| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Geen spanning op de warmloopregelaar/luchtschuif http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=15407 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | bristol [ 21 sep 2007 11:09 ] |
Berichttitel: | Geen spanning op de warmloopregelaar/luchtschuif |
Mijn 911 SC 3.0 uit 1979 heeft het volgende probleem: Sinds een paar weken is de auto slecht gaan lopen bij een koude start. Na een paar minuten gaat het beter en kan ik wegrijden. Eenmaal op de weg heb ik het gevoel dat ik te weinig vermogen heb. Bij 50 KM stottert de auto in de 3e versnelling dan maar in zijn 2. Maar ook bij 90 KM in zijn 5 is het ook niet echt prettig. Bij harder rijden is het over. Ik denk alleen dat het niet zo goed is voor de Porsche motor om met een probleem rond te rijden. Ik ben begonnen om de kleppen te stellen ook dat bood geen succes. Na verder te kijken kwam ik tot de conclusie dat ik geen spanning heb op mijn warmloopregelaar (linkerkant v/h blok) en de luchtschuif (rechterkant v/h blok) als ik het contact aan heb. Maar als ik het linker relai verwijderd onder de kofferbak en ik verbind de contacten 30 en 87A door heb ik wel 12 volt spanning op mijn brandstofpomp / warmloopregelaar en de externe luchtschuif met het contact aan. Ik heb diverse bedradingsschema’s gevonden op het internet en diverse boeken gezien.Maar de meeste zijn allemaal met de DME computer maar die heb ik niet. Heeft iemand de juiste bedradingsschema of weet hoe de bedrading precies loopt. Of nog makkelijker wat is er defect. |
Auteur: | MetalGreen911SC [ 21 sep 2007 14:35 ] |
Berichttitel: | |
Ga naar een specialist bij je in de buurt, beter als zelf gaan rommelen. En veiliger! Waar zit je ongeveer? |
Auteur: | beaker [ 21 sep 2007 19:57 ] |
Berichttitel: | |
Heb je deze al? http://www.pelicanparts.com/911/911_Parts/Electrical/911_electrical_82SC_Part1-1.jpg http://www.pelicanparts.com/911/911_Parts/Electrical/911_electrical_82SC_Part1-2.jpg |
Auteur: | mayonaise [ 26 sep 2007 15:46 ] |
Berichttitel: | |
http://www.cannell.co.uk/911_72-89_Work ... Manual.pdf staat alles in, right click save |
Auteur: | bristol [ 26 sep 2007 16:32 ] |
Berichttitel: | |
Beaker en Mayonnaise bedankt voor de schema's ! Toppie Ik had ze zelf ook al gekocht/gevonden op het net. Waarschijnlijk heb ik er toch nog niet goed naar gekeken ? |
Auteur: | bristol [ 27 sep 2007 9:52 ] |
Berichttitel: | |
Gisterenavond het elektrische schema bekeken en diverse testen gedaan. Conclussie; Na het verwijderen van het luchtfilter kan je bij de luchtgever/stuwklep als je deze voorzichtig omhoog doet heb ik wel spanning op mijn Warmloopregelaar. Volgens mij als ik het goed heb gelezen gaat de stuwklep een klein beetje omhoog als je het contact aan zet. Dit gebeurt nu niet het kan zijn dat er een slang kapot is waardoor er geen druk opgebouwd kan worden of iets anders ? |
Auteur: | mayonaise [ 27 sep 2007 10:12 ] |
Berichttitel: | |
kan me niet inbeelden, dat de plaat niet zou liften als je toch kan rijden, je benzine pomp zit daar ook op, pomp doet niets als de plaat rust... vacuum lek, kan zijn kan ook een probleem met benzine druk zijn, zodat ie wel los komt, maar niet genoeg druk geeft of dat de warmloop regelaar defect is, en niet genoeg benzine levert zit een vacuum gestuurd membraam in dat soms scheurt of opgumd binnen in met rest producten van benzine K-jetronic heeft graag af en toe wat Techron fuel improver om de boel binnenin schoon te maken... werd door Porsche aangeraden destijds, kweet niet of V-Power even goed werkt...of welke merken in Europa/NL dan wel goed zijn(techron was amerikaanse , werd in de US door dealers aangeraden) kweet niet genoeg van k-jetronic om meer specifiek uit te leggen wat en hoe dingen na te zien, misschien weet iemand anders meer |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |