| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
zelf plaatsen SSI http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=15695 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | marcelSC [ 11 okt 2007 18:05 ] |
Berichttitel: | zelf plaatsen SSI |
Ik kom er niet uit, gisteren bij Erwin mooie Bilstein's en een SSI set gehaald, maar bij het plaatsen van de linker uitlaat kom ik in de knel met die nieuwe olie leiding, hoe moet die leiding nu precies lopen??? Ik zal zo wat foto's plaatsen, even geduld.... Ik zag net op een foto van een ander forumlid dat die leiding dus met de ronding naar beneden moet en niet langs de aftapplug, maar als ik dat probeer kom ik weer in de knel met die rare leiding die je achterste uitlaatpoort ingaat, die hebben bij mij geen functie meer, maar die kunnen niet zomaar eruit of weggelaten worden. Moet ik die gewoon afknippen en kort afknijpen?? In dat geval kan de olieleiding verder naar achteren en past de SSI mogelijk wel. |
Auteur: | Double G [ 11 okt 2007 20:55 ] |
Berichttitel: | |
Misschien morgen Erwin even bellen? |
Auteur: | Olaf [ 11 okt 2007 21:03 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb ze daar ook gekocht, zo'n setje SSI's ... maar heb gelukkig besloten ze ook door hen te laten monteren |
Auteur: | marcelSC [ 11 okt 2007 21:15 ] |
Berichttitel: | |
tsss zelf doen is toch veel leuker....die 4 Bilstein's was ook zo gepiept, de olie leiding was het lastigste om los te krijgen, doorslijpen van de moeren en ook nog heet stoken en natuurlijk geen steeksleutel 36 te vinden in de hele omgeving in verhouding moet de uitlaat dus het makkelijkste zijn, totdat de leiding dwars ging liggen Ik wacht Erwin hier wel even af, opbellen vind ik lastig vallen, hij heeft het stervensdruk. |
Auteur: | André [ 11 okt 2007 21:31 ] |
Berichttitel: | |
Hoop dat je hier wat aan hebt, De ronde stalen leiding moet idd om het blok lopen,die met het rubber gedeelte door de wielkast. Wat een bitch was dat zeg........pff. kijk even hier: http://www.porscheforum.nl/album/album_cat.php?cat_id=11 heb er meerdere foto's geplaatst. je mag me ook een pb sturen........bellen we even. http://www.pelicanparts.com/techarticles%5C911_SSI_install%5C911_SSI_install.htm dit is ook misschien een hulp. |
Auteur: | marcelSC [ 11 okt 2007 22:38 ] |
Berichttitel: | |
die bitch zat op de 'blauwe' foto helemaal rechts waar die 2 slangen samenkomen, maar die nieuwe zit er daar bij jou nog niet op. Nu mijn andere vraag......heb/had jij dan niet van die rare injectoren in je uitlaatpoort zitten, met die zwarte taaie stangen eraan, die zit bij mij dus in de weg om die nieuwe leiding mooi rond om het blok te leggen, hoe heb je die weggekregen? http://www.porscheforum.nl/album/album_page.php?pic_id=23397 |
Auteur: | Erwin [ 11 okt 2007 22:46 ] |
Berichttitel: | |
Hey Marcel, al aan het klussen geslagen? Als ik het zo lees heb jij 'lucht injectie' in de uitlaatpoorten zitten. Meestal werkt dit systeem niet meer zoals bedoeld en kan het zonder nadelen verwijderd worden. Je kunt de pomp, v-snaar en leidingen gewoon verwijderen. De injectoren in de uitlaatpoorten kun je losschroeven en in plaats daarvan kun je inbusboutjes monteren die we jou eventueel kunnen toesturen. Daarna moet het systeem perfect passen. Erwin. |
Auteur: | marcelSC [ 11 okt 2007 22:52 ] |
Berichttitel: | |
kijk daar hebben we wat aan, zijn die boutjes zo speciaal? ik bedoel ik ben er NU aan bezig en moet toch overal te halen zijn!? Dus maat en lengte graag..... Die pomp is er al jaren vanaf hoor kostte vermogen zeiden ze, ja dan is het al vlug weg. Kan ik ze gewoon eruit draaien of is het weer een heel verhaal met inspuiten/heet stoken/ afbreken ? Alvast bedankt Baas |
Auteur: | Erwin [ 11 okt 2007 23:04 ] |
Berichttitel: | |
Ik denk niet dat je er NU makkelijk aan kunt komen ( om 11.00 u 's avonds) Ja ze zijn speciaal, ik geloof M10 met fijne spoed, en imbus 5.....de Gamma heeft ze in ieder geval niet Je moet ze monteren voor je de kachelpotten plaatst lijkt mij, anders kom je er niet meer ( makkelijk) bij. In principe kun je het leidingenspul zo doorknippen en wegnemen. Daarna de injectoren losdraaien. Soms gaat dit eenvoudig, soms lastig. Maar het is mij nog nooit niet gelukt |
