| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Verschil 944 3.0 liter en 2.7 liter http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=15320 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | King Rat [ 16 sep 2007 20:11 ] |
Berichttitel: | Verschil 944 3.0 liter en 2.7 liter |
Kan iemand me uitleggen waar ik de verschillen kan vinden tussen een 2.7liter en een 3.0 liter 944. Zijn er motorlijsten, optische verschillen, bepaalde kenmerken waar ik moet naar zoeken?? |
Auteur: | 911-lover [ 17 sep 2007 13:16 ] |
Berichttitel: | |
Er zijn vele verschillen. De meest opvallen is dat de 2.7 een 8klepper is en de 3.0 een 16 klepper Voorbeeldje 2.7 Voorbeeldje 3.0 |
Auteur: | funnyname [ 17 sep 2007 13:30 ] |
Berichttitel: | |
De 2.7 was geen succes, er schijnen een aantal 'vroegtijdig toe aan een revisie' te zijn en door Porsche onder grarantie door 3L exemplaren vervangen. De 2.7 motoren die vandaag de dag nog draaien zijn natuurlijk wel goed na een x aantal kilomters, maar toch .. Ik heb geen idee waarom je de vraag stelt, maas als je de keuze hebt zou ik attijd voor een S2 (3L) gaan. De 2.7L heeft behoudens wat meer koppel geen betere prestaties dan de 2.5L, dit in tegenstelling tot de 3L motor die wel beduidend beter presteerd. |
Auteur: | Black Betty [ 17 sep 2007 13:39 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Hé... Waar heb ik dat verhaal hier op het forum eerder gehoord... |
Auteur: | funnyname [ 17 sep 2007 13:41 ] |
Berichttitel: | |
Hee speedy alles goed, hoe gaat het met je project? (Ik verzin trouwens niet alles zelf hoor, dus als je iets bekend tegen komt kan dat zeer goed kloppen) |
Auteur: | Black Betty [ 17 sep 2007 14:00 ] |
Berichttitel: | |
Met mij gaat 't hartstikke goed en met m'n project zo mogelijk nog beter! Morgen ga ik het ingekorte chassis ophalen en dan kan het grote opbouwen beginnen! Met dat verhaal over 'waar heb ik dat eerder gehoord/gelezen' doelde ik trouwens op het verhaal van de gevoelige IMS Lager 911-motoren die vervolgens wel of niet onder garantie van Porsche vervangen worden... |
Auteur: | funnyname [ 17 sep 2007 14:20 ] |
Berichttitel: | |
Mooi dat de pret met bouwen kan beginnen, blijft een prachtig project. Voor zover ik gelezen heb ging Porsche in die tijd (eind jaren tachtig) een stuk netter om met garantie gevallen dan de 3.4L Carrera motoren. Op zich ook wel logisch, het lijkt erop dat het 3.4L motoren verhaal gewoon in de doofport gestopt is en dan loop je tegen een muur. Slecht verhaal dit en had ik ook niet verwacht van Porsche. Gelukkig is ook dit weer voltooid verleden tijd (voor de meesten) en komt het bij de huidige generatie niet meer voor. Wat ik wel opvallend vind is dat de motor van de Cayman S in de basis dezelfde motor is als de gewraakte 3.4L van de 996 .. (voor zover ik weet is het enige verschil dat de motor van de Cayman S is uitgerust met Porsches VarioCam plus) |
Auteur: | Double G [ 17 sep 2007 20:22 ] |
Berichttitel: | |
Het meest opvallende is de neus van de auto! Een 3.0 (S2) heeft een turbo neusje, een 2.7 een gewoon neusje. Voor de gewone neusjes zijn ook turbo bumpers te krijgen, maar deze lopen aan de zijkant niet in een vloeiende schuine lijn. En aangezien 2 nieuwe voorschermen niet echt goedkoop zijn om een echte turbo bumper te monteren, zijn er ook weinig gewone neusjes op die manier omgebouwd, al zullen er echt wel enkele tussen zitten. Turbo en S2: Let op het schuine stukje aan de punt van het spatscherm |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |