Auteur |
Bericht |
acoertjens
930Breda
|
Water uit de uitlaat
Hallooohaaa Porsche vrienden en vriendinnen, ik heb weer een vraagje waar ik misschien van "de " Porsche techneuten een antwoord op kan krijgen, daar kom tie. Ik heb dus een porsche 930 / 1986, loopt als een speer en ben er dik mee in mijn nopjes, maar als de motor koud is en ik start hem komen er waterspatten uit de uitlaat en dat is wel eens vervelend, vooral als je vrouw er met een witte broek achterdoor loopt, is hier iets tegen te doen, als hij even gedraaid heeft is het over, de Porsche wordt ook niet iedere week gestart, maar misschien heeft de eene het meer als de andre, Brand eens los,
Groetjes, Ad Coertjens
_________________________________________ Porsche 911/930/3.3/1986
|
05 okt 2007 20:48 |
|
|
cabrio wim
|
Mijne draait / rijd dagelijks en komt 's morgens ook altijd wat water uit, denk dat daar niks aan te doen is.
Je vrouw hoort rechts te lopen, dus eigen schuld als haar witte broekje ineens een Dalmatiër word.
|
05 okt 2007 21:15 |
|
|
paul930turbo
911 turbo '82Amstenrade
|
Is condenswater. Volkomen normaal.
|
05 okt 2007 21:28 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Deze vraag spelen we door aan de man met het credo "wat wit is moet wit blijven"
Lijkt me dat niemand anders dan hij daar een beter antwoord op kan geven
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
05 okt 2007 21:30 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Sierstuk plaatsen met bocht naar beneden.
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
05 okt 2007 21:33 |
|
|
horn
PF #57
|
vrouw mooi design regenpakkie geven
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 okt 2007 21:35 |
|
|
acoertjens
930Breda
|
water uit de uitlaat
Jongus jongus , wat n' wijze woorden, ik kan ook nog een 3" waterafscheider op de pijp lassen en er een 5e wieltje er onder zetten zodat hij niet te veel achterover gaat hangen, ik heb nog meer domme antwoorden. Groetjs A.C
_________________________________________ Porsche 911/930/3.3/1986
|
05 okt 2007 21:58 |
|
|
horn
PF #57
|
huh? wat wil je nu eigenlijk?
het antwoord op je vraag is dus dat de waterspetters uit je uitlaat bij het starten volkomen normaal zijn, het betreft condens en je kan er niks aan doen en je hoeft er ook niks aan te doen, wat het is een normaal verschijnsel. het enige probleem dat je dus hebt is je vrouw die net nadat je gestart bent achter je auto langsloopt en spetters op haar broek krijgt. ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je voor dat probleem hier echt een oplossing verwacht.
maar de goedkoopste oplossing is bovenstaand verhaal aan je vrouw uitleggen en vragen of ze volgende keer voor langs naar de andere kant wil lopen. of jij wacht met starten tot ze in de auto zit.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 okt 2007 22:06 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Re: water uit de uitlaat
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
05 okt 2007 22:15 |
|
|
acoertjens
930Breda
|
water uit de uitlaat
SORRY.
GR. A.C
_________________________________________ Porsche 911/930/3.3/1986
|
05 okt 2007 22:27 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Goed toch dit Forum, niet
Je krijgt altijd een prima, to-the-point antwoord op je vraag
Zal overigens ook wel duidelijk voor je zijn Ad, dat alleen maar korte stukjes rijden niet fijn is voor de P.
DUS: genieten en rijden
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
05 okt 2007 22:32 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Ik zeg: KAPLAARZEN Van die lakzwarte met blote benen erin....
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
06 okt 2007 1:00 |
|
|
ron2.2E
911 2.2Ebeverwijk
|
_________________________________________ Helaas even zonder. Vehere Porsche necesse est
|
06 okt 2007 20:37 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Nou dan liever spatten op mijn broek
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
07 okt 2007 13:21 |
|
|
ron2.2E
911 2.2Ebeverwijk
|
Tja, mijn kopje thee is het ook niet hoor
_________________________________________ Helaas even zonder. Vehere Porsche necesse est
|
07 okt 2007 15:28 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
zoiets?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
07 okt 2007 16:11 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Dit neem ik echt de P niet mee in, kom nog niet eens in de buurt!!
_________________________________________ "There is no substitude"
|
07 okt 2007 20:43 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Stel nou dat je de P een half jaar stilzet; niet zo fijn een halve liter water in je niet-roestvrije uitlaat.
Is het niet een idee om de motor rond te draaien met de startmotor zodat de natte dampen uit de uitlaat zijn verdwenen?
Er moet dan dus GEEN brandstof worden in gespoten. Hoe kan ik dat bereiken?
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
Laatst bijgewerkt door NordRack2 op 08 okt 2007 21:05, in totaal 3 keer bewerkt.
|
07 okt 2007 21:23 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Door alleen de motor rond te laten tollen raak je het condensvocht niet kwijt. Alleen de motor (en dus uitlaat) warm laten draaien helpt hier tegen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
07 okt 2007 22:35 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Dan zal ik het voor jouw nog een keer uitleggen;
-Motor warmdraaien zodat eventueel VLOEIBAAR water uit de pijp is verdampt.
-Wagen in de stalling zetten.
-Motor ronddraaien zodat het uitlaatsysteem is gevuld met droge lucht en NIET met uitlaatgassen die na afkoeling gaan condenseren.
Snappie
Maar hoe kan ik de brandstofinjectie uitschakelen?
Dat helpt NIET anders hadden de mensen geen water in de uitlaat.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
07 okt 2007 23:11 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
| | | | NordRack2 schreef: Dan zal ik het voor jouw nog een keer uitleggen; -Motor warmdraaien zodat eventueel VLOEIBAAR water uit de pijp is verdampt. -Wagen in de stalling zetten. -Motor ronddraaien zodat het uitlaatsysteem is gevuld met droge lucht en NIET met uitlaatgassen die na afkoeling gaan condenseren. Snappie Maar hoe kan ik de brandstofinjectie uitschakelen? Dat helpt NIET anders hadden de mensen geen water in de uitlaat. | | | | |
Klinkt logiesch. Toch zet ik er me vraagtekens achter. Een in een koude uitlaat heb je volgensmij na een tijdje zoiezo vocht. Al helemaal als hij buiten staat geparkeerd. De Lucht is altijd vochtig. Dit zal in een verwarmde garage wil minimaal zijn maar niet te voorkomen denk ik. En dus is je motor+uitlaat warm draaien denk ik de eninge oplossing.
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
08 okt 2007 20:50 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Wat een sufferds hier!
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
08 okt 2007 21:06 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Droge lucht bestaat in mijn ogen niet. en condens krijg je volgensmij altijd. Helemaal als je hem voor lange tijd wegzet. Het is wel goed bekeken. Maar ik ben benieuwd hoe je die 'droge' lucht in die uitlaat wil houden? En jah, ik ben blond
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
08 okt 2007 21:32 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Sorry, sufferds neem ik terug
Iig bestaan uitlaatgassen voor een groot gedeelte uit water. (C+2O->CO2,,,,,,,2H+O-> H2O)
Buitenlucht zal véél minder water bevatten. Je hebt wel kans op condens als je zomerlucht afkoelt tot wintertemperatuur.
Maar veel minder dan als je de uitlaatgassen er in laat staan...
Afgelopen nacht was een droge nacht van 4 gr cel. Die lucht is toch redelijk droog hoor!
Gedurende de wintermaanden zal er best een beetje spoeling plaatsvinden in de uitlaat maar het zou al leuk zijn als de warmtewisselaars droog bleven.
Nu is de vraag nog; hoe kan ik de motor rond laten gaan zonder dat er brandstof word ingespoten?
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
08 okt 2007 22:31 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Relais vd brandstof pomp eruit trekken en de motor ff proberen te starten.
Maar dat is echt onzin: als je gewoon netjes fatsoenlijke eindjes rijdt (en niet naar de supermarkt of 1 dorp verderop), dan is de hoeveelheid water in de uitlaat nooit zoveel dat ie het na een paar jaar begeeft. Wij hebben in 14 jaar nog nooit de uitlaat op de 944 hoeven te vervangen... Volgens mij istie zelfs origineel, een 21 jaar oude uitlaat, wie had dat gedacht. Ritjes korter dan 20km heeft ie bijna nooit gereden (en met mij erin zorg ik wel dat ie op temperatuur komt )
Onze volvo daarentegen moeten we elke 4 jaar een compleet nieuwe onder hangen omdat mn ma altijd 13km naar haar werk rijdt, en daarna weer terug.
Trouwens: ik bedenk me net dat je dan nog niet gegarandeerd bent van droge lucht in de uitlaat. Die is een paar 100 graden als je net stopt, en hoe warmer de lucht hoe meer vocht deze vast kan houden. Een paar uur later is ie afgekoeld en heb je weer wat condens. Enige condens hou je dus ALTIJD.
Maar waar maken we ons druk over, laat je vrouw inderdaad niet zo dicht achter de uitlaat langs lopen (zit je een beetje onder de plak? )
|
10 okt 2007 0:04 |
|
|