Auteur: | marcelSC [ 11 okt 2007 23:50 ] |
Berichttitel: | |
nou dat worden dan maar weer 6 boutjes toesturen a.u.b, heb je postduiven? |
Auteur: | MetalGreen911SC [ 12 okt 2007 0:11 ] |
Berichttitel: | |
Even een vraagje, wat is nu echt de vermogenswinst na verwijdering van die luchtinjectie? Ik heb 'm er nog op en wil dat ding er evt ook afhalen, althans als het merkbaar verschil geeft. |
Auteur: | marcelSC [ 12 okt 2007 8:48 ] |
Berichttitel: | |
Ach vermogenwinst, ik denk dat het weinig is hoor, maar die pomp moet ook aangedreven worden en is dus weerstand, ik denk dat een betere flow in je uitlaatpoort zonder die injectoren ook iets winst levert. |
Auteur: | Olaf [ 12 okt 2007 9:10 ] |
Berichttitel: | |
... wellicht zal je er ook iets minder brandstof door gaan verbruiken |
Auteur: | porsche1973s [ 12 okt 2007 11:20 ] |
Berichttitel: | SSI |
Marcel, nu je toch bezig bent reinig je moter eens, zo'n mooie SSI's terwijl de moter precies wat vettig staat. |
Auteur: | Erwin [ 12 okt 2007 14:09 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
De postduiven hebben vandaag een ADV dag, ik heb het maar uitbesteed aan TNT. Morgen in huis dus. |
Auteur: | marcelSC [ 12 okt 2007 19:10 ] |
Berichttitel: | |
geweldig Erwin, rechter uitlaat past inmiddels ook ik eerst een deuk slaan in de kachelpot.....nog niet passen, toen de olieleiding nog maar eens losgooien, wat bleek.....hij zat net onder het uiterste puntje van het blok en daar moet hij dus achterlangs ach het is maar RVS blik. Die 2 ophangpunten van de kachelpot, daar heb ik geen boutjes in het blok zitten, kan ik die op dat punt tappen of..... Het ziet er nu al mooi uit, inderdaad zodra hij rijklaar is maar eens ontvetten die zooi van het blok, kwam van de oude retourleidingen, wat een bende was dat zeg. Het eind komt in zicht....nu nog CabrioWim's stoelen erin, spanning op de stoelen aanleggen, remklauwen terugplaatsen en remvloeistof met mijn vacuum plantenspuit apparaat erin zuigen.....verzekering bellen en keuren Oja dan nog sparen en het blok aanpakken, dat mag Erwin doen. |
Auteur: | anton964 [ 12 okt 2007 19:51 ] |
Berichttitel: | |
had het niet makelijker geweest om eerst het blok aantepakken en bij terug plaatsen gelijk die ssi dingen er aan telaten doen? of mis ik nu wat? gr anton964 |
Auteur: | Erwin [ 12 okt 2007 20:01 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Niks aan doen, die bevestiging werd bij de 2.7 en ouder gebruikt. Ga niet zomaar een gat boren in jouw carter en proberen schroefdraad te tappen. Als het mis gaat heb je een probleem! Die bevestiging niet gebruiken dus |
Auteur: | marcelSC [ 12 okt 2007 20:19 ] |
Berichttitel: | |
okidokie, bedankt. Wat betreft eerst het blok aanpaken, die dingen zijn er in 10 min. onderuit, of hebben jullie allemaal linker handen? Lig ik nog zelfs op de grond te tobben, had ik maar een brug Maar die komt er wel hoor, het liefst doe ik alles zelf, lijkt me super om dat blok eruit te halen en alles te laten glimmen en vervangen waar nodig. Zo lag er ook een SC blok bij Erwin, gewoon nieuw na revisie, zou wel eens een richtprijs willen weten voor zoiets te laten doen..... |
Auteur: | marcelSC [ 13 okt 2007 18:11 ] |
Berichttitel: | |
Erwin bedankt, vandaag de afdicht boutjes binnen gekregen en gelijk de ssi maar eens definitief vast gezet, maar wat een ellende die losse moertjes vastzetten zeg op je tapeinden..... Motor draait mooi rond en de ssi staat mooi na te tikken, geen lekkages! Morgen de kachelslangen maar eens uitzoeken hoe dat zat |
Auteur: | Jeroen914 [ 13 okt 2007 18:54 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
|
Auteur: | Paul II [ 13 okt 2007 19:19 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
|
Auteur: | marcelSC [ 13 okt 2007 20:02 ] |
Berichttitel: | |
daar komende de echte mannen met zwarte handen, maar zeg nou zelf, je gaat je olie toch niet 'laten' vullen, zoiets doe je maar 1x als je de rekening krijgt. |
Auteur: | Olaf [ 14 okt 2007 7:44 ] |
Berichttitel: | |
No Comment |
Auteur: | horn [ 14 okt 2007 8:54 ] |
Berichttitel: | |
maar tussen olie bijvullen en ssi plaatsen zit nog al wat. horn - zelf ruitewisserbladen vervangen... :thumleft: |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |