er zijn er de nodige van geproduceerd en de verhalen over de motoriek helpen de prijzen ook niet... Ik wens je veel succes met je zoektocht naar jouw droomauto (of ben je nu helemaal van Porsche afgestapt?)
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
22 jul 2007 12:36 |
|
|
PeterDorr
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltrSoest
|
Nee nee zeker niet. Ik blijf verder zoeken.
Dank voor je antwoord
|
22 jul 2007 12:37 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Wil je soms een Tip/aut.
Want dat is wel duidelijk een ander/beter verhaal
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 jul 2007 12:40 |
|
|
PeterDorr
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltrSoest
|
Absolutely. Ik neem 100% zeker een automaat.
Hoezo is dat een ander verhaal dan?
Enne is het nieuwere model (2002) met 320 PK wel probleemloos dan?
|
22 jul 2007 12:41 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
De tip/aut heeft duidelijk veel minder problemen. Bijna alle gevallen van het genoemde probleem zijn handgeschakelde versies.
Als je voor de tiptronic gaat is de door jou gezochte auto zeker het overwegen waard anders even doorsparen en voor een iets jongere met 3.6 liter doorsparen.
Doe ik ook
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 jul 2007 22:33 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Precies, die tiprijders zijn gewoon wat bedaagder en vergen niet veel van hun P. Dan blijft netjes alles heel.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
22 jul 2007 23:07 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
hmm, ik twijfel toch erg sterk aan deze wijsheid. Ik heb tijdens mijn zoektocht toch ook regelmatig tip's gezien met nieuwe motoren
Het zal misschien wat minder snel gebeuren, maar het stemde mij nog niet vrolijk genoeg
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
23 jul 2007 18:59 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Ik ben een technische leek , maar IK heb begrepen dat bij een tip het vermogen van de motor minder abrupt op de aandrijflijn komt.
Vooral bij wegrijden word bij een handschakel nogal eens het toerental omhoog gegooid , bij een tip niet. Dacht dat daar o.a. het verschil in zat .
Rijd nu 11mnd met mijn tip , en niets dan lof over mijn auto tot nu toe.
Tip werkt perfect , maar zal PERSOONLIJK geen tip meer kiezen.
Maar das puur persoonlijk.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
23 jul 2007 19:34 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
allemaal speculaties toch?
zou ook zo kunnen zijn dat een tip relatief meer wordt gekocht als dagelijkse auto en wellicht gemiddeld langere ritten maakt
... dus dat het de korte(re) ritten zijn die de meeste schade veroorzaken
_________________________________________ Got coffee?
|
23 jul 2007 19:40 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
Heren, Heren,
Het voordeel van de Tiptronic is bij een krukaskeerring lekkage zeer groot
het( ) bekende probleem van (alle ) watergekoelde blokken van Porsche ( zelfs 997 )
Bij de krukaskeerringlekkage lekt er olie naar de vliegwielkant, dat is, als je een handbak hebt, en dan vervuilt de koppelingsplaat, en moet je ook die nog 's vervangen(extra kosten)
De tip kent niet dat probleem, is mij destijds uitgelegd, bij dit probleen aan mijn BoxSter...
kosten vervange keerring ongeveer 1000 Euri, garantie...NOPE
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
23 jul 2007 21:39 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik doel op in elkaar lopende motoren waar de cilinderwanden van scheuren, niet op die beroemde keerring
_________________________________________ Got coffee?
|
23 jul 2007 22:21 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
| | | | Martin K. schreef: Heren, Heren, Het voordeel van de Tiptronic is bij een krukaskeerring lekkage zeer groot het( ) bekende probleem van (alle ) watergekoelde blokken van Porsche ( zelfs 997 ) Bij de krukaskeerringlekkage lekt er olie naar de vliegwielkant, dat is, als je een handbak hebt, en dan vervuilt de koppelingsplaat, en moet je ook die nog 's vervangen(extra kosten) | | | | |
Heer Martin,
je verhaal klopt niet. De koppelingsplaat van een handbak wordt niet vet dus dat speelt geen rol.
Bij een Tip speelt het inderdaad helemaal niet, omdat daar een gesloten, met aut. olie gevulde( ) koppeling op zit.
Verder is dit olielekkage probleem naar mijn informatie sinds 2007 eindelijk definitief opgelost (en lagen de kosten duidelijk onder € 1000).
Het belangrijkste probleem is echter niet deze lekkages naar buiten, maar de inwendige scheuren en lekkages
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 jul 2007 22:42 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Dit klopt inderdaad niet!
De keering kost ongeveer 17 euro en dit kost volgens mij iets van 3 uur om het te vervangen, zeker geen 10 uur .
Vaak is het overigens de tussenaskeering die lekt, maar dan lijkt het van buiten alsof de krukaskeering lekt, totdat je de boel open hebt!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
24 jul 2007 0:23 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
Hmmm, ik ben bedonderd 1000 Euri
Nee hoor, ik had garantie, heeft mij geen cent gekost, maarre bedrag komt wel van Porsche, in- en uitbouw motortje duurt echt iets langer dan 3 uur
ook van diezelfde "fabrikant" vernomen, dat de 5e versie keerring al in omloop is, en die biedt absoluut geen garantie, dat het niet gaat lekken
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
24 jul 2007 21:38 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Jeetje, hebben ze bij jou zelfs de hele motor uitgebouwd om de keering te kunnen vervangen , terwijl ze zelf voor de kosten moesten opdraaien......
Ik moest het zelf betalen en toen volstond het verwijderen van de bak!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
24 jul 2007 22:31 |
|
|
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
Motor moet er NIET uit om de keerring te vervangen !!
Max. een 4-tal uur werk.
|
24 jul 2007 22:35 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Motor moet er WEL uit, ...
bij 4-wielaangedreven
Niet bij de echte P.'s
En ik heb het dan over de opstelling v.bak met daar achter de motor
Van de omgekeerde opstelling weet ik het niet
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
25 jul 2007 16:43 |
|
|
Midelifeboy
|
Hoe betrouwbaar is dan de motor van een 996 4S van 2002? Ben aan het twijfelen tussen een 993 4S en 996 4S omdat :
1/ de 993 4S niet meer daalt in waarde maar zou stijgen.
2/ de motor probleemloos 300.000 km en meer zou aankunnen zonder enig probleem.
Dat is wat ze mij vertellen.
996 4S van 2002 met 91000km voor 50000 euro excl. BTW. Aanvaardbare prijs of niet
|
31 jul 2007 5:42 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
lijkt me een goede prijs, zonder meer details te kennen
_________________________________________ Got coffee?
|
31 jul 2007 9:33 |
|
|