| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Water uit de uitlaat
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=15615
Pagina 1 van 2

Auteur:  acoertjens [ 05 okt 2007 20:48 ]
Berichttitel:  Water uit de uitlaat

Hallooohaaa Porsche vrienden en vriendinnen, ik heb weer een vraagje waar ik misschien van "de " Porsche techneuten een antwoord op kan krijgen, daar kom tie. Ik heb dus een porsche 930 / 1986, loopt als een speer en ben er dik mee in mijn nopjes, maar als de motor koud is en ik start hem komen er waterspatten uit de uitlaat en dat is wel eens vervelend, vooral als je vrouw er met een witte broek achterdoor loopt, is hier iets tegen te doen, als hij even gedraaid heeft is het over, de Porsche wordt ook niet iedere week gestart, maar misschien heeft de eene het meer als de andre, Brand eens los,
Groetjes, Ad Coertjens

Auteur:  cabrio wim [ 05 okt 2007 21:15 ]
Berichttitel: 

Mijne draait / rijd dagelijks en komt 's morgens ook altijd wat water uit, denk dat daar niks aan te doen is.
Je vrouw hoort rechts te lopen, dus eigen schuld als haar witte broekje ineens een Dalmatiër word. :wink:

Auteur:  paul930turbo [ 05 okt 2007 21:28 ]
Berichttitel: 

Is condenswater. Volkomen normaal.

Auteur:  outletvalve [ 05 okt 2007 21:30 ]
Berichttitel: 

Deze vraag spelen we door aan de man met het credo "wat wit is moet wit blijven" :D

Lijkt me dat niemand anders dan hij daar een beter antwoord op kan geven :wink:

Auteur:  MetalGreen911SC [ 05 okt 2007 21:33 ]
Berichttitel: 

Sierstuk plaatsen met bocht naar beneden. 8)

Auteur:  horn [ 05 okt 2007 21:35 ]
Berichttitel: 

vrouw mooi design regenpakkie geven :idea:

Auteur:  acoertjens [ 05 okt 2007 21:58 ]
Berichttitel:  water uit de uitlaat

Jongus jongus , wat n' wijze woorden, ik kan ook nog een 3" waterafscheider op de pijp lassen en er een 5e wieltje er onder zetten zodat hij niet te veel achterover gaat hangen, ik heb nog meer domme antwoorden. Groetjs A.C

Auteur:  horn [ 05 okt 2007 22:06 ]
Berichttitel: 

huh? wat wil je nu eigenlijk?

het antwoord op je vraag is dus dat de waterspetters uit je uitlaat bij het starten volkomen normaal zijn, het betreft condens en je kan er niks aan doen en je hoeft er ook niks aan te doen, wat het is een normaal verschijnsel. het enige probleem dat je dus hebt is je vrouw die net nadat je gestart bent achter je auto langsloopt en spetters op haar broek krijgt. ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je voor dat probleem hier echt een oplossing verwacht.

maar de goedkoopste oplossing is bovenstaand verhaal aan je vrouw uitleggen en vragen of ze volgende keer voor langs naar de andere kant wil lopen. of jij wacht met starten tot ze in de auto zit.

Auteur:  Jan A. (997 4S) [ 05 okt 2007 22:15 ]
Berichttitel:  Re: water uit de uitlaat

acoertjens schreef:
Jongus jongus , wat n' wijze woorden, ik kan ook nog een 3" waterafscheider op de pijp lassen en er een 5e wieltje er onder zetten zodat hij niet te veel achterover gaat hangen, ik heb nog meer domme antwoorden. Groetjs A.C


Misschien was de vraag er ook wel een beetje naar :cry: :roll: :wink:

Auteur:  acoertjens [ 05 okt 2007 22:27 ]
Berichttitel:  water uit de uitlaat

SORRY.
GR. A.C

Auteur:  Paul II [ 05 okt 2007 22:32 ]
Berichttitel: 

Goed toch dit Forum, niet :?:

Je krijgt altijd een prima, to-the-point antwoord op je vraag :!: :lol: :lol:

Zal overigens ook wel duidelijk voor je zijn Ad, dat alleen maar korte stukjes rijden niet fijn is voor de P.
DUS: genieten en rijden :idea: :D

Auteur:  M a r c [ 06 okt 2007 1:00 ]
Berichttitel: 

Ik zeg: KAPLAARZEN 8) Van die lakzwarte met blote benen erin....

Auteur:  ron2.2E [ 06 okt 2007 20:37 ]
Berichttitel: 

Hij heeft geluisterd naar eerder advies :wink:
http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=28305

Auteur:  Jan A. (997 4S) [ 07 okt 2007 13:21 ]
Berichttitel: 

ron2.2E schreef:
Hij heeft geluisterd naar eerder advies :wink:
http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=28305


Nou dan liever spatten op mijn broek :puker:

Auteur:  ron2.2E [ 07 okt 2007 15:28 ]
Berichttitel: 

Jan A. (964 C4) schreef:
ron2.2E schreef:
Hij heeft geluisterd naar eerder advies :wink:
http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=28305


Nou dan liever spatten op mijn broek :puker:


Tja, mijn kopje thee is het ook niet hoor :sick:

Auteur:  Jeroen914 [ 07 okt 2007 16:11 ]
Berichttitel: 

M a r c schreef:
Ik zeg: KAPLAARZEN 8) Van die lakzwarte met blote benen erin....


zoiets?
Afbeelding

8)

Auteur:  Hielkema993S [ 07 okt 2007 20:43 ]
Berichttitel: 

Jeroen914 schreef:
M a r c schreef:
Ik zeg: KAPLAARZEN 8) Van die lakzwarte met blote benen erin....


zoiets?
Afbeelding

8)


Dit neem ik echt de P niet mee in, kom nog niet eens in de buurt!! :lol: :wink:

Auteur:  NordRack2 [ 07 okt 2007 21:23 ]
Berichttitel: 

Stel nou dat je de P een half jaar stilzet; niet zo fijn een halve liter water in je niet-roestvrije uitlaat.
Is het niet een idee om de motor rond te draaien met de startmotor zodat de natte dampen uit de uitlaat zijn verdwenen?

Er moet dan dus GEEN brandstof worden in gespoten. Hoe kan ik dat bereiken?

Auteur:  maurice [ 07 okt 2007 22:35 ]
Berichttitel: 

Door alleen de motor rond te laten tollen raak je het condensvocht niet kwijt. Alleen de motor (en dus uitlaat) warm laten draaien helpt hier tegen.

Auteur:  NordRack2 [ 07 okt 2007 23:11 ]
Berichttitel: 

Dan zal ik het voor jouw nog een keer uitleggen;

-Motor warmdraaien zodat eventueel VLOEIBAAR water uit de pijp is verdampt.
-Wagen in de stalling zetten.
-Motor ronddraaien zodat het uitlaatsysteem is gevuld met droge lucht en NIET met uitlaatgassen die na afkoeling gaan condenseren.

Snappie :?:

Maar hoe kan ik de brandstofinjectie uitschakelen?

maurice schreef:
Alleen de motor (en dus uitlaat) warm laten draaien helpt hier tegen.

Dat helpt NIET anders hadden de mensen geen water in de uitlaat.

Auteur:  Amethist [ 08 okt 2007 20:50 ]
Berichttitel: 

NordRack2 schreef:
Dan zal ik het voor jouw nog een keer uitleggen;

-Motor warmdraaien zodat eventueel VLOEIBAAR water uit de pijp is verdampt.
-Wagen in de stalling zetten.
-Motor ronddraaien zodat het uitlaatsysteem is gevuld met droge lucht en NIET met uitlaatgassen die na afkoeling gaan condenseren.

Snappie :?:

Maar hoe kan ik de brandstofinjectie uitschakelen?

maurice schreef:
Alleen de motor (en dus uitlaat) warm laten draaien helpt hier tegen.

Dat helpt NIET anders hadden de mensen geen water in de uitlaat.


Klinkt logiesch. Toch zet ik er me vraagtekens achter. Een in een koude uitlaat heb je volgensmij na een tijdje zoiezo vocht. Al helemaal als hij buiten staat geparkeerd. De Lucht is altijd vochtig. Dit zal in een verwarmde garage wil minimaal zijn maar niet te voorkomen denk ik. En dus is je motor+uitlaat warm draaien denk ik de eninge oplossing.

Auteur:  NordRack2 [ 08 okt 2007 21:06 ]
Berichttitel: 

Wat een sufferds hier!

Auteur:  Amethist [ 08 okt 2007 21:32 ]
Berichttitel: 

Droge lucht bestaat in mijn ogen niet. en condens krijg je volgensmij altijd. Helemaal als je hem voor lange tijd wegzet. Het is wel goed bekeken. Maar ik ben benieuwd hoe je die 'droge' lucht in die uitlaat wil houden? En jah, ik ben blond :wink:

Auteur:  NordRack2 [ 08 okt 2007 22:31 ]
Berichttitel: 

Sorry, sufferds neem ik terug :(
Iig bestaan uitlaatgassen voor een groot gedeelte uit water. (C+2O->CO2,,,,,,,2H+O->H2O)
Buitenlucht zal véél minder water bevatten. Je hebt wel kans op condens als je zomerlucht afkoelt tot wintertemperatuur.
Maar veel minder dan als je de uitlaatgassen er in laat staan...
Afgelopen nacht was een droge nacht van 4 gr cel. Die lucht is toch redelijk droog hoor!
Gedurende de wintermaanden zal er best een beetje spoeling plaatsvinden in de uitlaat maar het zou al leuk zijn als de warmtewisselaars droog bleven.
Nu is de vraag nog; hoe kan ik de motor rond laten gaan zonder dat er brandstof word ingespoten? :?:

Auteur:  944 guy [ 10 okt 2007 0:04 ]
Berichttitel: 

Relais vd brandstof pomp eruit trekken en de motor ff proberen te starten.
Maar dat is echt onzin: als je gewoon netjes fatsoenlijke eindjes rijdt (en niet naar de supermarkt of 1 dorp verderop), dan is de hoeveelheid water in de uitlaat nooit zoveel dat ie het na een paar jaar begeeft. Wij hebben in 14 jaar nog nooit de uitlaat op de 944 hoeven te vervangen... Volgens mij istie zelfs origineel, een 21 jaar oude uitlaat, wie had dat gedacht. Ritjes korter dan 20km heeft ie bijna nooit gereden (en met mij erin zorg ik wel dat ie op temperatuur komt ;) )
Onze volvo daarentegen moeten we elke 4 jaar een compleet nieuwe onder hangen omdat mn ma altijd 13km naar haar werk rijdt, en daarna weer terug.

Trouwens: ik bedenk me net dat je dan nog niet gegarandeerd bent van droge lucht in de uitlaat. Die is een paar 100 graden als je net stopt, en hoe warmer de lucht hoe meer vocht deze vast kan houden. Een paar uur later is ie afgekoeld en heb je weer wat condens. Enige condens hou je dus ALTIJD.

Maar waar maken we ons druk over, laat je vrouw inderdaad niet zo dicht achter de uitlaat langs lopen (zit je een beetje onder de plak? :lol: )

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/